![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Noen som vet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Seriøst ingen som vet?? Var det 1998?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2007
Location: Trondheim
Posts: 227
|
![]()
Vell, jeg søkte litt rundt, fant dette;
"1960 sattes ett av världens mest använda långdistansflygplan Douglas DC-8 in i Sas trafik. Samtidigt startade bolaget en egen hotellverksamhet. På 1960-talet öppnades även en linje till Chicago." ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,884
|
![]()
Hei Tommy
Jeg ville ha gjettet paa senere enn 1998...1960 var i fra Koebenhavn via Montreal til Chicago....men Chicago ble operert med DC-7 ogsaa, og jeg fant en brosjyre paa SAS kontoret i Chicago som hvor United operte SAS ruten videre til MSP !!! (fremdeles DC-7 dagene...vet ikke om det var SAS metall som fortsatte, ikke umulig da det var svaert vanelig at metallet fortsatte med crew fra et annet selskap....... Jeg er ikke sikker paa om SAS floey i konkuranse med AA, som vel la ned ORD ARN i 2001..... Ellers gikk jo SK941 med Austrian Metall (A310) naar jeg pendlet til Chicago.....paa begynnelsen av 90 tallet......
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Jeg pendlet flere ganger i uken til Stockholm før og rundt årtusenskiftet. Husker meget godt den massive markedsføringen SAS gjorde for den nye ruten. Den gikk med 67en så det må jo være før 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,884
|
![]()
Hmmm...jeg mistet grepet paa SAS & Co naar jeg flyttet hit i 1996....er bedre paa Chicago paa tidlig 90 tallet (holdt nok paa aa havne der.....men det er en annen historie
![]() Ut i fra dette passer 1998 ganske godt for ARN - ORD aapning, mener at de da la SK941 til en svaert sen avgang fra CPH og tilsvarende sen ut av ORD .....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL | WF-380 | TripReports | 16 | 02-05-2011 14:18 |
ARN-ORD-FRA-MXP-ARN med SK og LH i C | FT99 | TripReports | 5 | 16-11-2010 23:51 |
SK/UA i C/Y ARN-ORD-DCA-ORD-ARN | Savipix | TripReports | 19 | 18-03-2010 22:44 |
Når åpnet Sandane flyplass ?? | rhusberg | Flyhistorisk forum | 7 | 30-07-2009 15:58 |
(ARN)-ORD-YYZ-ORD-IAH-ORD med SK/AC/UA og CO basebesoek | Tommy777 | TripReports | 51 | 15-10-2008 00:07 |