![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nu skal det være.....Jeg MÅ have et digtalt spejlreflex, CAnon blive mærket,men jeg skalvælge mellen 400D eller 450D.....Hvad skal det så være...
Hvad foretrækker CAnon folket herinde ??? På nyt kameras vegne Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Denne bør vel flyttes til "Bilder & Foto"?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja selvfølgelig...min fejl
Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Skaff deg 40D. Så vil du ihvertfall ikke angre på noen ting
40D er stor oh passer fint i hånden 400 og 450 synes jeg er små, og lite håndterbar |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Enig med Lennart på denne. Dessuten bruker 40D samme brikke som en av "storebrødrene" som er betydelig dyrere (husker ikke hvilket i farten)
![]()
Mine bilder på Airliners Last edited by sirpjalle; 10-07-2008 at 10:28. Reason: skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
400D holder leeeeenge. Og den er akkurat passe liten. Den har selvrensende brikke og megapixler i hue og ræva, nok til A3-utskrift ihvertfall. Pengene du sparer bruker du på skikkelig glass istedet.
Det er nå min mening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Om EOS 40D har samme brikke som en av storebrødrene så lurer jeg fælt på hvem det skal være. Ingen av storebrødrene har samme størrelse på brikka som 40D og da lurer jeg på om jeg har gått glipp av noe. Kanskje de har den samme sensorteknologien eller at de har samme brikketype men større. Det er mulig de har den samme bildeprosessoren dog...
Kilde til dataene ovenfor: Canon.com sammenlikningstabell for DSLR
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 10-07-2008 at 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå har vel Nikon bruks SD-kort i speilrefleksene sine en stund, det samme gjelder vel Pentax?
![]() |
#9 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Ok, ja det vet du sikkert bedre enn meg for det vet jeg ikke noe om
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
![]() |
#11 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Større skjerm og liveview høres ut som et par ting som trekker mer strøm. Ting har sine baksider. Og liveview til spotting er jeg skeptisk mot i dagslys; jeg vil anta man har bedre kontroll ved å se alle detaljer i bildet stedet for å myse på en LCD-monitor i sterkt sollys. Her har kanskje du noen innspill, SE-DYD, om du har brukt denne funksjonen i det hele tatt...
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har vurdert det dithen at ved innendørsfoto, spesielt på stativ, så vil liveview være kjekt å ha. Men til spotting er jeg skeptisk. Har litt for mange dårlige erfaringer med forsinkelser ved liveview.
Skulle reparasjonen på 350'n bli for dyr kommer jeg mest sannsynlig bare til å kjøpe et 400D-hus, da jeg ikke egentlig ser store nok forbedringer i forhold til prisen på en 450D. 400D-hus får man vel nå til rundt 4300,-. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Jeg har kjøpt 450D og er veldig godt fornøyd. Syntes det er mer enn stort nok, og vet rett og slett ikke om jeg ville hatt et større kamera. Kjøper du noen gode objektiver, får du knallgode bilder.
Til og med en EOS 1D kan ta ræva bilder ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har selv gått fra Canon 350D til Canon 40D og kan anbefale det kameraet.
Og hos meg varer batteriet leeeeenge, holdt både på turen til Zurich og Amsterdam. Og det ble noen bilder....... ![]() Liveview bruker jeg kun når jeg skal ta bilder over f.eks gjerder når jeg ikke har stige med. Veldig godt fornøyd med dette kamera og anbefaler det på det sterkeste, men det koster litt mere da en Canon 450D. I hvertfall i Norge. Airbus 330. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du kan godt drikke uten å ha det morro også!!!
![]()
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Digitalt Museum | krølle | Flyhistorisk forum | 0 | 13-04-2013 08:35 |
Canon 300mm vs. Canon 100-400mm??!! | Roxman | Bilder & foto | 4 | 11-06-2008 20:14 |
Canon 350D blir oppdatert til Canon 400D.. + 2 nye objektiver, Litt O/T | TigerBlack | Flyforum | 14 | 26-08-2006 11:08 |
ot (?): , Digitalt Videokamera | sail4fun | Flyforum | 0 | 26-04-2005 07:26 |