![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,463
|
![]()
Dette blir nok tatt vel imot ..... for noen kluthuer!!
United Airlines said Friday it will start requiring minimum stays for nearly all domestic flights beginning in October. It is also raising its cheapest fares by as much as $90 one-way. Starting Oct. 6, most United fares will require a one- to three-night or weekend-night minimum stay, spokeswoman Robin Urbanski said. The new rules, which apply to nearly every ticket, are bound to be unpopular with business travelers who prefer to catch a flight out early in the morning so they can make it back home in time for dinner. http://news.yahoo.com/s/ap_travel/20...airlines_fares ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Vil det ikke bli mulig å kjøpe fullpris med fleksible avgangstider
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
|
![]()
Det er vel i så langt unna det som LH operer med?
Uansett så er dette nok et tåplig påfunn fra Tilton og co |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Hvis jeg tolker artikkelen riktig så vil det være mulig å dra akkurat når man vil, så lenge man betaler nok. Forskjellen ligger på de billige bookingklassene, som får flere restriksjoner. Dette for å utnytte forretningsmarkedet, og få flere til å kjøpe dyrere billetter. I tillegg vil vel alle billetter stige med en del dollar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]()
Forskjellen på UA og LH er vel at billettene til LH fremdeles kommer med service innkludert (koffert, mat, drikke osv...).
Nå spørs det vel etter hvert hvem som blir vinneren, de som pøser på med avgifter og fjerner service og fleksibilitet (UA.....og sikkert flere etter hvert) eller de som evt. justerer prisene og beholder service (CO....) Tenker for meg selv: Hvordan ville mitt resiemønster vært hvis SAS innførte noe sånn. "Vi relanserer service og tilbyr kun t/r-billetter fordi det er god service" Svar: Hvertfall ikke i SAS favør så lenge man har alternativer.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,463
|
![]()
Og der roeyk ogsaa DEN-LHR fra oktober ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Patetisk. Enda et stikk til Southwest. Saa spoers det hva de andre kyllingene foelger opp med..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Det virker ganske i utakt med markedet, det er småtuklete amerikansk økonomi og det blir neppe få bedrifter som kommer til å innføre restriksjoner på å bruke UA så lenge det finnes hensiktsmessige alternativer.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Vel, det som vil skje er at alle de store hiver seg paa boelgen her noe som betyr at flere forretningsreisende vil bli kommandert over til Southwest
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Yepp Tommy ... et ser ut til at alle de store er raske med å hive seg etter.
Vi får håpe at dette ikke smitter over til Europeisk luftfart! After years in exile, the airlines' minimum-stay requirements are back. In another attempt to offset the rising cost of fuel, almost all major airlines -- including AMR Corp.'s American Airlines, Continental Airlines Inc., Delta Air Lines Inc., Northwest Airlines Corp. and UAL Corp.'s United Airlines -- will start charging passengers extra for tickets that don't include a Saturday-night stay or a stay that doesn't cover a minimum number of nights. Resten av storyen finnes her : http://online.wsj.com/article/SB1214...ist_smartbrief |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Det skal dog sies at dette er gode nyheter: The good news: These requirements don't apply to all flights. Passengers should expect to encounter minimum-stay restrictions only along routes where the legacy carriers don't compete with low-cost carriers such as Southwest Airlines Co. and JetBlue Airways Corp.
Det vil med andre ord si at mange ruter fortsatt vil vaere fornuftig priset. Reiser mye til SFO der vaart hovedkontor ligger. Prisene foer oljeprisen gikk opp var 240-280 t/r ved 21 dagers forkjoep. Naa ligger prisene paa 340-370, saa flyselskpapene har dekning for oekte oljepriser og vel saa det |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
He he... Snakker om spark i ballene...
Kjoepte billetter forrige uke: ORD-OMA-ORD (UA, dessverre): USD270, kjoept 7 dager foer avreise ORD-STL-ORD (DL via CIN ene veien, UA tilbake): USD240, kjoept 11 dager foer avreise ORD-DTW-ORD (NW begge veier): USD 236, kjoept 16 dager foer avreise ORD-MSP-ORD (NW begge veier): USD 555, kjoept 22 dager foer avreise. BLODSUGERE!!! (og for dem som ikke vet fasiten: Eneste stedet Southwest ikke flyr til i omraadet: MSP) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
|
![]()
Det er da ikke ekstremt høyt det? Riktignok er det ikke lange biten, men 2600kr t/r er smådyrt, men ikke noe klage over. Ihvertfall ikke i jobb sammenheng. Det tyder vel heller på at man har blitt bortskjemt med for lave priser
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Du kan jo sjekke en 45 minutter flight ut fra OSL med over 21 dagers forkjoep.. Daa faar du nok halve prisen. Naermere avreise er prisen rundt 7-900 USD
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
|
![]()
http://online.wsj.com/public/article...mod=Travel79_1
Men tydelig at United p.s. er en suksess og flygningene med p.s. kosseptet er blant UA sine mest lønnsomme flygninger. Kanskje ikke så rart at man foretrekker en hvis grad av komfort på såpass lange flygninger ![]() Last edited by Someone; 29-07-2008 at 17:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
For aa sammenligne, charger UA 1200 dollar for en business Z billett med PS, mens at ORD-MSP ligger paa i snitt 690 bols i kjipklasse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,463
|
![]()
Nok en sammenligning ... Delta ATL-Mobile, AL .. 22august .. alle flighter $354 hver vei. Til Gulfport er det $104. Hvorfor? airTran flyr til Gulfport. Mobile er en times kjoering fra Gulfport.
Slik er det jamt over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Da var ihvertfall en av UA og NWAs melkekuer historie... Southwest starter aa fly Chicago- Minneapolis fra mars. Denne uken kosta min billett hele 900 dollar t/r mens neste uke koster den 700 dollar - med 21 dagers forkjoep. Og det er oekonomibilletter som ikke er fleksible. Prisene vil falle med 70-80%
http://www.iht.com/articles/ap/2008/...nes-Credit.php |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
United med nye websider beta.united.com (kun for inviterte) | SQ 777 | Småprat | 4 | 13-05-2015 19:05 |
Færre forretningsreisende | AirbusTrond | Flyforum | 0 | 27-11-2009 20:13 |
United flytter kapasitet mot Asia (og fra JFK) | Someone | Flyforum | 13 | 31-07-2006 22:53 |
Forretningsreisende i Sverige foretrekker.... | DY | Flyforum | 22 | 19-03-2005 18:16 |