![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God formiddag fra bassenget på Conrad nok en gang. Trøffel eggerøre og påfølgende is er fortært til frokost. I morgen blir det nok loungen da det er en litt roligere stemning der oppe. Litt mye kultur i restauranten med unger med ipad og folk som sitter barbent i loutusstilling i 2. etasje.
Hadde kvelden på Icon Siam i går og må si meg enig med Sud at det er rått. Fant meg en shapoe i 5. etg med uteservering og utsikt over elven mens. Endte opp med å spise her med resten av gjengen etterpå. Thai-Koreansk sted. Fire-fem steder i 5. etg med uteservering som er priset mot Thai middelklasse så anbefaler en tur hit om man er sulten. Et dårlig tegn når det kommer melding om at check in er åpnet. Ser jeg droppet konas mellomnavn da jeg bestilte, satser på at det går greit eller bør jeg uroe meg når vi flyr China Airlines? Må forresten beklage feilprising av kanal tur i tråden for noen dager siden. Er ikke så greit når du blander kr og Bath... Nyt dagen. Last edited by Chriscross; 23-02-2025 at 05:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra Hong Kong. Her er jeg straks klar til avreise videre til Shanghai. I dag er altså fridag. Det er deilig. Kunne vente til frokosten nesten stengte og så bare henge litt i kantina og jobbe. Man må jo jobbe. Det er tross alt fri.
![]() Nå er det bare en kjapp Tsingtao på rommet før Uber til flyplassen og sannsynligvis Qantas lounge. Jeg har neppe tilgang til The Wing med BA Silver. Ha en super søndag
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
God formiddag fra Radisson Suites i Bangkok. Ikke førstevalget blant hoteller her i byen, men det får duge. Ganske stive priser nå i høysesongen, så booket et standard rom uten frokost. Men som VIP ble det oppgradering til Junior Suite inkl frokost. Lettere kaotisk i frokostsalen i dag, måtte vente noen minutter for å få bord. Relativt mye indere på hotellet her, det henger muligens sammen med at en av byens bedre indiske restauranter holder til på hotellet. Fordelen er at indere er lite interesserte i soling og basseng. Så nå blir det bassengtid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Herlig søndag - i dag er det slutt på gressenkemanntilværelsen…så tittelen på morgentråden kunne ikke vært mere feil. Kaffe og påskemarsipan på førfrokostmenyen - så skal jeg ta en hårklipp på Majorstuen - det er tydeligvis flere enn Fnate som jobber på en søndag. Nyt i vei:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Fytti katta...
Tenkte jeg skulle kjøpe med meg en billig rødvin fra tax free på HKG for å ha på rommet istedenfor å søle bort cash på room service i Shanghai. Det var ikke akkurat "Lillestrøm Gato Negro" de hadde spesialisert seg på. Kasser med Petrus eller hyllemeter Romanee Conti kunne de derimot friste med. Satser på at de har en 3 liter med Chill-Out eller Gato Negro på Ritz i Shanghai istedenfor.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 23-02-2025 at 07:10. Reason: Trykkleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God søndag på en tbane på vei til jobb. I kveld blir det City-Liverpool på et egnet vannhull tenkte jeg. Storkamper må jo nytes.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings her fra Lech. Pakking og frokost, ført det blir gondolen ned til minibussen som tar oss til ZRH. SK842 hjem. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Free Luigi
|
![]()
Wow, passende trådtittel. I dag er dessverre siste dag i Europa, med et demokratisk Tyskland.
I følge valgprognosene får vi i dag en CDU/AfD-koalisjon. Etter at Friedrich Merz - antakeligvis den neste kansleren - gikk helt bananas i går, med en tale hvor han snakket om «gale mennesker som stemmer sosialdemokratisk venstrepolitikk» og «alt for Tyskland er den nye retningen, folk som stemmer grønn venstrepolitikk har feil i hodene sine» - så er det offisielt klar at han er mini-Trump. En demokratisk katastrofe for Tyskland og Europa. Nazistene er tilbake i Bundestag. Fascismen tar over de mektigste landene i hele verden. Og dette har jeg bragt to barn til verden for. Avventer valgresultatet, men vurderer å flytte til Norge etterhvert. I det nye Tyskland vil datteren min ikke ha tilgang på fri abort hvis noe skulle skje henne. Hun vil tjene 40-50% mindre for samme utførte arbeid som en mann, bare fordi hun er kvinne. Hun vil være mindreverdig, i ett land hvor partnerdrap allerede skjer 2 gang i uka. Hva med partnervold. Det er ikke asylsøkerene som er problemet… RIP Europa. I dag sørger jeg for deg. Får distrahere meg med hagearbeid. Kan ikke engang drikke sorgene mine vekk. Enn så lenge kan jeg ta en liten lovlig bubatz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen fra Knausen. Straks virgin-mimosa med eldste datter før det må hjemmkontoreres litt før en kort hektisk uke. En lang tur baki krattet og en andemiddag står også på planen.
Var godt å få hjem arving #1 fra ett fjell i går og resten fra et annet fjell senere ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
God kveld fra Toledo området, Cebu
Helt om dagen, helt om natten. Eller var det omvendt ?? Uansett, dagene flyr unna og middagen kom brått på men nå er den unnagjort. At noen i reisefølget fikk bot for manglende hjelm er så som så. Resten av kvelden blir det ro og hvile + et par RedHorse FQTV
![]() |
#11 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Hællemåååne... ribbe med sprø svor til middag i hotell loungen, 0 kø og 0 visum i immigration. Da skal aldri jeg reise til noe annet sted enn Shanghai igjen. Storsmurfen får bare forberede seg. Åjåjåjåj.
Dette er nesten på nivå med Thon Hotel Oslofjord i julestria.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God morgen fra Lommedalen. Ikke de store plane for dagen, annet enn å rydde en del. Vi var på hytta uten strøm, vann og vintervei i vinterferien. Der klarte vi å tømme batteri banken på 6000watt, så nå blir det alvor av planene om å oppgradere fra 1020watt solpaneler til 2200watt. Det blir ikke så dyrt, da vi har alt unntatt solpanelene og må opp i dimensjon på noen kabler. Ender på rundt 11k vil jeg tro.
Quote:
Bortsett fra et skjema som måtte fylles ut, som de delte ut på flyet, men ikke klarte å informere skikkelig om hva var, da de gikk rundt å delte det ut, så vi ikke fikk det, var det ganske greit å komme seg inn i Kina. Største problemet med Kina er at Facebook, Youtube, Gmail, google.maps og en del annet ikke funker. Ja og skal du ta metroen til flyplassen ankommer ikke første før ca 08:00 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
G’søndag! | LN-MOW | Flyforum | 20 | 12-09-2022 18:31 |
God søndag og 1. søndag i advent | EB | Flyforum | 11 | 29-11-2020 20:16 |
Til Aalborg med "British Airways" ingen bilder dessverre! | LN-AFG | TripReports | 1 | 12-08-2009 06:44 |
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget | Tommy777 | Reiseforum | 2 | 04-06-2009 02:38 |
DTW Westin (dessverre kun med 135mm) | Tommy777 | Bilder & foto | 10 | 12-09-2008 03:36 |