Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-11-2004, 08:04   #1
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Flere direkteruter fra de regionale hubs - hva med CPH?

Nå lanserer SAS-selskapene i DK, SE og NO stadig nye direkteruter fra de regionale hub'ene som ARN og OSL (pluss TRD/BGO/SVG/TRF) og muligens også fra BLL. Hva skjer så med den store, sterke og veldig gode hub'en i CPH? SAS DK sliter med hard konkurranse fra sine lokale konkurrenter DM og NB, samtidig som feeden de har vært vant til å få fra NO og SE blir mindre. Kommer SAS til å måtte legge ned ruter, redusere frekvenser eller gå til innkjøp av mindre fly?
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2004, 08:38   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,423
Default Replying to Topic 'Flere direkteruter fra de regionale hubs - hva med CPH?'

Lindegaard er veldig opptatt av København...(...kanskje han nå ikke er så fornøyd med omdannelsen av ett SAS til fire mindre SAS-selskaper?)
EB is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2004, 09:17   #3
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Replying to Topic 'Flere direkteruter fra de regionale hubs - hva med CPH?'

Takeoff meddeler at ud af de 10 fly der skal tages ud af produktion er det 6 på CPH og to på henholdsvis OSL og ARN - lyder ikke godt!

Berlingske Tidende havde i sidste uge en artikel ang. SAS og i denne blev det fremdraget at af de tre nationale enheder så var den danske del den der pt. viste den største fremgang hvad angik passager antal - om det er korrekt ved jeg ikke, men kilde til disse tal blev angivet som SAS.

Ellers tro jeg at man ud af CPH skal satse på sekundære destinationer der ikke tidligere var muligt at få rentable, men som nu med lavere omkostninger i selskabet og generelt en større trafikvolume på markedet, burde kunne fungere. Ligeledes anser jeg den Interkontinetale del, som et område hvor der er relativt stort potentiale ud af CPH, med de rette destinationer, antal frekvenser samt rette tilrettelselæggelsen hvad angår feed (ikke bare fra Norden/Skandinavien).

Et godt eksempel på at ovenstående kan lade sig gøre er i mine øjne Austrian Airlines, der ekspandere relativt kraftigt inden for nicheområde - Østeuropa og på grundlag af feed derfra også intenkontinentalt med fokus på Østen. Nu ved jeg godt at CPH ikke ligger med samme geografiske position som Wien, men alligevel...
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2004, 09:31   #4
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Replying to Topic 'Flere direkteruter fra de regionale hubs - hva med CPH?'

PP er inne på noe. Satsningen med wet-leasede CRJs til en rekke mindre byer, med business potensiale er nok en test. Jeg tror vi vil se RJs i SAS-flåten, med base i CPH for bruk på en rekke business-destinasjoner som uansett ikke vil kunne bære seg fra de andre byene (inntil videre). Det er jo det som er det fine med hub-and-spoke nettverkte, at det også kan brukes til å utvikle nye ruter. Når trafikken blir stor nok på en hub-rute, kan det åpne for direkteruter som by-passer huben
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Adressa skriver om hvorfor det ikke er flere direkteruter fra Værnes jufix Flyforum 10 15-04-2014 14:34
Hva skjer med IC fra CPH idag? (4/12) Fnate Flyforum 19 05-12-2010 15:09
Skyways med direkteruter fra Baltikum MartinL Flyforum 1 21-04-2009 11:43
Ennå flere direkteruter til Bergen Redcap Flyforum 8 24-02-2006 10:38
Flere direkteruter kommer jb1 Flyforum 18 11-11-2004 18:17


All times are GMT +2. The time now is 03:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.