![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå lanserer SAS-selskapene i DK, SE og NO stadig nye direkteruter fra de regionale hub'ene som ARN og OSL (pluss TRD/BGO/SVG/TRF) og muligens også fra BLL. Hva skjer så med den store, sterke og veldig gode hub'en i CPH? SAS DK sliter med hard konkurranse fra sine lokale konkurrenter DM og NB, samtidig som feeden de har vært vant til å få fra NO og SE blir mindre. Kommer SAS til å måtte legge ned ruter, redusere frekvenser eller gå til innkjøp av mindre fly?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Lindegaard er veldig opptatt av København...(...kanskje han nå ikke er så fornøyd med omdannelsen av ett SAS til fire mindre SAS-selskaper?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takeoff meddeler at ud af de 10 fly der skal tages ud af produktion er det 6 på CPH og to på henholdsvis OSL og ARN - lyder ikke godt!
Berlingske Tidende havde i sidste uge en artikel ang. SAS og i denne blev det fremdraget at af de tre nationale enheder så var den danske del den der pt. viste den største fremgang hvad angik passager antal - om det er korrekt ved jeg ikke, men kilde til disse tal blev angivet som SAS. Ellers tro jeg at man ud af CPH skal satse på sekundære destinationer der ikke tidligere var muligt at få rentable, men som nu med lavere omkostninger i selskabet og generelt en større trafikvolume på markedet, burde kunne fungere. Ligeledes anser jeg den Interkontinetale del, som et område hvor der er relativt stort potentiale ud af CPH, med de rette destinationer, antal frekvenser samt rette tilrettelselæggelsen hvad angår feed (ikke bare fra Norden/Skandinavien). Et godt eksempel på at ovenstående kan lade sig gøre er i mine øjne Austrian Airlines, der ekspandere relativt kraftigt inden for nicheområde - Østeuropa og på grundlag af feed derfra også intenkontinentalt med fokus på Østen. Nu ved jeg godt at CPH ikke ligger med samme geografiske position som Wien, men alligevel...
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
PP er inne på noe. Satsningen med wet-leasede CRJs til en rekke mindre byer, med business potensiale er nok en test. Jeg tror vi vil se RJs i SAS-flåten, med base i CPH for bruk på en rekke business-destinasjoner som uansett ikke vil kunne bære seg fra de andre byene (inntil videre). Det er jo det som er det fine med hub-and-spoke nettverkte, at det også kan brukes til å utvikle nye ruter. Når trafikken blir stor nok på en hub-rute, kan det åpne for direkteruter som by-passer huben
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Adressa skriver om hvorfor det ikke er flere direkteruter fra Værnes | jufix | Flyforum | 10 | 15-04-2014 14:34 |
Hva skjer med IC fra CPH idag? (4/12) | Fnate | Flyforum | 19 | 05-12-2010 15:09 |
Skyways med direkteruter fra Baltikum | MartinL | Flyforum | 1 | 21-04-2009 11:43 |
Ennå flere direkteruter til Bergen | Redcap | Flyforum | 8 | 24-02-2006 10:38 |
Flere direkteruter kommer | jb1 | Flyforum | 18 | 11-11-2004 18:17 |