Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-04-2008, 22:44   #1
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Norwegian Pula Calling

Barbereren i Düsseldorf, Don't cry for me Marrakech...Norwegians nye klassikere - artig kampanje!

Har stor sans for det å spille på humor og glimt i øyet, i motsetning til noe mer tørre kampanjer som eksempelvis "Din tur".
Blubird is online now   Reply With Quote
Old 02-04-2008, 23:21   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default Re: Pula Calling

Kampanjen er kul og annerledes, men det hjelper lite når det til f.eks. Pula bare finnes en avgang i juni, juli og august til annonsert pris - kr. 348 (7. august). Laveste tur/retur i juni er 3560 kr., laveste i juli er 2775 kr. og laveste i august er 2395 kr.
Old 02-04-2008, 23:28   #3
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Folk er jo villig til å betale det så hvorfor ikke? Viktig å tjene cash i sommersesongen for om vinteren er det ofte underskudd!
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2008, 23:42   #4
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Folk er jo villig til å betale det så hvorfor ikke? Viktig å tjene cash i sommersesongen for om vinteren er det ofte underskudd!
Jeg er jo så klart enig i at Norwegian skal diskriminere prisene etter hva folk er villige til å betale. Prisnivået legges jo akkurat der. Men forbrukerrettslig er det ikke særlig pent å reklamere med så lave priser når de faktisk så å si ikke finnes. Her er SAS mye flinkere - de reklamerer med litt høyere priser, men så finnes de til gjengjeld også - både på utreise og retur.

Jeg er aksjonær i Norwegian og har klaget på dette overfor selskapet uten at de har gjort noe med det. Derfor har jeg nå opprettet en sak hos Forbrukerombudet og håper de vil pålegge Norwegian å gjøre noe med denne praksisen.

Last edited by FlightDeck; 02-04-2008 at 23:44.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2008, 00:12   #5
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Hvis du leser i annonsene FlightDeck, så vil du se at det med liten skrift står presisert at det ikke nødvendigvis flommer over av billetter til laveste pris. Ser ikke helt hva du skal klage på så lenge dét de facto står i annonsene?
Old 03-04-2008, 07:11   #6
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
Hvis du leser i annonsene FlightDeck, så vil du se at det med liten skrift står presisert at det ikke nødvendigvis flommer over av billetter til laveste pris. Ser ikke helt hva du skal klage på så lenge dét de facto står i annonsene?
Jeg har ikke klaget med utgangspunkt i disse annonsene, men i tidligere annonser. Problemet finner man imidlertid igjen i disse også - man kan ikke reklamere for priser som omtrent ikke finnes, selv om det står med liten skrift at de kan være vanskelige å finne. Greia er jo at det ikke er sånn at man finner billetter til 6-700 kr. heller - man må så å si på alle avganger godt over 1000 kr.
Old 03-04-2008, 09:09   #7
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Greit nok alt dette her.... man finner kanskje bare noen få billetter til laveste pris, men de har tatt forbehold med sånn liten skrift". Det er noe jeg kan leve med, du finner "aldri" den prisen som de annonserer med, om det er DY, SK, FR eller hva det enn måtte være.

Poenget er at du skal lokkes til å kjøpe, er det da noe bedre med butikker, tilbud, begrenset antall eller for den sags skyld shampo og hudlpleieprodukter som lover null rynker? Bare lurer
Old 03-04-2008, 09:16   #8
Bengt
ScanFlyer Silver

Bengt's Avatar

Ryanair Re: Pula Calling

Quote:
Originally Posted by sirpjalle View Post
Greit nok alt dette her.... man finner kanskje bare noen få billetter til laveste pris, men de har tatt forbehold med sånn liten skrift". Det er noe jeg kan leve med, du finner "aldri" den prisen som de annonserer med, om det er DY, SK, FR eller hva det enn måtte være.

Poenget er at du skal lokkes til å kjøpe, er det da noe bedre med butikker, tilbud, begrenset antall eller for den sags skyld shampo og hudlpleieprodukter som lover null rynker? Bare lurer
Detta stämmer inte. "Aldri" gäller faktiskt inte FR där jag "alltid" brukar hitta de utannonserade priserna i stort utbud. Man kan säga mycket negativt om FR vad gäller avgifter, flygplatser och inredning på flyget men deras reklamkampanjer brukar nästan alltid ha bra substans. Detta gäller också 1-kronas biljetter inkl allt och 80-kronors inkl allt. På tisdag åker jag till London för 186 kr totalt tur och retur...
Jag undrar om någon här på forumet hade försvarat FR eller KLM på samma sätt som DY nu försvaras...
Old 03-04-2008, 09:33   #9
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Hvorfor forsvare noen man ikke synes noe om (les: FR)?
For min egen del finner jeg igjen de annonserte prisene til både DY og KL titt og ofte, så ser ikke helt problemet her.
Old 03-04-2008, 13:18   #10
Bengt
ScanFlyer Silver

Bengt's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
For min egen del finner jeg igjen de annonserte prisene til både DY og KL titt og ofte, så ser ikke helt problemet her.
Det kan jag hålla med om...
Old 03-04-2008, 13:22   #11
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Mulig den forrige posten min ble feil, men selv om det er begrenset antall, så er det jo som sagt ingen garanti for at du får billigste pris.

Har som regel ingen problemer selv å finne den billigste prisen/eller andre billige alternativer. Det som regel er tingen er at det ikke alltid passer de dagene det er billigst, men that's life.....
Old 03-04-2008, 17:52   #12
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by sirpjalle View Post
Mulig den forrige posten min ble feil, men selv om det er begrenset antall, så er det jo som sagt ingen garanti for at du får billigste pris.

Har som regel ingen problemer selv å finne den billigste prisen/eller andre billige alternativer. Det som regel er tingen er at det ikke alltid passer de dagene det er billigst, men that's life.....
Det er greit at det ikke er noen garanti, men det er forbrukerrettslig både ulovlig og forkastelig å annonsere for priser som omtrent ikke finnes. Problemet er ikke på flyturer i Norge og til London, etc., men på flyturer sørover. Her har man som regel ikke særlig mange dager å velge mellom heller.

Posting Rules