![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Jeg sitter og booker SYD-AMS-CPH-SVG-OSL-AMS-SYD for en venn, og prisforskjellen mellom SK og NB OSL-AMS er ca. 1500 kroner. Grunn nok til å fly NB, men jeg finner ingen info på deres sider om ansvar ved evt. forsinket fly til AMS. Jeg finner info om "missed connection incurance" her, men hva er det egentlig denne dekker? I dpf dokumentet her så står det at reiseutgifter dekkes. Mener de da ny reise fra foreksempel AMS-SYD? Jeg er ikke så flink til å lese dokumenter med slik liten tekst, så litt hjelp fra dere flyspesialister her på forumet hadde vært flott! Hva er forresten minimum transfer time på AMS? Regner med hun må sjekke inn på nytt, NB ankommer 0855 og SQ har avgang 1115. Er det nok tid? På forhånd takk ![]() LN-KMS |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
NB har vel ikke noe ansvar for videreforbindelser utifra AMS? De er vel ett punkt_til_punkt selskap.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan tenke meg at de er punkt til punkt ja, samme som DY, DJ og resten av røkla med billigselskapene. Noen som vet om denne forsikringen gjelder kun NB-NB connections, eller er den open for alle NB-whatever selskap connections?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg ville også sjekket om man har reiseforsikring som dekker dette. Spørs dog om beløpet som dekkes er i nærheten av det en ny billett koster.
Slik jeg forstår forsikringen som selges av NB dekker den kostnaden også om man skal videre med annet transportmiddel, så lenge det er minst 2 timer mellom. Men jeg ville nok ringt og sjekket først, det står om *mye* penger her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du får det du betaler for. Her får du null-niks-og-ingenting om flyet til Sterling er forsinket. Du mister flyet til Australia siden du er no-show og det er ditt problem siden du ikke oppfyller din kontrakt. Kjøper du billett av Sterling er det Sterling uvedkommende (og helt uinteressant) at du skal videre. Deres kontrakt med deg går på transport til Amsterdam.
Den billigste forsikringen du kan kjøpe deg er gjennomgående billett fra Oslo til endestasjonen. Da tar selskapene hånd om deg og kontrakten går på transport fra A til Å og ikke fra A til B. Den kan bli veldig mye billigere...
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Synes teksten i forsikringen er ganske tydelig jeg:
Hvis din rejse omfatter mere end en enkelt flystrækning, så er det en god ide at købe en forsikring mod forsinket fremmøde. Forsikringen dækker, hvis du ikke når dit næste fly pga. en flyforsinkelse. Den dækker også, hvis du uforskyldt og uden at kunne forudse det, møder for sent til den første flyafgang – f.eks. ved uvarslede vejrmæssige forhold. Du får rimelige udgifter ved køb af ny flybillet betalt samt om nødvendigt hotel og forplejning med op til 1.500 DKK pr. dag. Ved flyskifte er det en betingelse, at de officielle transfer-tider mellem planlagte ankomster og videre afrejser er overholdt. Ved flyskifte mellem to flyselskaber skal transfer-tiden være mindst 2 timer. Forsikringen skal tegnes minimum 24 timer før afrejse. https://www.europaeiske.dk/templates/ER/MissedDeparture.aspx?id=285&agentid=7010611 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er grønn på alle regler å slikt, men er ikke Conditions Of Carriage noe som gjelder alle selskap, lavpris eller ei.
Der står det vel at hvis hensikten med reisen, f.eks NB Osl-Ams er å fly videre med annet selskap og til annen destinasjon så er NB pliktig til å påse at man kommer dit som det var hensiktne en skulle fly. Her kommer der dog inn at man skal har god tid, og det tror jeg vil si mer enn 2 timer til neste avgang. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Tenker på artikkel 9.4.1 som ligger som en link på Sasbraathens sine nettsider.
jeg tolker det som at der finnes et ansvar hos "alle" selskap. Men |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() KOG har ret.vil jeg mene....NB er point to point....som FR er det... ---- Jeg tror ikke det er muligt at checke bags til Australien fra OSL hvor første selskab er NB. Tror genake enkelt ikke de må,slevom du tegner en forsikring Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
at your service!
|
![]() Quote:
MEN: Kjøper du ein gjennomgåande bilett, vil flyselskapa ha ansvaret for å frakte deg heile vegen! då har du inngått ei kontrakt som går frå OSL via AMS og til SIN, i ei kontrakt! Mitt råd er difor: kjøp ein gjennomgåande bilett!! ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Conditions of Carriage har ofte mange av de samme punktene som andre selskaper har, men de er forskjellige.
Ellers så er dette detaljteksten for sterlingforsikringen, og kan hende at det er et brukbart alternativ... Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Utfra forsikringsteksten fra Europeiske så er en jo like godt forsikret som om en reiser med gjennomgående billett hos ett selskap....slik jeg klarer å lese det.
Eneste ekstraarbeidet er at det må være MINST 2 timer mellom ankomst/avgang på Schiphol, og at du selvsagt må ta ut bagasjen og sjekke den inn på nytt. God tur |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Uansett om du har denne forsikringen, så ville jeg IKKE regnet med at de plutselig ordner dette for deg på plass når du står på CPH eller AMS eller hva det var, uten å komme deg videre. Jeg ville ikke gått for denne varianten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det kan man nok regne med ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Video: Koffert gjennom transfer på AMS | Someone | Småprat | 3 | 21-08-2015 17:38 |
Praha og transfer AMS | Twin Otter | Reiseforum | 16 | 26-06-2010 20:26 |
DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB | Chaos Controller | TripReports | 17 | 06-06-2009 19:11 |
KLM med retur til AMS på AMS-BGO ruten | LN-AFG | Flyforum | 0 | 01-12-2008 21:02 |