![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det ble svært dramatisk under landingen av et SAs-fly i Haugesund tirsdag kveld.
Passasjerene ombord i ruteflyet fra Oslo til Haugesund fikk en skrekkopplevelse av de sjeldne under landingen på Helganes, skriver Haugesunds Avis. Flere forteller om en voldsom turbulens som skapte panikk ombord i flyet. FKH-trener Rune Skarsfjord og tidligere Vamp-vokalist Jan Ingvar Toft var blant dem som fryktet at landingen skulle gå alvorlig galt. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.3980619
Mine bilder på Airliners Last edited by sirpjalle; 08-11-2007 at 11:24. Reason: manglet link |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
He He, lyder som en lettere "bumpy ride"
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
hadde vel neppe vært noe å skrive om om ikke disse herrene var ombord: "FKH-trener Rune Skarsfjord og tidligere Vamp-vokalist Jan Ingvar Toft "
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, enig, jeg ble litt usikker på hva som var den viktigste nyheten i dette oppslaget...at det var en bumpy ride eller at de to nevnte herrer tilfeldigvis var ombord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Har det blitt agurknyheter hele året nå?
Vi som bor på Vestlandet blir rimelig vant til urolig luft på flyturer. Jeg for min del pleier å tenke slik : De 2 som sitter fremme i rorbua har jo og som regel familie de skal hjem til og velger de å lande så ser jeg ingen grunn til å skrive hjem om lufta! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
At det rister godt på vei ned til Karmøy er det ingen tvil om, men tviler på at dette var så ekstremt de skal ha det til. 737`en har en sensor (etter hva jeg har forstått) som skal registrere harde landinger, og de hadde vistnok ikke registrert noe unormalt på den..
Og i kveld blåser det opp igjen.... meldt om gust opp i 58knts. Hærlig Vestlands høst ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Her var det mange forbehold gitt! Skulle nesten tro du jobba i VG .... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
He, he hvordan kan du sammenlikne hard landing med kraftig turbulens på innflyvningen? Ofte så blir det ganske rolig når man skal sette flyet. Noen sier at dette er pga "ground effekten"
Jeg synes det er litt klønete å gjøre 3 forsøk på å lande. Jeg har som regel for meg selv at jeg prøver 2 ganger max, så er det divertion. 3 ganger føles brutalt for folket i kabninen. Man skremmer vannet av folk og så kommer man i avsien. Skjønner ikke poenget med det... Men det er jo bare min personlige mening da ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Det kan være greit å ikke overdrive forsøkene på landing for noen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er ytterst skjelden man ser 3 forsøk. Jeg har dog sett det når tubulensen ikke var varslet (bra sikt/skybase) og været på vedkommendes planlagte alternate var dårlig. (Typisk: Ikke varslede høydevinde med turbulens på Bardufoss, og snø/brøyting på Evenes og Tromsø)
Ellers har jeg ennå til gode å bli redd i et rutefly. C172'n i ikke varslet kraftig turbulens derimot....... ![]() ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sommer og sol som en gang var | Halvorsn | Bilder & foto | 15 | 25-09-2011 20:42 |
Den som bare var pensjonist.. | jameson82 | Bilder & foto | 5 | 09-05-2011 00:49 |
Da høsten var som klarest... | baselutvann | Bilder & foto | 15 | 05-11-2010 09:33 |
Noen som var på Kjevik i kveld? | Northrider | Flyforum | 4 | 07-05-2008 22:07 |
Hva var det som fløy over her nå???? | GAAP | Flyforum | 3 | 05-05-2006 14:15 |