![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS overtar GO
Som majoritetseier har SAS løst ut de øvrige aksjonærene i opplevelsesselskapet GO. Selskapet vil samordne sine funksjoner inn i ferie og fritidsenheten til SAS. - Dynamisk pakketering er en absolutt nødvendighet for å styrke vår posisjon i fritidsmarkedet, og vi er glade for at vi nå kan tilby kundene våre produktene som er utviklet av GO i egen SAS-regi, sier Robin Kamark, SVP, Airline Commercial i SAS. SAS etablerte selskapet GO i 2007 i samarbeid med Reitan Service Handel. SAS overtar nå en svært brukervennlig teknologi, og de avtalene GO har med leverandører av gode reiseopplevelser. I begynnelsen av juli er produktene tilgjengelige for salg på nettsidene til SAS, og inntil det kan de fortsatt kjøpes på www.gonow.no. - Kundene våre kan via nettsidene til SAS sette sammen reiser og opplevelser etter egne ønsker og preferanser. Det kan være flyreiser, konserter, hotell eller sportsarrangementer. Vi kan nå tilby kundene våre en "one stop shop" med alle typer opplevelser på ett sted, sier Kamark. Nettsidene til SAS har flere hundre tusen unike brukere hver uke, og er en effektiv kanal for å tilby disse reiseopplevelsene. Med en egen opplevelseskalender kan kundene se og booke spennende konserter, fotballkamper eller andre opplevelser. SAS vil med overtakelsen av GO styrke sitt tilbud innen ferie og fritidsmarkedet. SAS Group Corporate Communications For mer informasjon Robin Kamark Senior Vice President Airline Commercial, SAS Tlf. +46 (0)70 997 2424 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det kom vel ikke som noen bombe på noen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Smart trekk av SAS.
Ser vi CK tilbake til GO her? Er adm.dir. stillingen ledig hos GO? Vil han i så fall "GO for" denne posten? Kan han da love spesiell (storbruker)rabatt for Scanair forumets medlemmer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
GOdt at det ble en løsning på hele GO-misæren for de gjenværende ansatte i GO Now AS, som nå (iallefall fire av dem) blir ansatte i SAS. GO skal integreres i SAS Leisure, så adm. dir. stillingen blir nok borte. Det blir spennende å se hvordan det fungerer med dynamisk pakketering på SAS.no. Det største problemet for GOnow.no var at man ganske enkelt ikke hadde nok eye-balls. Det var ikke nok besøkende på sidene til at det kunne bli noe særlig volumer. Med sas.no's besøkstall, skal det nok gå an å selge noen flere pakker. Jeg gleder meg til å se hvordan det blir, jeg tror det blir bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja dette høres ikke dumt ut, synes GO har hatt interessante
pakker med fly og hotell - og innimellom til svært fine priser. Så dersom mange nok oppdager dette via SAS-sidene, så lover det godt.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så nå skal man få opp store bannere med Rolling Stones-billettilbud når man går inn på SAS.no? Vel, kan styre min begeistring.... Får i alle fall håper det ikke skjemmer siden for mye.
Last edited by AirbusTrond; 13-06-2008 at 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Sorry Sam, dette har jeg ikke det grann tro på. Det finnes så mange flinke eksperter på pakkereiser i markedet i dag og SAS er ikke akkurat kjent for pakkereiser....hvorfor ikke konsentrere seg om det man kan, flyreiser.....
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
MD11 -om du ser på hva som skjer rundt om kring hos andre selskaper, er det jo nettopp ancillary revenue (ekstrainntekter) som flyselskapene kan tjene litt på når ingen vil betale for å reise med fly. OSL-STO får du til langt under 1000-lappen, men du må gjerne ut med det dobbelte for en hotellovernatting. Norwegians kvartalsresultater reddes stadig vekk av "ancillary revenue", som salget av hotellsenger, leiebil etc på Norwegian.no, Ryanair henter store penger fra salg av hotell, forsikring og nå også utleie av ferieboliger. I USA selger hotellkjedene flybilletter på sine sites og henter provisjon på dét. Husk at de største reise-sitene i Norge ikke er Berg-Hansen, Ving, eller Reisefeber.no - men Norwegian.no og sas.no - begge to har enorme besøkstall og omsetter for veldig mange millioner (i uken) begge to.
Airbur Tero; jeg tror det blir veldig fint. De skissene jeg har sett lover godt. Og, som tidligere ansatt er jeg glad for at iallefall noen av mine gamle kolleger får bli med over i SAS Norge, og at ikke alt man har investert i GO er bortkastede penger (ok ALT som er brukt på merkevarebygging kan du skylle ned i do....). Vent og se - det blir bra, tror jeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jet Time overtar SAS-produksjon? | Tally-Ho | Flyforum | 83 | 28-08-2013 08:27 |
SAS overtar TRD-CPH | MD11 | Flyforum | 100 | 22-12-2012 12:42 |
Når overtar WF for SAS på HAU? | ClassOne | Flyforum | 3 | 01-09-2010 15:51 |
Hvem overtar for SGS (SAS-handling)? | Tally-Ho | Flyforum | 137 | 23-01-2010 13:07 |
Coor overtar 130 SAS FM-ansatte | TCAS | Flyforum | 3 | 25-04-2008 16:01 |