Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-07-2010, 14:17   #1
jb1
ScanFlyer Rusty

Lufthansa Lufthansa Miles & More-tråden

Jeg var ute å fløy med Lufthansa Miles & More partner TACA på fem flyvninger. Bookingklassen gir opptjening. Kun den ene flyvningen som var bestil separat er blitt kreditert min konto. Medlemsnummer var registrert på alle flyvninger og M/M er trykket på ombordstigningskortene. Noen som vet hvor lenge jeg bør vente før jeg etterlyser manglende poeng. Flyvningene fant sted hhv den 19. og 27 juni.

Jeg bruker ikke Miles & More så ofte, men det går veldig ofte galt med kreditering når jeg bruker det. Jeg har påpekt dette et par ganger, men de svarer ofte unnvikende og man må ofte skrive en gang til før de endelig godskriver poengene.
Old 14-07-2010, 10:02   #2
Doll
ScanFlyer Blue

Doll's Avatar

Default Re: Miles & More

The automatic mileage credit may take up to 30 working days. Please do not submit your applications for retroactive credits until this deadline has passed.
Old 14-07-2010, 15:25   #3
jb1
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Doll View Post
The automatic mileage credit may take up to 30 working days. Please do not submit your applications for retroactive credits until this deadline has passed.
Thank you.
I am just wondering since another flight with the same company was credited after a short time and Miles & More has had difficutlies crediting flights som many times before.
Old 25-05-2013, 18:46   #4
vstenhjem
ScanFlyer Blue

Hei!

Henter opp denne tråden, jeg er nå en lojal bruker av EB-kontoen min, men begynner stadig oftere å fly innen Europa med LH. Derfor vurderer jeg nå å bytte til M&M på LH-group flygninger og ville gjerne høre hvordan det er med award billetter innen Europa. Hva vil feks skatter og avgifter være på en reise t/r London München med award?

Takker for svar!
Mvh,
Viktor
vstenhjem is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2013, 23:18   #5
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Miles & More

Husker ikke nøyaktig hvor mye skatter og avgifter er, men det er ofte nesten like billig å kjøpe billett om du skal fly økonomi. Mener du slipper avgiftene om du betaler 10000 miles ekstra innen Europa.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2014, 21:23   #6
vstenhjem
ScanFlyer Blue

Har noen her prøvd å oppgradere SN-billetter med M&M?
Old 10-07-2014, 02:15   #7
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by vstenhjem View Post
Har noen her prøvd å oppgradere SN-billetter med M&M?

Siden M&M også er SN "sitt" bonusprogram, skulle jeg tro det burde gå (med forbehold om riktig bookingklasser og sånt)
Martin is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2014, 12:32   #8
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Default Opptjeningsperiode Miles&More

Hei,

Jeg skal bytte fra Eurobonus til Miles & More ettersom jeg vil tjene 50% flere poeng på majoriteten av mine flyvninger.

Registrerte meg akkurat, men klarer ikke finne noe informasjon om opptjeningsperiode? Mener å ha lest at den går fra 1.01 til 31.12? Isåfall venter jeg til nyttår, og kvalifiserer til EBG et ekstra år. Senator på fire måneder blir en litt voksen utfordring.

Takk
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2014, 12:49   #9
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Default Re: Opptjeningsperiode Miles&More

Opptjeningsperiode i M&M er "in a given calendar year", som betyr som du antar at perioden er fra 01.01-31.12.

Ville startet M&M sparingen neste neste år
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2014, 12:59   #10
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Husk at M&M gir faste satser på flighter innad i Europa. Uansett om det er FRA-LHR eller FRA-LIS.

Man trenger også 100k miles for å bli SEN, men vet ikke hvor mye du reiser i året, og om det er oppnåelig. Må sikkert ha noen longhaul-flighter for å få det til.
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2014, 13:32   #11
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Husk at M&M gir faste satser på flighter innad i Europa. Uansett om det er FRA-LHR eller FRA-LIS.

Man trenger også 100k miles for å bli SEN, men vet ikke hvor mye du reiser i året, og om det er oppnåelig. Må sikkert ha noen longhaul-flighter for å få det til.
Reiser "kun" longhaul (til Asia) med *A/M&M, skal klare SEN relativt greit.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2015, 19:30   #12
pollymoe
ScanFlyer Blue

Default Utløp av Lufthansa Miles and More poeng

Har ca 60 000 miles and more poeng som løper ut om få måneder (har forstått det slik at de løper ut 36 mnd etter opptjent dersom man ikke har status). Grunnet ditt og datt passer det dårlig å bruke disse på en flybilett i overskuelig fremtid. Er det noen som har tips til andre muligheter for å bruke disse på en måte som gir ok verdi? ser ikke ut som det er mulig å overføre de til en annen persons konto heller?

20.12 SVG-NCL 22.12 NCL-SVG (Eastern Airw)
10.01 SVG-OSL-BKK-SGN 20.01 SGN-BKK-OSL-SVG (Thai)
17.04 SVG-OSL-EWR 25.04 EWR-OSL-SVG (SAS)
pollymoe is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2015, 19:53   #13
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Re: Utløp av Lufthansa Miles and More poeng

Du kan bruke dem på diverse gavekort, evt bruke dem på en reise. Det er nok poeng til business til midtøsten når det er tilbud. Du kan jo prøve å selge en sånn tur f.eks.
Old 21-02-2015, 11:07   #14
pollymoe
ScanFlyer Blue

Default Re: Lufthansa Miles & More-tråden

bare å ta kontakt på pm dersom noen er interessert i poengene. Evt bytte mot poeng i eurbonus eller hotel program

20.12 SVG-NCL 22.12 NCL-SVG (Eastern Airw)
10.01 SVG-OSL-BKK-SGN 20.01 SGN-BKK-OSL-SVG (Thai)
17.04 SVG-OSL-EWR 25.04 EWR-OSL-SVG (SAS)
pollymoe is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2015, 14:39   #15
vstenhjem
ScanFlyer Blue

Hei!

Har noen her tatt ut SK Award flyvninger med Miles & More?
Har de oneway awards, ergo 15.000 poeng?
Og er taxes lik hos SAS eller LH?

Takk for hjelpen!
Old 03-08-2017, 14:27   #16
jb1
ScanFlyer Rusty

Default Rigide Miles & More

Av alle mine flyvninger har jeg registrert et lite antall hos Miles & More da det ikke fantes andre muligheter for å tjene poeng. Mine erfaringer med dette programmet er grenseløst dårlige. Omtrent hver gang går det skeis med registrering av poeng til tross for at medlemsnummer er registrert i bestillingen eller kort er vist ved check-in. De har bare sagt: du kan etterregistrere, hva er problemet? Det virker som det er et mønster for at poeng ikke skal registreres.

For noen år siden fikk jeg ikke poeng før etter flere klager da først et annet program var registrert i bookingen p.g.a. en profil der jeg bestilte. Bookingklassen gav ikke rett til opptjening i det andre programmet men hos M&M. Til tross for at den at M&M nummeret ble registrert i bookingen gikk det ikke igjennom. Da jeg ville etterregistrere gikk det først greit, men så kom de tilbake og sa at poengene ble slettet p.g.a at et tidligere program hadde vært registrert. Jeg sa at jeg fant dette dypt urimelig da jeg hadde endret program før flyvningene fant sted og siden klassen ikke kvalifiserte til poeng i det andre programmet ville jeg uansett ikke få poeng der. Jeg skrev også at slik opptreden var særdeles uprofesjonell, et bedre svar ville vært å opplyse at neste gang kunne man ikke gi poeng om et annet program hadde vært registrert i bookingen (selv om dette er helt latterlig uansett). De gav seg til slutt, men sa at de ikke så noe problem med en slik prakis. Jeg trodde ikke at selv rigide tyskere kunne være så håpløse.

Det toppet seg til slutt etter en flyvning med Air Malta i juni i år etter flere år uten at jeg hadde forsøkt å registrere noen flyvninger i programmet. Poengene kom ikke inn til tross for at M&M nummeret stod på boardingpasset. De påstod at man måtte registrere nummeret både i bookingen og ved check-in for at poengene skulle registreres på konto. Jeg skrev at dette var mildt sagt latterlig. Flere programmer anbefaler dette for sikkerhets skyld, men har ikke dette som krav. Jeg hadde bedt Air Malta om å registrere dette på forhånd per mail (screenshot ble sendt). M&M skyldte da på Air Malta. Air Malta hvis flyvninger ikke kan registreres på nett, boardingpass og skjema må sendes til Tyskland, derfor bryderi. I tillegg kvalifiserte ikke den ene klassen til opptjening. På M&Ms sider stod ikke klassen (U) listet i det hele tatt, kun at E ikke gav poeng. Hvorfor nektet de å svare på.

Dette ble langt, men deres service er så gjennomgående elendig og de innrømmer aldri feil eller ser noen som helst fra kundens ståsted. Fleksibilitet er lik null og de fleste svarene er direkte uhøflige.

Er jeg bare særdeles uheldig eller er de så store at de ikke bryr seg om kunder som ikke er så viktige klager?
Old 25-08-2017, 20:58   #17
jb1
ScanFlyer Rusty

Default Re: Rigide Miles & More

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Av alle mine flyvninger har jeg registrert et lite antall hos Miles & More da det ikke fantes andre muligheter for å tjene poeng. Mine erfaringer med dette programmet er grenseløst dårlige. Omtrent hver gang går det skeis med registrering av poeng til tross for at medlemsnummer er registrert i bestillingen eller kort er vist ved check-in. De har bare sagt: du kan etterregistrere, hva er problemet? Det virker som det er et mønster for at poeng ikke skal registreres.

For noen år siden fikk jeg ikke poeng før etter flere klager da først et annet program var registrert i bookingen p.g.a. en profil der jeg bestilte. Bookingklassen gav ikke rett til opptjening i det andre programmet men hos M&M. Til tross for at den at M&M nummeret ble registrert i bookingen gikk det ikke igjennom. Da jeg ville etterregistrere gikk det først greit, men så kom de tilbake og sa at poengene ble slettet p.g.a at et tidligere program hadde vært registrert. Jeg sa at jeg fant dette dypt urimelig da jeg hadde endret program før flyvningene fant sted og siden klassen ikke kvalifiserte til poeng i det andre programmet ville jeg uansett ikke få poeng der. Jeg skrev også at slik opptreden var særdeles uprofesjonell, et bedre svar ville vært å opplyse at neste gang kunne man ikke gi poeng om et annet program hadde vært registrert i bookingen (selv om dette er helt latterlig uansett). De gav seg til slutt, men sa at de ikke så noe problem med en slik prakis. Jeg trodde ikke at selv rigide tyskere kunne være så håpløse.

Det toppet seg til slutt etter en flyvning med Air Malta i juni i år etter flere år uten at jeg hadde forsøkt å registrere noen flyvninger i programmet. Poengene kom ikke inn til tross for at M&M nummeret stod på boardingpasset. De påstod at man måtte registrere nummeret både i bookingen og ved check-in for at poengene skulle registreres på konto. Jeg skrev at dette var mildt sagt latterlig. Flere programmer anbefaler dette for sikkerhets skyld, men har ikke dette som krav. Jeg hadde bedt Air Malta om å registrere dette på forhånd per mail (screenshot ble sendt). M&M skyldte da på Air Malta. Air Malta hvis flyvninger ikke kan registreres på nett, boardingpass og skjema må sendes til Tyskland, derfor bryderi. I tillegg kvalifiserte ikke den ene klassen til opptjening. På M&Ms sider stod ikke klassen (U) listet i det hele tatt, kun at E ikke gav poeng. Hvorfor nektet de å svare på.

Dette ble langt, men deres service er så gjennomgående elendig og de innrømmer aldri feil eller ser noen som helst fra kundens ståsted. Fleksibilitet er lik null og de fleste svarene er direkte uhøflige.

Er jeg bare særdeles uheldig eller er de så store at de ikke bryr seg om kunder som ikke er så viktige klager?
M&M lytter til slutt. De skrev at de løftet saken et nivå opp og har gitt meg kompensasjon. De innrømmet at de avfeide saken for fort og at informasjonen på deres nettsider var feil. Jeg foreslo at de kunne gi meg noen poeng i kompensasjon og at jeg donerte disse til veldedighet, samt at de deretter kunne slett min konto da jeg var lei deres elendige service. De sa de håpet at jeg ikke slettet kontoen uansett. Vi får se hva jeg gjør.
Old 24-03-2018, 03:38   #18
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Kan jeg booke M&M reiser for andre enn meg selv online? Altså jeg skal booke for en venn med mine poeng. Er det lov?
Old 28-03-2018, 14:59   #19
Edvard
一期一会

Edvard's Avatar

Ja, det fungerer fint.

“You can book flight awards for friends and family without accompanying them on the flight. Flight awards passed onto third persons must be booked by you personally. The relevant mileage amount will be deducted from your mileage account.”

https://www.lufthansa.com/online/por...=en&cid=999997
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2018, 08:28   #20
jb1
ScanFlyer Rusty

Egentlig et generelt spm, men det gjelder mest Miles&More. Er det Miles & More som bestemmer om f.eks. Eurobonus eller et annet Star program kan kreditere poeng for en flyvning i en bestemt bookingklasse (S, V, Q etc) eller er det det andre programmet som bestemmer dette. Jeg mener det foerste. Poenget er at Miles 7 More gir opptjening i visse klasser som man ikke kan faa det med med andre Star bonusprogrammer.
Reply

Posting Rules