![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hørte om en som har PPL-A og selvfølgelig ønsker å bli trafikkflyger. Hørte at NAV betaler flytimene hans i en klubb. Er dette mulig ? Vet jo at NAV "hjelper/støtter" folk til å komme fremover i et yrke de søker på, men å betale flytimer det er vel råflott ?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er noen få som fikk hele helikopterflygerutdannelsen sin betalt av NAV. Personer med "vondt i ryggen" (da er helikopterflyger rette yrket) og andre lidelser som gjorde at de ikke kunne fortsette i sin gamle jobb. Det kostet det offentlige visstnok noen ganske så store summer. Etter det jeg ble fortalt fikk ingen jobb og enkelte fullførte ikke utdannelsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Jeg kan ikke tenke meg at dette har skjedd ved noe annet enn a) Saksbehandlingsfeil eller b) Noen få flytimer har hatt betydning for en eller annen konkret jobbmulighet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja det skulle ikke forundre meg. Det er helt utrolig hvor løssluppne det offentlige kan være i enkelte tilfelelr. Er det riktig, så bør de iallfall endre praksis.
Er det tilfelle at en person har fått et jobbtilbud hvis han bare fullfører sin påbegynte utdanning, så bør denne personen kanskje gå til banken i stede for å ta seg et lån. Har man løfte om jobb, så får man nemlig det. Tull og tøys at skattepengene våre skal gå til slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og i Aftenposten i dag kan man lese at Nav granskes for pengemisbruk:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2537050.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Piloter + arbeidstid + flytimer | ATC-flyradar | Flyforum | 18 | 17-11-2024 07:27 |
Bell 412SP: 100.000 flytimer | seilfly | Flyforum | 3 | 21-12-2009 16:11 |
Flytimer anyone? | LN-GBM | Flyforum | 0 | 17-01-2007 00:34 |