![]() |
|
![]() |
#1 | |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,309
|
![]()
Ingen kommentar
http://e24.no/boers-og-finans/sas/sa...pania/23913034 Quote:
Last edited by Someone; 01-02-2017 at 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]()
Så hersker der ingen tvivl om, at alle tre lande skal sælge deres aktier omgående
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
Join Date: Nov 2014
Posts: 33
|
![]()
Norwegian nr 2
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,309
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
Blir jo også spennende å se hvor lett det blir å få med seg fagforeningene på dette nye eventyret. De har jo allerede sagt at de er skeptiske til denne forretningsmodellen.
Men ja, SAS var nødt til å ta grep for å overleve på sikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Dette handler neppe om at SAS skal ta opp konkurransen med FR, EZY, DY og andre i og til/og fra Spania og UK, men heller om at eksisterende SAS-ruter skal overtas av deres baser utenfor Skandinaiva.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,876
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Der er opbakning fra DKs finansminister:
http://mobil.dr.dk/smartphone/#artik...dig-beslutning Det må føles lidt mærkeligt at give et delvist statsejet firma ret i, at det er bedst at lægge en del af selskabet i udlandet for at opnå besparelser. Især når DK er ved at udarbejde en luftfartsstrategi, som skal udvikle branchen i hjemlandet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 773
|
![]()
"Starting winter 2017, aircraft will be allocated at a base in London and from spring 2018 another base will open in Spain..."
Skal bli interessant å se HVOR i Spania SAS velger å opprette base. Antar at LPA har mest aktivitet vinter-halvåret, mens ALC har en mer jevn trafikk året rundt til og fra Skandinavia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,617
|
![]()
Kunne ikke SAS bare opprettet baser i London og Spania med fly på det eksisterende AOC og ansatt personell på "lokale" vilkår? Hvorfor må man ha "egene" selskaper og AOC?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Posts: 329
|
![]() Quote:
-eggs |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,876
|
![]() Quote:
Hadde da f.eks nesten konkursen i 2012, faktisk endt med konkurs ville da enten slots blitt trukket tilbake av LHR hvis de ikke lenger ble brukt eller hadde noen eier, eller så ville de da blitt brukt til å dekke alle kreditorene, hvor da det ofte er det offentlige som står først i køen. Så verdien av slots er den samme (markedsverdi), men man kan ikke bruke den som sikkerhet, hvis den ikke kan isoleres ut ved en potensiell konkurs |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2012
Posts: 237
|
![]() Quote:
Dette er en dårlig utvikling for luftfarten. Mye av problemet er at EU tillater medlemsland å ha fullstendig forskjellige skatte -og avgiftssatser. Bajaslandet Irland har en av Europas laveste arbeidsgiveravgift og bedriftskatter. I fremtiden vil nok flere ruter og fly flyttes ut og Norge vil tape milliarder årlig i skatteinntekter på dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 636
|
![]()
Vänsterpartiet som regeringen är beroende av i Sverige är inte imponerade. Kan tänka mig att Fritz Schur får bakläxa ytterligare en gång av svenska staten efter att ha råkat ut för det i Postnord.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,876
|
![]() Quote:
Makten over SAS ligger i større grad hos kreditorene ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
Join Date: Jan 2016
Posts: 20
|
![]()
Sånn går det når EU består av enkelte land, Irland som det mest kjente, som har en corporation tax på halvparten av de andre medlemslandene. Det er klart at alle som ikke flagger ut til Irland blir store tapere. Åpent marked - sosial dumping. Personlig finner jeg det merkelig at Irland får være medlem når de har et såpass stort avvik fra de andre tradisjonelle taxratene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kort rapport fra SAS Ireland LIN - ARN | SBT | TripReports | 32 | 21-05-2018 16:16 |
Ukjent selskap vil åpne Florø-Oslo/Bergen - DAT vil tilbake | OY-CIR | Flyforum | 21 | 15-06-2016 18:07 |
Vil du bestemme hvor SAS skal åpne sommerrute 2012? | fluxie | Flyforum | 127 | 31-10-2012 22:57 |
SAS vil ikke åpne til Dubai fra Osl | MartinL | Flyforum | 14 | 21-08-2008 23:02 |
Ryanair skal åpne to nye europeiske baser i 2005 | CK | Flyforum | 27 | 08-11-2004 13:41 |