![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
n24
Norwegian-gründer Bjørn Kjos takker et risikovillig styre for flyselskapets suksess. Han synes det er et tankekors at styret kunne blitt avkrevd erstatning om satsingen hadde gått galt. . . . Han vil fortsatt vokse, og ser ikke bort fra at han har doblet antall avganger innen fem år. Han vil øke jevnt i Norge, mens de store nye volumene skal han hente på ruter mellom ulike destinasjoner på kontinentet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,636
|
![]()
Man kan sikkert si mye rart om Kjos, men jeg lar meg imponere over det han har fått til. Siden jeg ikke bor i Norge, håper jeg Norwegian kunne starte en rute til Bratislava, så man fikk et lavprisalternativ hjem, selv om forbindelsene fra Wien til Oslo slett ikke er dårlige.
__________________
Upcoming flights: JUN OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]()
Renner virkelig pengene inn i Norwegiankassen?
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,795
|
![]()
Mulig pengene renner inn i kssen. Står jo ingenting om størrelsen av det som renner inn
![]() Ei heller om det var før eller etter oppstart av siste bolk med ruter ex Waw, er ikke alle som bidrar i den retningen nei, eller etter oppstart av ny handlingagent på Gen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Om pengene hadde rent inn i kassa, hadde han kanskje kjøpt seg noen nyere fly??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Neste Torsdag får vi se/høre om det renner mer inn, enn ut.
Norwegian Air Shuttle ASA inviterer til presentasjon av selskapets resultat for 3. kvartal 2006 torsdag 26.10 kl 08:30 på Felix Konferansesenter,Bryggetorget 3. Presentasjonen vil bli holdt av adm. direktør Bjørn Kjos. Påmelding til Stine Aune, E-mail: stine.aune@norwegian.no innen onsdag 25.oktober kl. 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Btw, kommer resultatet i NOK eller Zloty??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
Det hjelper lite at det renner inn når ikke proppen er satt i.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Høres ut som en debatt om privatøkonomien min ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Om jeg husker riktig går skillet på ca 2000km når det gjelder kun fuel.
300 på innenriks og 800 på ekspansjon nedover i Europa kunne vært en tanke, men da går en del av vinninga opp i spinninga på commonality og schedulering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
På ruter under ca 2000km, ja. De ekstra tonnene NG sleper rundt på veier ikke opp for mer effektive motorer og bedre aerodynamikk før man kommer over ca den distansen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Hva med om -700 har winglets? Og hvordan kommer A320 serien ut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Winglets spiller liten rolle på korte turer, som f.eks innenlands i Norge.
73G/319 og 736/318 er omtrent like. Det er jo en grunn til at BU en gang i tiden nektet å ta i mot -600 fra SAS, like etter at BU ble oppkjøpt, og heller ville fortsette med sine -500. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Legger inn et lite bilde, som viser forskjellen i vektene på de ulike typene. Data fra Boeing og Airbus kan trolig ikke sammenlignes helt, men for de ulike Boeing-modellene er data på samme grunnlagl
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Objektivspørsmål - Verdt pengene? | flyKSU | Bilder & foto | 21 | 01-12-2007 01:24 |
SAS scorer kassen på kæmpegebyr | Bll spotter | Flyforum | 3 | 11-07-2007 09:37 |
Poengene renner inn... | EB | Flyforum | 25 | 09-11-2005 09:31 |
Pengene renner inn ... | LN-MOW | Flyforum | 1 | 08-11-2005 06:23 |
Airbus-bestillinger renner bort .. ?? | LN-MOW | Flyforum | 4 | 10-06-2005 11:40 |