![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNews...&nNewsId=15702
Var jo en del betydelige destinasjoner her, og så ble det altså ikke så lenge BA ble på Island, kanskje noen islandske flyeiere som ikke synes det var så dumt... ![]() Det ser ut som BA gjør det samme som visse norske selskaper og satser tungt på Syden-destinasjoner. Dette er vel for det meste destinasjoner som tidligere ble dekket av GB Airways?
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Er kanskje ikke så rart at BA kansellerer når både Icelandair og Iceland Express flyr til London. Tross alt bare 120 000 som bor i Reykjavik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Det at BA kansellerer til Detroit kan vel kanskje ha med at Jaguar og Land Rover har blitt solgt til India?
LHs Detroit rute går ihvertfall så det suser |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,612
|
![]()
Konkurransen til Island har blitt betydelig sterkere de siste årene, hvor Icelandair tidligere var mer eller mindre alene. Det virker som Icelandair holder stillingen. Jeg er noe usikker på om de har innført enveispriser, det hadde de ikke ifjor og det ville da blitt latterlig dyrt å fly med dem én vei fra Reykjavik til London, det er derfor synd BA forsvinner. Jeg fløy den gang med BA. Til Reykjavik fløy jeg fra Oslo og SAS-maskinen da var nesten helt full. Det virker som to selskaper er maks på ruter til Reykjavik for at det skal kunne gå rundt økonomisk for alle, Icelandexpress kommer ikke tilbake i sommer på OSL-KEF f.eks.
__________________
Upcoming flights: MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2006
Location: Trondheim
Posts: 205
|
![]()
Vi får håpe Kjos holder deg unna slik at vi får beholde Icelandair. Er det noen som vet hvor mange av passasjerene det er som reiser med Icelandair, som skal videre?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Fordelen til FI er jo at de tilbyr videre connection, enten man kommer øst- eller vestfra. Tipper dét er med på å opprettholde kabinfaktoren. BA og Iceland Express må spise seg inn på tur/retur-markedet mellom Island og Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,033
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KEF-OSL mulig, OSL-KEF ikke mulig med Air Berlin? | nesjon | Reiseforum | 4 | 24-05-2012 20:27 |
LX lukker en række ruter fra BSL - bl.a. CPH | jefi99 | Flyforum | 2 | 10-02-2012 20:02 |
JFK-KEF-OSL // VDB-KEF-JFK med Icelandair og DOT LT | jb1 | TripReports | 6 | 23-04-2011 13:11 |
OSL-KEF-MSP-KEF-OSL med Icelandair | LCH | TripReports | 8 | 09-06-2009 23:26 |
SUN-AIR lukker to ruter | Bll spotter | Flyforum | 1 | 09-01-2006 14:42 |