![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
…..strømmen er tilbake - stor glede, dog en liten tur inn til byen her paa øya tok 3 ganger normalen pga av trær som sperrer veien, her er det Land Rover føre
![]() Midt i stormen forsøker vi å få ting på plass for familie (niese med ektefelle og to barn som skal se paa sin første SeaHawks Game…..Good times !!
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Får håpe værgudene holder seg i ro noen dager.
![]() Seahawks, ja .. Jeg trodde fansen på stadion i Seattle var de mest bråkete, men de som beregner slikt går tydeligvis ikke på collegematcher. Volumet i Columbia SC forrige helg var langt mer brutalt enn jeg opplevde i Seattle. ![]() Her foran peisen har jeg funnet roen. Og et bedre glass myrvann fra Kentucky. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Lite myr vann her, men vår meget meget gode venn og friend of the forum Pliny the Elder dukket opp her kveld, hvor er Hitchkok ????
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God morgen fra Kilpisjärvi. Jeg trodde årets fly-år var over 4 februar, men ble spurt om å kjøre en tur til Tromsø og fly hjem, så da skal SAS ta meg siste del av denne turen kl 13.55 til OSL i dag. Første overnatting var rett ved flyplassen i Vilhelmina, VHM eller South Lapland Airport. Og andre altså her i Kilpisjarvi. Det har vært snø på veien i 1500 av de 1700 kilometrene jeg har kjørt hittil, noe som har redusert hastigheten en del. Spesielt når man havner bak ett vogntog der det er 200 meter med snøføyke er det ubehagelig. Jeg trodde det skulle sne, men for øyeblikket er det oppholdsvær. Artig å være på steder jeg aldri har vært før. Spiste lunsj i Jokkmokk, fylte Diesel i Gallivari og middag i Karesoundo. Men det skal bli deilg å komme hjem, håper flyet er i rute så jeg rekker cupfinalen for jenter 19, LSKKFK mot Stabæk. Ha en trivelig dag alle sammen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God morgen fra Forus. Helgevakt nr. 1 er i gang. Og det er egentlig ikke så mye mer å si om den saken. Ha en fin en!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Glad lørdag:-) Liten tur ut til opphavet og da blir bonusen en tur innom Jacob`s på Holtet på vei tilbake. Brunch foran peisen og en rolig ettermiddag før familiefest på Snarøen i kveld. Nest lørdag!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra Asker. Første espresso i gang, før det blir en tur i ishallen så minstemann får kommet seg på hockeytrening. På et eller annet tidspunkt bør jeg vel plukke opp han eldste også. Rolig kveld hjemme, men etter planen dukker et forummedlem fra nabofylket opp på et mini rakfisklag i kveld. Ha en fin dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God morgen fra Kongsberg sykehus. Jeg fikk perm i går og kunne sove hjemme i natt. Nå er det straks ny runde med antibiotika og etter det blir det nok perm igjen til i morgen tidlig. Det går noen timer her nede i dag og når jeg kommer hjem så handler det kun om Brann. Mat må kjøpes, fjernsynet må fintjunes mm. Skulle gjerne hatt en gulløl til kampen men de står hos de gamle i Bergen. De blir bragt over neste gang de skal hit. Uansett så bør jo alkohol unngås så lenge jeg er på antibiotikakur så det blir nok heller ikke noe Hansa til kampen.
Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Gjeeeesp fra Knausen. Her sover alle og far skal ned og preparere mimosafrokosten som er bestilt til klokken 10.00 da samtlige (bortsett fra undertegnede) skal på tennis mesteparten av dagen. I kveld blir det nok et intim-julebord som blir lutefisk med en av favoritt-champisene.
God stemning i leieres her etter at vi med litt hjelp er linet opp på 1A, 2A, 3A, 4A og 5A i 350en på vei hjem fra juleferien i Thailand. 13.05 timer på rad 40 var noe man ikke gledet seg til etter blant annet litt domestic flyvning i Thailand før på dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() VHM og GEV var jeg og LN-MEH innom med NextJet og Bae ATP for noen år siden. Artig tur ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Upgrade me....
|
![]()
Endelig Norge igjen og SAS Innenlandslounge OSL.
Tror jeg er reisemett for en periode. Ca 100.000 km i fly i år, 1 x Polen, 2 x Tyskland, 3 x USA og nå nede i Namibia. Så har man selvfølgelig de sedvanlige hverdagsturene rundt om her hjemme. Kun en ting som frister fremover. Hytta med familien. Ha en fin en! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
|
![]()
God morgen fra en blågul kantine på FRA. Savner MOL på avgangstavlen, men BIO byr også på fotball i helgen i tillegg til mye annet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Rad 1, 2, 3, 4 og 5 er helt klart bedre enn 40. Fant du virkelig så mange awardseter (antar det er det?) Uansett god formiddag fra Beograd. Hotellets treningsrom er brukt til en kort økt på mølla - det var ikke noe fancy treningsrom det der. Men fikk ikke sykkelen til å funke - måtte visst logge inn via en app eller noe sånt for å få den til å funke. Testa den appen , men det fungerte ikke da heller så måtte ta mølla da. Været har blitt langt bedre enn det var i går så da kan jeg nå spasere litt mer utendørs. Det er nå uansett ikke dyrt å ta bussen her - underkant av 5 kroner for billetten og mange av matbutikkene her er åpne 24/7. Gjør jo ingenting at prisnivået for ting er veldig levelig. Landet har nå EU ambisjoner så får se når det blir, men det er nok en del issues EU har med Serbia som de må løse (les Kosovo feks) som Serbia mener er sitt. Men det er nå ikke verre enn at det er normaliserte økonomiske forhold der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
![]() Vi fikk forhandlet oss til en switch etter litt godprat med Bolaget (Tror flyet til faktisk var overbooket) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hehe ja Seahawks ja - å se basket eller ishockey har blitt litt tradisjon for min del. Så jo Seahawks i 23. Amerikanerne kan det med å lage show for sånne ting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God lørdag fra Santiago. Vipps så var det helg igjen. Kaffe i morgensolen på terrassen mens en gjeng australparakitter, verdens sørligste papegøye, herjer i hagen. I dag blir det en tur for å se på noe moderne kunst, litt innkjøp og så kortreist sjømat fra Stillehavet med lokale druer. Ha en fin dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Gjærer de greiene der da? Hvis ikke er det bare å fjerne.
God dag fra Lillestrøm. Litt miniselskap hos opphavet i ettermiddag, da moderen fyller 85 år. M.a.o ikke den helt store festen. Men det blir vel kaffe og så har jeg med "Svigermors Hjemmebakte" (aka Samson), så da koser vi oss. Fått hentet meg ny mobil også, så bare å grue seg til å sette opp det fra scratch. Var enklere med Nokia 2110. Bare velge spjåkete deksel, måke inn SIM kort, dra opp antenna og så var man good to go. Ha en best lørdag!
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
2 timer til Romssa nei, med snøfokk som dukket opp etter 500 meter og tidvis mye snø og redusert sikt ble det å ta det rolig. Glattest var det dog de siste 8 milene inn til Tromsø, men der er det mest flatt. Stoppet og tanket og kjøpte frokost på veien også. Tok nærmer 3 timer med stoppen. 1:35 til avgang, men maskinen var 14min sen fra OSL, så blir kanskje et par minutter etter rute herfra. Noe som er greit for meg, så slipper jeg å vente så lenge på OSL, for å møte kona på Lillestrøm stasjon 17.20. Ser Widerøe har instilt en avgang til bergen i dag, så det er der de har hentet en maskin for ekstra avgang til Molde... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nord-Sverige har mange sympatiske bygder og småplasser med flott beliggenhet, gjerne ved et vann eller elv. Det er da fast dekke på innlandsvegen, og den er ganske rask å kjøre. Men å ligge bak en trailer som virvler opp snø kan være ei skikkelig pine.
Last edited by Desk pilot; 23-11-2024 at 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Våt tirsdag | Chriscross | Flyforum | 9 | 20-10-2020 13:39 |
Våt? | Desk pilot | Flyforum | 2 | 08-09-2007 13:24 |
Meget Meget sjelden gjest på Tromsø i dag! | LN-KRF | Bilder & foto | 19 | 28-08-2007 22:38 |
God (våt lørdag) | CK | Flyforum | 7 | 22-05-2005 01:46 |