![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jag har gjort ganska många resor med min familj. En av mina döttrar har rörelsehinder och behöver därför assistans för att komma upp och ner för trappor (WCHS). Det brukar fungera väldigt bra nästan alla gånger, även med Ryanair.
Däremot har vi funderat mycket över var hon placeras. Ibland så får hon en placering långt fram, ibland långt bak utan att vi tycks hitta något särskilt mönster i det. Vi brukar oftast få en sätesrad med tre säten bredvid varandra och sätter henne då i mitten. Men för ett tag sedan så insisterade flygvärdinnan (på ett Spanairplan) att hon skulle sitta längst in (fönsterplats). Nu för två veckor sedan flög vi igen och då blev vi tillsagda att hon skulle sitta på gångplats för att det skulle vara lätt att dra ut henne vid evakuering. Är det någon här i forumet som skulle kunna hjälpa mig med att förstå hur det "borde" vara? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Når jeg pre-seater (editerer) Norwegian flighter pleier jeg å plassere WCH på seterad 2 til 4, A eller F sete.
Crewet hos Norwegian ønsker det normalt slik. Last edited by MountainDew; 06-07-2008 at 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det heter seg vel at prioritypassengers (medical og assistance foruten WCHC/R og BLND med seeing eye dog - skal sitte foran i kabinen) skal være: "seated near cabin station", altså enten foran eller bak. Av erfaring vet jeg at det er utallige lokale varianter med A eller C sete f.eks osv. DY vil vel ha alt utenom DEPA/DEPU på radene 2 og bakover
![]() Last edited by queso; 06-07-2008 at 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
www.lch78.net
|
![]()
I WF så sitter folk som trenger bæring inn og ut av flyet (WCHC/WCHS) på Rad 2 mot midtgangen så sitter ledsageren på vindussetet.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Nå skal det sies at hvis jeg editerer KLM, så blir det et A eller F-sete, diverse hvor ettersom våre venner i KL legger relativt sterke føringer. Men dersom jeg ser en WCHC-kode, prøver jeg å tenke rad 5 eller 15, der er det størst sjanse for at armrestene går opp. WCH skal alltid ha vindussete i forhold til evakuering... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I de selskapene jeg har vært borti eller jobbet i selv, har det
alltid vært vindussete for disabled pax ja.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det förstår jag inte helt. Varför längst in? Är det för att de ska tas ut sist? Det är ju i alla fall svårare att ta ut en person fort från ett fönstersäte än från ett gångsäte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har vel en mistanke om at du som handicapped ligger dårlig an i forhold til evakuering...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
LH har skickat direktiv att WCHR/S/C skall sitta vid fönstret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
(som "JoeW" nevner) så kan man ikke ha disabled pax i f.eks. C og D-setene på f.eks. B737/A320-serien; slik at en evakuering kan bli gjort så raskt og effektiv som mulig. Litt hjerterått kan man selvsagt synes, men man må være realistisk og tenke praktisk.
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Lite "hjerterått" (bra norskt ord jag lärde mig ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det skal eg jammen meg undersøke! Vet ikke hvor gjennomført det er på DY da det er så mange versjoner av -300.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg mener å huske det gjelder et par av DYs -300er, men tror de fleste armstøtter går opp uansett på DY. LH blandt annet har faktisk rullestol-merke i flyet ved rad 5 og 15, ihvertfall i airbusene, om jeg husker riktig.
CO holder av 5ABC i sine 733 for disabled pax, selvom armrestene ikke går opp(første rad i Y) - så jeg vet virkelig ikke hva som er greien med rad 5. Innbiller meg at en eller annen American disability act sier noe om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DC-9-21 lyfter med 80 personer ombord, landar med 3! | HansJ | Flyhistorisk forum | 25 | 09-05-2024 17:16 |
Helikopter med 5 personer savnet over Irskesjøen | oskarflekkefjord | Flyforum | 0 | 30-03-2017 01:31 |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Fly styrtet med 96 personer ombord. | kekker | Flyforum | 9 | 26-08-2010 17:13 |
Transwede återuppstår... men var ska de flyga? | Pedro | Flyforum | 31 | 28-01-2005 15:03 |