![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
|
![]()
http://wpy.observer.se/wpyfs/00/00/00/00/00/09/32/14/wkr0001.pdf
SAS Group hadde i 2006 en omsetning på 60,777 mrd SEK og fikk en EBIT på 1,279 mrd SEK, noe som er 1,1mrd bedre enn ifjor Langsiktig gjeld er også ned fra 23,6mrd til 17,8mrd SEK, Itillegg gikk alle flyselskapene bortsett fra Blue1 med overskudd på årsbasis, og den eneste avdelingen med ett direkte dårlig resultat med minus ca 250m er STS Ellers opplyser de at en plan kalt "Strategy 2011" vil bli offentligjort i Mai Resultene var også endel dårligere enn forventet, men dette viser ihvertfall at SAS er på riktig vei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
5,5% økning i passasjerantallet i januar for SAS Braathens er bra - det er over dobbelt så stor økning som i fjor for samme måned (+2,1%).
Litt brysomt er kanskje Norwegians store økning - og kanskje de snart (om noen år) tar igjen SAS Braathens? For å illustrere dette, her er andelen DY utgjorde av SAS Braathens i januar 2005: 26% 2006: 51% 2007: 63% Kurven er litt utflatende, så det ser ut til å ta litt mer enn to år til ![]() PS SAS Braathens ser nå ut til å ha klart prosentregningen denne måneden - flott!!
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Tallene er imponerende, ser også at SAS International har et solid resultat. Kanskje på tide å ringe Boeing Lasse???
Når det gjelder DY, tror jeg de får det tøffere enn de fleste tror i tiden fremover... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
SAS-aksjen faller 3,5% i morgentimene...tror markedet hadde forventet bedre av SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Income before tax-tallene til forskjellige selskapene er interessant lesning (tallen i parantes er for 2005):
SAS Braathens 338 millioner SEK (897) - pengemaskinen er absolutt ikke noen stor pengemaskin lenger SAS Danmark 182 millioner SEK (-615) - tilbake i pluss SAS Sverige 507 millioner SEK (-397) - fra minus til sterkt pluss; beste forbedring SAS Intl 169 millioner SEK (-43) - nu går alt så meget bedre? Spanair 69 millioner SEK (47) - på stedet hvil, hviiiil Widerøe 22 millioner SEK (77) - nei, jeg blir grønn Blue 1 -18 millioner SEK (62) - huff og huff og huff airBaltic 49 millioner SEK (-19) - sterk forbedering og økning
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
|
![]()
Det har du selvsagt rett i TOS. Men en viss pekepinn gir det for det.
Nå skal man også være forsiktig med å se på enkelt kvartaler men SASBraathens hadde faktisk ett bedre Q4 i år enn ifjor (241 mot 205 mill) så noe positivt er det å spore. (Det samme gjelder WF) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Uden at have nærlæst alle disse tal, så synes jeg at SAS kan være rimeligt tilfredse.... Det gælder om at se fremad..nye ruter, nye fly(Q400 erstatninger), A340 eller B777, MD80 fases ud og erstattes af A319(ønsketænkning). By the way.... Det siges at mange at de problemer som SAS har med ders Q400 ikke gælder for brugere at nyere Q400.... Man kalder SAS` for 1.st generation og alle andre for 2.nd generation..... ER der piloter her, der kan kommentere på det ?? Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,481
|
![]() Quote:
WF har väl haft betydligt mindre problem än SK med sina Q400? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Med et positivt resultat og ikke minst positiv trend i utviklingen,så er alle forutsetninger for ekspansjon på Intercont klare.Få ut fingeren,Mats! Mens gresset gror....
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banned
Join Date: Feb 2005
Posts: 381
|
![]()
:clap :clap :clap :clap :clap :clap :clap :clap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]() Quote:
WFs Q400 er heller ikke uproblematiske, men hvor stort problemet er i forhold til SAS' problemer vet jeg ikke. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,940
|
![]()
kjempebra resultat
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
|
![]()
SAS DK venter ifølge Børsen.dk like stor fremgang i 2007 som i 2006:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
777 trening snart??? ![]() Nå må bare pilotene holde roen på lønnsfronten de neste 50 årene, så blir dette bra ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
interessant at det i år er Norge som trekker ned (noen som husker hylekoret fra i fjor, da det ble snakket høylytt om at Norge subsidierte resten av SAS???). SAS Braathens har mer enn halvert resultatet, og WF har knapt en tredjedel av fjorårets tall. Med unntak av KF har alle de andre flyselskapene gjort til del SVÆRE forbedringer (se SAS SE som har gått fra en EBIT på -370 mill til +507 mill (mer enn SAS Braathens).
WF har det ille - selskapets inntekter har økt siden året før, men kostnadene har økt med mer enn 150 millioner! Jeg er ikke optimistisk i forhold til WF i 2007 heller. Selskapet har store utfordringer forsan seg, de har mistet en dyktig operativ direktør og de klarer ikke å bevise for SAS Gruppen at de skal overta SAS Braathens' Fokker-operasjoner.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]() Quote:
Skjønner forøvrig ikke hva du mener at WF ikke klarer å bevise at de SKAL over Fokker-operasjonene....? Hva skal dem bevise? Det er jo ikke så enkelt som at det er WF som sitter med nøkkelen til en overtakelse de. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS og Norwegian – tallene for 2011 sammenlignet med 2010 | LN-KGL | Flyforum | 21 | 25-01-2012 08:07 |
Da var februar-tallene for SAS der | LN-KGL | Flyforum | 13 | 06-03-2010 12:22 |
SAS Norge tallene for August | MartinL | Flyforum | 1 | 05-09-2008 21:30 |
Og da slapp også SAS Braathens tallene for oktober | LN-KGL | Flyforum | 11 | 08-11-2006 08:26 |
SAS 1.Q 2006 | sail4fun | Flyforum | 9 | 04-05-2006 13:49 |