![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei!
Var en tur i Finland i sommer! Tok drøssevis av bilder fra 4 forskjellige flyplasser, så jeg har litt å vise fram fra "mangfoldet" der borte. Har kalt denne tråden for del 1, for å dele opp litt i bolker. I denne delen kommer det kun bilder fra Vantaa (HEL). En flyplass med stor trafikk, men de aller fleste flyene er blå og hvite. Det ser ut til at hele flåten til Finair er innom opp til flere ganger hver dag. Opplevde stor variasjon i vær fra Regn og torden (hørte lynet slå ned "rett bak" meg inni skogen (litt skummelt)! - til strålende sol med masse varmedis, noe noen av bildene bærer preg av. Det var mye grå himmel, noe som ble kommentert av en av de lokale spotterene, som mente Vantaa var den flyplassen i Europa med mest grå himmel!!?? ![]() Dog var det en fin tur! Her kommer bildene: Først ut blir noen oversiktsbilder! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ett av de 3 Aeroflot Cargo MD-11 som sto der til sertifisering (iflg ryktene) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
forts...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
forts...
![]() ![]() Det var faktisk 2 stk Pullmantur Bo 747 innom ila en lørdags ettermiddag!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() forts. følger!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
wow. Masse flott her. Likte spesielt bildene av MD90. For noen blinkskudd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Shitt pomfritt! For en samling bilder, utrolig mange knallbilder
her - og til tider heftige vinkler! Vanskelig å velge ut kun én favoritt, men bildet av MD-11'ern forfra på skrå (OH-LGA)var bare helt hinsides!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fantastiske bilder. MD-11 er en fantastisk rå fugl. Hvor lenge skal Finnair ha dem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En fantastisk samling og mange innertiere. Bra jobba
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
A330
![]() Join Date: Mar 2007
|
![]()
Knallbilder fra Helsinki
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Pene bilder som vanlig fra den kanten
![]() ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jättefina bilder! Måste också åka till Finland för att fota nån gång!
![]() |
#11 |
TurbopropFlyer
|
![]()
Veldig bra serie dette her.
Likte spesielt godt fargene på UPS bildet.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fantastisk flott serie SE-DYD! Jeg fikk kjempelyst til å dra til HEL!
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nydelig! Takker for titten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for fine kommentarer! Det kommer straks en bolk til med nesten like mange bilder fra HEL!
Ja det er faktisk et mangfold der, men 2 av 3 fly (og kanskje enda mer) er til enhver tid Finair! I allefall virker det sånn! Det har vært snakk lenge om at MD-11'ene skulle byttes ut mot A340, men det stemmer vel egentlig ikke foreløpig. De har fortsatt hele flåten av MD-11. Og de 4 A340 har ikke foreløpig erstattet andre fly etter hva jeg har hørt! Derimot tror jeg de har bestilt noen A330 + et antall A350 når de kommer. De var faktisk det første flyselskapet som bestilte A350 (dette iflg lokale spottere jeg var i kontakt med). Det som slår meg er at Finner flest ikke hverken snakker svensk eller engelsk, med unntak av de som er flyspottere! Der er det intet problem med språket. De fleste ellers som du møter på gata bare rister på hodet og går om du prøver svensk eller engelsk! ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
3xSuite,Del 2: "M/S Silja Galaxy" m/ Suite til Åbo,Finland: | Blackhawk | Reiseforum | 8 | 08-09-2009 20:26 |
En reise til Finland - del 5 - Turku Lentoasema | SE-DYD | Bilder & foto | 6 | 31-08-2008 12:28 |
En reise til Finland - Del 4- Tampere Lentoasema | SE-DYD | Bilder & foto | 5 | 31-08-2008 02:18 |
En reise til Finland- Del 3: Malmin Lentoasema | SE-DYD | Bilder & foto | 6 | 22-08-2008 01:08 |
En reise til Finland - Del 2 | SE-DYD | Bilder & foto | 15 | 21-08-2008 09:16 |