![]() |
|
![]() |
#1 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Selv om jeg nå har flyttet fra Trondheim så tar jeg opp igjen en tanke/tråd fra tidligere om å utvikle en spotterguide for Trondheim lufthavn, Værnes.
Jeg lurer på om det finnes folk på dette forum som har innspill til en slik spotterguide, inside-info om hvilket kartgrunnlag som er benyttet på tidligere spotterguider, og den slags. Sjekker www.stjordal.kommune.no for eventuelt kartgrunnlag som kan være brukbart der. -Men dersom spotterguidenes kartgrunnlag er like så ser det hele jo mye penere og "planlagt" ut... Fant denne plantegningen, men den dekker jo bare et lite område - selv om det området kanskje er det mest spottebare området ![]() Jeg sier ikke med dette at jeg nødvendigvis er den beste til å lage noe slik; det har jeg ingen forutsetninger for å si eller å avkrefte: Men skal det bli gjort så må vel noen ta ett steg og håpe på at folk følger etter ![]()
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 06-07-2008 at 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Eller er det en idé å kalle det for en midlertidig spotterguide fram til de har bygget ut det de skal bygge ut og som har implikasjoner for spotters langs gjerdet?
Kanskje en naturlig idé å få innspill fra NSFF slik at vi vet hva som spesifikt er avtalt med Avinor Trondheim Lufthavn.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Her bør vel kanskje LN-KGL på banen. Han er jo skikkelig proff på spotter-guider. Vi er sikkert flere lokale spottere som kan bidra med info om ønskelig....
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
ellers kan jeg anbefale parkeringshuset, der kan du få gode bilder av det som måtte befinne seg på området foran HeliTrans-hangaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Jeg sendte en mail til plane-spotter.com for en uke siden og de har ikke svart, så jeg lurer på om jeg skal hoppe bukk over deres design for spotterguides og går egne veier.
Er det tillatt å bruke offentlige kart som grunnlag uten å få godkjenning først?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Sjekk betingelsene for google-maps inkl. satellittbildene. Uansett er det greit å være varsom med hva man bruker så man ikke går på en økonomisk smell. Ville ikke klippet og limt uten å sjekke opphavsrett/tillatelse m.m.
![]() |
#8 |
Browncoat
|
![]()
Det er ikke verre enn at man sender en mail og spør om lov. Det verste som kan hende er at du får nei
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sorry seilfly at jeg ikke har fått tid til å svare deg enda, men salg av bolig/ferie/start på flyttesjauing har tatt all min til-overs-tid de siste ukene.
Google maps har en fin løsning som er til for de som melder seg inn i folden, og under er det link til en storutgave av et av kartene som kommer i en av rapportene på PLANE-SPOTTER.com. http://maps.google.com/maps/ms?ie=UT...,0.299377&z=12
![]() |
#10 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Jeg hadde tenkt til å bruke litt tid i ferien til å lage en slik spotterguide men jeg kom aldri på hva eller hvordan. Kanske det likegodt er greit å vente til utbyggingen er ferdig...
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
JAKARTA, trenger tips og triks | A-380 | Reiseforum | 29 | 19-08-2024 09:04 |
Tips&Triks Hamburg - Hotellanbefalinger og opplevelser? | Ståle | Reiseforum | 39 | 16-12-2019 11:17 |
Sør Afrika, trenger tips og triks | A-380 | Reiseforum | 13 | 06-12-2011 10:41 |
Tips / Triks vedr. Flight Simulator X | Ståle | Småprat | 18 | 05-03-2011 00:07 |
Spotterguide, please | flyKSU | Flyforum | 7 | 30-04-2007 19:23 |