![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
1: Jeg har bestått eksamen i alle fag til Part 66 AML B1, og venter på å fullføre 60 måneders praksis for å få ut AML. (har 9 måneder igjen)
Det jeg lurer på er, om jeg må ha eksamen i alle fag til PPL-A, når jeg har god innsikt i de ulike tekniske fag. De fagene jeg hovedsak tenker på er; Fly- og motorlære Flypsykologi F. eks. i faget Flypsykologi brukte vi samme bok i undervisningen som det benyttes for PPL-A, så ettersom jeg har bestått eksamen i Flypsykologi fra før - med samme bok og pensum, så vil jeg tro at det er tilstrekkelig for PPL-A også? Altså: Er det fritak - evt. mulig å få dispensasjon - fra noen eksamener til PPL-A mens jeg har alle eksamer som Flytekniker? 2: Hvilke skoler er godkjent til å melde meg opp til eksamen? Kjenner til luftfartsskolen og NEAR - men er det noen andre skoler som kan melde meg opp? - evt. kan jeg gjøre det privat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Om du ikke slipper, så kan jeg trøste deg med at det er drøye 16 spørsmål pr. fag som er unnagjort på et kvarter om du kan sakene dine. Så det spørs om det er verdt strevet uansett ved å prøve å slippe.. Hadde det vært snakk om ATPL, da skulle jeg anbefale å gjort en innsats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I regelverket står det i alle fall relativt klart at alle fag må tas samtidig (utdrag av AIC-N):
Alle prøvene avvikles på en dag som en sammenhengende eksamen på totalt 6 timer. Oppdeling av eksamen i to eller flere perioder tillates ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
och där är skillnaden från i Sverige där du får ta proven vid 9 tillfällen (9 prov) om du vill.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Joda, men det er ikke det fagmessige jeg er bekymret for å ikke bestå,
men unngå at luftfartsskolen skal suge ut halve lærlingelønna mi på dette. De skal jo ha 9000,- for hele pakka, men gir kun 100,- per fag i avslag hvis man har bøkene fra før - til tross for at skal du kjøpe boka må du ut med 350,- alene. Skal vel kun en tre år tilbake i tid hvor samme pakken kostet 6000,-. Og web-delen man sender inn brev på blir jo automatisk rettet, så det koster de jo ingenting i arbeidspenger. Klart jeg vet at vil man fly, - må man betale, men jeg gidder ikke å kaste penger ut vinduet av den grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Enig i det - det koster flesk! Nå har prisen for å gå opp til PPL-eksamen økt til nesten 2000 kroner ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Lurer på en ting. Er det noen grense for hvor mange ganger man kan stryke på ATPL teorien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er vel slik at du maks kan stryke på 3 fag når du først går opp,
deretter har du to forsøk til å ta resten *TROR JEG*. Mountaindew og C172 tok disse eksamene i fjor, så de er vel rimelig current på reglene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Oppdatering på saken min:
Var i kontakt med LT - og det er ikke fritak i noen fag for B1-personell til PPL-A.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var synd Speedbird. Men det er jo en trøst, som du helt sikkert vet fra før av, at det er totalt verdt det uansett om det blir et par tusenlapper ekstra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Teoribøker til PPL selges | S. Holberg | General Aviation og sjøfly | 0 | 17-12-2014 20:34 |
Teoribøker til PPL-A selges | Flanders | General Aviation og sjøfly | 0 | 09-06-2013 21:33 |
Komme til Norge med utenlandsk PPL | utland | General Aviation og sjøfly | 9 | 26-11-2011 17:48 |
ATPL EKSAMEN | MountainDew | Flyforum | 4 | 26-01-2006 23:02 |