Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-04-2024, 05:30   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Endelig mandag:-)

Glad mandag fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Herlig uke når vi allerede på mandag har en følelse av torsdag… Snart ut døra for å komme meg til lobbykontoret med smak av jordbær. Gratulerer med dagen til DC-8`ern i Seattle også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2024, 05:53   #2
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Default Re: Endelig mandag:-)

Nydelig morgen fra Bangkok. Nydelig var gjerne en smule overdrevet for det oppleves fryktelig varmt med 35°C når fuktigheten er høy. Klokken nærmer seg 11 og en har klart å gå på seg en passelig mengde steg samt kommet seg helt ned til Chinatown.
Nå er det avkjøling med en deilig ice Mocha og faktisk ganske gode cookie’s her på Café Amazon.
Blir et teamsmøte litt senere på eftan så en får komme seg hjem til dess. I kveld blir det mulig ut på by’n en liten tur.
Nyt arbeidsuken

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 29-04-2024, 06:58   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra L1. Grått ute, men ryktes det skal bli bedre. Full rulle hjemme hvor jeg først må få med en på allidrett, så er det bortekamp i nabokommunen for eldstemann. Og en podcast skal spilles inn. Godt man kan få slappet litt av på jobb før det.

Last edited by Someone; 29-04-2024 at 08:25.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2024, 07:37   #4
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

God morgen.

Ankara på en søndag kveld er like livlig som en kirkegård. Så i dag skal dagen brukes til hjemreise og det et helt greit. TK har sinnsyke priser på oppgradering så det blir kveg-sete hele veien hjem. Kjenner eg gruer meg litt.
Blir å fly SK med en TK billett. Spent på fasttrack og lounge som *A Gull.

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2024, 07:50   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Knaus. Medarbeidersamtale med nok en arving på morgenkvisten - litt klønete at det må skje i arbeidstiden.

Dette blir en sabla fin uke med kone-bursdag og snasen værmelding.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2024, 08:15   #6
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

God morgen fra hjemmekontoret. Da er mailboksen ryddet sånn nogenlunde og man gyve løs på et par arbeidsoppgaver som har ligget på vent. Senere i dag blir det en tur til Innovasjon Norge for en workshop. Spennende! Ellers ser det ut til at både pollen- og MC-sesongen starter i morgen… Ha en finfin uke!
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2024, 08:28   #7
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen fra hjemmekontoret. Her skal det godkjennes sånn ca 55 reiser, og vedleggenen kommer opp på skjermen i 50% av tilfellene uten snag...
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2024, 08:39   #8
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God morgen fra Parkveien. Herlig med to "todagersuker". Styremøte i ettermiddag og et større seminar i morgen tidlig må finpusses. Og vipps så er det sommer og fridag. Ha en bra mandag.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2024, 09:22   #9
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg. Her startet dagen på sykehuset som så ofte før på mandager for litt prøvetaking. De plagdes fælt i dag disse bioingeniørene og etter x antall forsøk gav de opp og tilkalte anestesi som kom med utralydapperatet sitt. Da fant de omsider en åre hvor de kunne ta prøven. Litt spent på resultatet. Hadde litt feber i natt og det er ikke noe bra tegn, men det kan også være helt uskyldig forkjølelse. Ene barnebarnet hadde også feber i går. Time will show. Hører nok fra assistent livlegen i løpet av dagen.
Old 29-04-2024, 10:10   #10
Futura
ScanFlyer Gold

Morn fra Lommedalen. Akkurat nå venter jeg på litt bedre vær, her regner det fremdeles. Så skal det byttes til sommerdekk på en bil og bremser skal smøres i samme slengen, så skal felgene vaskes og settes på plass og så skal VW bussen klargjøres for morgendagens tur til hytta ved Sperillen, vi må ha den bilen for å få med nytt solcelle panel på 2x1 meter.
Ellers er det i dag 2 år siden (Eller var det i går kveld) Norse Atlantic åpnet hjemmesiden sin for bestilling, og dermed i dag 2 år siden jeg bestilte plass på åpningsturen til FLL, 18 juni.(De hadde sin første flight til JFK, 14 juni) Og jeg gleder meg allerede til neste tur med dem, når det nå blir. (Cape Town i Januar kanskje?)
Ha en fin dag enten det er kaldt eller alt for varmt
Futura is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2024, 10:40   #11
AndreasN
ScanFlyer Silver

God dag fra de Tsjekkiske statsbanenes restaurantvogn på vei mot Praha.

Her serveres maten på tallerkner og på hvite duker samtidig som man kan skimte kokken i sin uniform. Engelsk frokost og en Urquell fra tap til snaue 100 lappen mens man suser gjennom det tsjekkiske landskapet gir en utmerket start på uken.
AndreasN is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2024, 11:23   #12
OJB
ScanFlyer Rusty

God formiddag fra Jåttåvågen,

Godt i gang med dagen , mye å gjøre når det er en dag mindre denne arbeidsuken.
Det ligger an til et par jobbturer østover denne uken.
Ha en fin dag folkens.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2024, 12:13   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God dag fra Lillestrøm. Starter dagen her inne før det bærer inn til bortekontoret for å gruppe-zoome litt.

Gratulerer med dagen til DC8'ern herfra også

Ha en best mandag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2024, 13:51   #14
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hipp hipp til Bainbridge herfra også!!!

Ellers er det en ålreit morgen her i McCormick også. Behagelig temperatur, solen skinner og insektene spiller opp til .. eh .. støy. Litt som om Einstürzende Neubauten spiller opp til dans.

Ellers skal lege oppsøkes. Ikke fordi jeg trenger det, men for å komme inn i systemet til lokalkontoret. Greit å ha unnagjort papirarbeidet ihvertfall.

Hjemmekontoret er åpnet og VPN-tunnellen er smurt. 705mbs download på morran skulle gi gode arbeidsforhold.-
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 29-04-2024, 16:29   #15
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Førstemann!

Var så heldig å være med LH2426 sin jomfrutur fra Munchen til Trondheim i går! Fikk servert biff og champagne ombord, og med sete 2A (og ingen på rad 1) var jeg første passasjer av flyet på Værnes!

Nedenfor flytrappen var det lagt ut en lang rød løper, og som mottaks-komitee sto Kent Ranum (Ordfører i Trondheim) og Eli Arnstad (Ordfører i Stjørdal), som jeg begge faktiske kjenner fra før.

Måtte le godt når Kent Ranum ropte over tarmac "Bombe at det var du som var førstemann ja Kim...." Hehehe, noe å huske for fremtiden!

LH med en liten "up yours" til SAS på åpningsturen siden de "tilfeldig" fløy med en A319 dekortert med en Star Alliance-logo over hele flyet... hehe.

Nå blir det en herlig Mai med mer tid hjemme og man røddager. Slike dager lever vi for.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2024, 16:40   #16
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Førstemann!

Var så heldig å være med LH2426 sin jomfrutur fra Munchen til Trondheim i går! Fikk servert biff og champagne ombord, og med sete 2A (og ingen på rad 1) var jeg første passasjer av flyet på Værnes!

Nedenfor flytrappen var det lagt ut en lang rød løper, og som mottaks-komitee sto Kent Ranum (Ordfører i Trondheim) og Eli Arnstad (Ordfører i Stjørdal), som jeg begge faktiske kjenner fra før.

Måtte le godt når Kent Ranum ropte over tarmac "Bombe at det var du som var førstemann ja Kim...." Hehehe, noe å huske for fremtiden!

LH med en liten "up yours" til SAS på åpningsturen siden de "tilfeldig" fløy med en A319 dekortert med en Star Alliance-logo over hele flyet... hehe.

Nå blir det en herlig Mai med mer tid hjemme og man røddager. Slike dager lever vi for.

Kim
Nå har jeg jo faktisk fløyet mest med SAS sine A319 i Star Alliance design nettopp til og fra Trondheim…nå blir de vel malt SkyTeam sine farger (kanskje sammen med en ennå A330 i gammel design)
EB is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2024, 17:34   #17
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Etter en land dag med hage arbeid kombinert med de samme ideene LN-MOW gjennomfoert med aa bli gjeldfri, fant vi denne hagen

[IMG]IMG_0014 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Tror jeg kan fortsette med slikt hagearbeid, det er sikkert økologisk og greier - at en kan kjoepe huset stort kontant i tillegg er helt greit…..
Old 29-04-2024, 18:37   #18
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post

Tror jeg kan fortsette med slikt hagearbeid, det er sikkert økologisk og greier - at en kan kjoepe huset stort kontant i tillegg er helt greit…..
Ser ut som at du slipper å klippe gresset, ihvertfall. Og jeg vet hva gresset på Bainbridge gjør med en uforberedt gressklipper som ble importert fra Georgia.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Reply

Posting Rules