![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,389
|
![]()
De synes kanskje dagens tapstall er for lave og vil blø litt ekstra?
![]() http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle2213289.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Velkommen skal de være, men jeg tror ikke nødvendig vis at suksessen i Danmark og Sverige er så representativt for mulighetene på Norsk innenriks.
Rutene i Norge (som det refereres til) har mange flere reisende enn de største rutene i våre naboland. Det burde i utgangspunktet kunne forsvare en 3 og 4 aktør på markedet, men jeg tror at det i liten grad vil generere flere reisende fordi tilbudet allerede i dag er vanvittig bra og tilfredsstiller de fleste behov innen pris, regularitet og tider. Jeg tror derfor Sterling kommer til å gå på en stjernesmell fordi de i motsetning til i Sverige og Danmark må kjempe om eksisterende Norwegian og SAS pax og ikke potensielle nye reisende med fly. Disse reisende vil ikke SAS og Norwegian gi fra seg uten kamp. En kamp som det ville overaske meg om Sterling kom levende ut fra!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Bring it on!
Hadde ventet meg at det ville komme inn en tredje aktør på norsk innenriks, og Sterling var på toppen av listen over "suspects". Norsk økonomi går bra, det er fulle fly og DY og SK tjener gode penger på de tre store rutene i sør. Men, det skal nok bli tungt for Sterling å komme inn på markedet, og de to andre vil sloss for hver pax. Dette blir 1998 all over again - der SK og BU vs Color Air (var det ikke G2?) er erstattet av SK, DY og NB. Dette blir fest for alle bargain-hunters i en periode - til det blir slutt på kronene (både de norske, danske og islandske) i kassen til Sterling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
De vil ha 4 fly inn på norsk innenriks ser jeg. Det vil si et fly på på hver av strekningen OSL-BGO/TRD/SVG må man da kunne anta. For og skape et tilbud til de forretningsreisende må de flyene da stå på utestasjonene om natta og så fly inn til basen på OSL tidlig morgen. Dette koster pæng......Color hadde ingen nattstopp fly og fløy utfra OSL om morgenen. Dermed ble flightene inn til Oslo for sene for stresskoffertfolka.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Rygterne siger også at NB vil have en del af "kagen" på AAR-CPH og AAR-STN....men her stiller jeg mig altså tvivlende...
F.ex på AAR-STN har FR skåre ned...Flyver kun en gang om dagen og langt fra med fulde fly.... AAR-CPH flyves på hverdag med MD87 med 125 seats(herligt !!!)) i weekends er der DAT med ATR72 og QI med CRJ som står for ruten, med SK callsign Og nej vi ønsker ikke NB ind her !!!! hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
På de får innenriksrutene de har flyr de tre-fire ganger om dagen i hver retning, dvs mindre enn det DY gjorde i begynnelsen, unntatt tromsøruten. Med DYs ekspansjon vil vi nok se økte frekvenser fra DY også her. Dvs at Sterling enten må satse knallhardt (dyrt!) eller være en liten billigaktør som satser på å fylle noen få fly helt opp. Tvilsomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Velkommer, Sterling. Men skal de klare seg på de tyngre rutene må de også ha et tungt program, slik SAS og Norwegian har. Det ser det ikke ut til at de legger opp til. Med allerede to eksisterende tilbydere vil dessuten Sterling få det mye tyngre enn det Norwegian fikk det. Dessuten er ikke situasjonen i Danmark og Sverige helt sammenliknbar med Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 161
|
![]()
Trodde Sterling skulle holde seg unna SVG etter de for noen år siden hadde to eller tre bird-strikes på bare noen få uker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Hmm kanskje det kommer et "nytt" selskap å flyr mellom Oslo og Tromsø fra høsten av?
http://www.nordlys.no/nyheter/article3299624.ece og http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle2213289.ece kan bli spennende å se utfallet av dette! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Personlig så synes jeg vi har bra nok tilbud mellom TOS og OSL, og ville heller sett ruter fra TOS til andre steder (CPH?, HEL?). Prisene vil kanskje gå noe ned ved en eventuell nyetablering, men det er normalt sett ikke spesielt dyrt å reise til Oslo slik det er i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
MADNESS
![]() Michael Hansen må have kikket lidt for dybt flasken ! Nu bliver det hurtig emty pockets
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Greit å gå ned med stil da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Klarer de og flylle de 4 flightene pr. dag BGO-CPH da?
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Problemet med BGO-CPH er jo at de faktisk ikke er billigere enn SAS... Man må jo ut med 500 kr. for en enveis reise!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Apropos, hvilket syrehue er det som har designet de rotete rutetabellene til NB????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Komiske Ali
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Med de turbulente tidene både på Island og forøvrig kan jeg vanskelig se for meg at folket på sagaøya vil/kan fortsette å pumpe kroner inn i Sterling, noe de vil trenge dersom de går i gang på norsk innenriks. Coast Air ble første skandinaviske i graven, ser vi Sterling som nummer to?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Sterling driver vel å setter bind på rute planleggerene også kaster de en pil på kartet og begynner å fly dit. Det har jo ikke noe med virkeligheten å gjøre kan det virke ut som...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Oslo-Dortmund, ruten de markedsførte mest i 2007, gikk jo veldig bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Svenske piloter på norsk innenriks | Dag Viking | Småprat | 6 | 21-12-2011 10:39 |
Markedsandeler på norsk innenriks | FlightDeck | Flyforum | 5 | 05-02-2009 16:20 |
Opptjening på Gullkort på norsk innenriks | Someone | Flyforum | 25 | 17-04-2008 00:53 |
Futura på norsk innenriks? | EB | Flyforum | 4 | 07-03-2008 09:55 |