![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hørte noen veldig løse rykter om at SAS har planer om starte opp CPH-SFO igjen.
Noen som vet noe mer? Eller er dette bare tull? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Lørdag i kveld....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Rykter ja, nå går det masse rykter på Osl at SAS kommer til å begyne lang ruter ut fra Osl. Men hvem vet hva er sant.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]()
Som CK en gang sa, jeg håper de ikke starter SFO, hver gang den ruten har vært annonsert har det gått til h*****.
![]() Har ikke hørt noe spesifikt, men ut i fra ryktehaugen rundt SAS of IC har vi altså: - SAS til SFO - SAS tilbake til SEA - OSL til USA og BKK -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
Won't happen. Jeg vet for a fact at det er minst tre ruter som ligger foran i køen ...
Men for enhver ekspansjon trengs det fly .... Kommer ikke det, kommer heller ingen ekspansjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Hvilken rute ligger først i køen da? SEA?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg nægter simpelthen at tro på at Stockholm-Tokyo ligger foran i køen, efter at man har nedlagt Stockholm-Beijing. En genåbning af ARN-PEK er i mine øjne langt mere sandsynligt end en åbning på Tokyo. Samtidig vil jeg godt nok være forbavset over at man valgte at åbne OSL-ORD før OSL-EWR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
På min PEK-tur forleden, så hadde vi Fleet Chief Pilot Long Haul som styrmann.
Han kunne forklare ganske klart at det ikke foreligger noen konkrete planer om ekspansjon på IC med det første. Man ser ganske nøye på en eventuell gjenåpning av CPH-Shanghai, men det krever fly og personell som det pr. dags dato ikke finnes penger til. Man har sett på muligheten til å lease en 340-600 for å øke kapasiteten på vår mest lønnsomme destinasjon i øyeblikket: CPH-PEK. Men det skaper store problemer med å holde "recensy", dvs. å holde utsjekk ved like ettersom den er like forskjellig fra 340-300 som 330-300. IC fra OSL? Finnes ikke gater tilgjengelig på de tidspunktene som passer for eventuelle slots man vil kunne få rundt omkring i USA.
![]() |
#11 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Det er med SAS IC som med X-files..
jeg tror det ikke før jeg får CD.. Men er klart SAS OSL-SFO hadde for meg vært perfekt med krem og jordbær ![]()
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Det skulle de tenkt på før CO x2 og US fyrte igang.
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
SAS har allerede valgt den beste strategien: å øke tilbudet på eksisterende ruter, i de fleste tilfeller til daglige avganger, i stedet for å åpne ruter til enda flere destinasjoner. Det får SAS til ved å sette tilbake en A340 i drift i vinterprogrammet. SAS har jo enda en A340 i ermet, og med denne tilbake i trafikk fra sommerprogrammet kan Shanghai-ruten gjenåpnes med bra frekvens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Et annet aspekt er at det er tre ting som teller for den store mengden med pax: pris, pris og pris. Jeg ser heller at SAS f.eks. starter opp et eller annet fra CPH og får skikk på IC-butikken enn at de skal begynne å tulle med OSL og worst case tape penger på konkurransen på EWR el.l.
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det finnes da flere non-stop flighter fra OSL til USA kristian (Continental til EWR og US Airways til PHL), hvorfor da one-stop via en eurohub. OSL og norske passasjerer klarer seg helt klart uten SAS til interkontinentale destinasjoner.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nei, den er leaset ut hele 2011. Tror den flyr for Air Algerie i øyeblikket. De har ymtet frempå med å forlenge avtalen.
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Er det forresten så fullt på non-scengen at det blir problematisk med nye IC-ruter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Hvis SAS skal satse på IC fra OSL vil det jo være utrolig lite lurt å sette opp ei rute som går vinge mot vinge med andre fly, med mindre det er så mangel på kapasitet at det lønner seg.
Og med hensyn på crew har jeg en mistanke til at det vil bli veldig lite praktisk å sette opp kun en fra OSL. for å få en viss rotasjon i det burde det bli iallefall to som det er fra stockholm. Jeg ville gjette på at det vil være grunnlag til iallefall en rute til vestkysten av USA, Seattle har jo vært i mange år og intill den ble nedlagt laget jeg reiser dit rett som det var og jeg får fremdeles endel som ønsker å reise dit. Tokyo er jo ett alternativ på sommern, det er jo ett lass med Japanske turister som vil se Norge. Så på vinteren brukt denne maskina til enten Miami eller Orlando
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rykte: Ryanair med feed til Norwegian Longhaul? | SQ321 | Flyforum | 54 | 19-09-2017 09:53 |
Rykte: SAS vil bytte ut 737 med A32x | FBI2012 | Flyforum | 105 | 22-09-2015 22:47 |
Rykte: BA starter ny rute: BLL-London Heathrow | ValdaIsaksson | Flyforum | 23 | 20-07-2012 13:10 |
Rykte: Ny rute ARN-USA lanseres 24.9 | sail4fun | Flyforum | 82 | 26-09-2007 13:03 |
Icelandair åpner SFO-rute | The Ticketor | Flyforum | 1 | 04-10-2004 10:58 |