![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Litt info til de som måtte være interessert
Har nettopp fått siste rapport fra Route Development Company når det gjelder intra-europeisk kapasitet, eller "departing seat capacity", som de kaller det. OSL øker mer enn de aller fleste og ligger på 14. plass, Når det gjelder LCC operasjoner isolert er OSL nr 8, med en økning på 32,9% ift. året før. OSL er den 6. største i Star Alliance systemet. Derimot hadde OSL sunket på alle statistikker om også intercontinentalt var med, der ligger OSL som kjent i bunndivisjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Glemte å skrive at rapporten gjelder for januar 2007.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott økning for OSL
OSL hadde også kommet høyt opp på listen over prosentvis økning av intercontinental trafikk hadde man fått til bare 1 ny tute fra OSL - statistikk er statistikk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hm, regnes Brasil-Natal charteren som interkontinental? Den kom vel i fjor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå snakkes det jo om en mulig ny intercont rute fra OSL...:clap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
US Airways?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja hadde i allefall blitt meget overrasket over om SAS Intercontinental slo på stortromma og satset på OSL.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...det er vel nettopp SAS som snakker - følger dere ikke med på alle tråder her på forumet???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har vært masse spekulasjoner om ruter hos både SAS og Norwegian....så langt har Norwegian startet opp en drøss med ruter....selv om Kjos sier at nå skal en fokusere på de eksisterende rutene....
...så har sluttet å tro på Kjos når han sier at dem ikke skal lansere flere ruter, men heller fokusere/styrke eksisterende ruter.....og det samme gjelder for SAS sine vage formuleringer om at dem ønsker å satse på OSL når det gjelder langruter. Hvilke rute er det SAS skal forsøke seg på fra OSL? Håper i allefall ikke det er New York. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ny rute kommer kanskje dit hvor det som pakkes/stues bort under passasjerene teller mest...
Tar i mot alle destinasjoner jeg... andre selskap har jo ikke det samme kravet om å være den eneste på ruten for å åpne nye ruter som kanskje SAS har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tar i mot alle nye ruter jeg også...men om SAS satser på EWR fra OSL tror jeg dem gjør det verre for både seg selv og andre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...om SAS gjør det verre for andre tor jeg ikke betyr så mye - i såfall må det gjelde den andre veien også. Tror heller ikke på EWR...men kommer`n så er det bra - for CO non-stop er jo ikke billig!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Jeg har kommet meg T/R EWR med CO 2 ganger til den nette sum av 3400,- og dette med 100% miles. Blir CO igjen denne sommeren da Miami igjen skal besøkes.
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I april var/er LH billigere til USA enn CO via EWR non-stop...CO via CDG var i og for seg enda billigere...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Syntes ikke CO er avskrekkende dyrt, på tre tilfeldige datoer, på widerøe.no utover våren ligger de på mellom 3700,- og 4500,-, og SAS ligger stort sett over på de samme datoene. KLM er ca 1000 kr dyrere enn CO på de datoene jeg sjekket!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
CO var billigst for min del..
Riktignok har jeg to domestic legs i USA med i reiseplanen, og de er ikke direkte billige hvis de bestilles alene.. Hvor mye de evt. koster når de bestilles sammmen med de transatlantiske etappene, vet jeg ikke.. Men hvis jeg bestiller hele pakka hos CO, kontra det å bestille transantlantisk hos f.eks. LH og domestic hos CO, så sparer jeg noen tusenlapper.. Hvis SAS evt. åpner en ny langdistanesrute fra OSL, håper jeg de satser på noe annet enn EWR.. La CO få holde på der, så kan SAS fly et annet sted, også kan de tjene penger på hver sin rute.. Men det er min mening.. Om det evt. finnes et marked for to aktører på den ruta, aner jeg ikke.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvem flyr fra OSL med business seter innen Europa | Tjab | Småprat | 11 | 03-01-2015 12:48 |
OSL-TRD og OSL-BGO travlest i Europa? | KjetilK | Småprat | 5 | 18-07-2013 04:16 |
Samferdselsdepartementet vil finne plass for tredje rullebane på OSL | Desk pilot | Flyforum | 35 | 23-04-2012 13:47 |
"Dreamliner'n" på plass i Europa | MD11 | Flyforum | 9 | 20-07-2010 07:03 |
Hvordan blir OSL best i Europa? | ENGM 911 | Flyforum | 29 | 02-02-2010 12:37 |