![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Olje- og gassbedriftene på Sørlandet fortviler over den dårlige flyforbindelsen mellom Kristiansand og Stavanger. Behovet for å reise til Stavanger øker i takt med ekspansjonen i næringen.
NRK Sørlandet. Klarer ikke "monopolisten" å følge med når markedet bedrer seg?
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,779
|
![]()
Gode tider har der sikkert aldri vært. Er vel ikke uten grunn tilbudet raseres når sørlendingene ikke vil fly. De slutta jo å fly lenge før tilbudet ble redusert. Kanskje
Skbu skulle ta en Kjos'en, garanter så mange pax så skal vi fly fler fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,922
|
![]()
Mulig det er marked for Q400 på de fleste Vestlandsruter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Rutene fra KRS til både SVG og BGO går med F50.
Nå flyr jeg til BGO av og til med disse, og da har jeg lagt meg på minnet at det stort sett aldri er mulig å få en billig billett. Jeg har reist til Bergen et par ganger de siste månedene sånn midt på formiddagen. Ikke noe peak avgang, men det har aldri vært mulig å få noen billig billett. En vei har kostet meg mellom 1800 og 2100 kr. Det er dyrt i dagens marked. Men flyene er alltid fulle. Og det er vel slik de overlever da. Har akkurat en slik betjening av markedet som sørger for at de ikke behøver å dumpe noen flyseter til en rimelig pris. Det er sikkert noe samme på SVG uten at jeg kjenner det for inngående. Men SVG er jo bare 2,5 til 3 timers kjøring unna, så da er det nok mange som velger å kjøre frem for å fly. Det tar jo fort et par timer iallefall det også. Og hvis prisene er i skyene der også, så er det vel ikke så rart! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
Kan ikke si at flyene mellom SVG-KRS er en rute som bruker å være full. Mye ledig kapasitet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Har vanskelig for å se at markedet for den ruta kan ha biltt så mye bedre. Den konkurrerer vel først og fremst mot bil og med ny vei og greier blir det vel færre som flyr.. Og om det er F50 eller DH8D har jo strengt tatt ikke så mye å si på en så kort rute selvom F50 er det tregeste av alle pax-ruteflyene vi har (tror jeg, usikker på d228)
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DHL starter CPH-BGO-SVG, CPH-KRS/AES og OSL-TRD | storg | Flyforum | 42 | 26-01-2023 10:55 |
Bonustur KRS-LYR-KRS med SAS | Fredrik Propell | TripReports | 35 | 01-07-2012 10:45 |
KLM med E190 fra sommerprogrammet (25/26 mars) KRS/SVG/TRD | Jamesbond_ppk | Småprat | 7 | 13-03-2012 20:31 |
SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK | Twin Otter | TripReports | 14 | 01-09-2010 16:25 |
Dårlige tider er gode tider for 'The Boneyards' | LN-MOW | Flyforum | 0 | 17-03-2009 02:43 |