![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Sep 2006
Posts: 31
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() ![]() ![]() Og hvis alle flyplassene i norden er våte da? Dette høres merkverdig ut...
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Er det standard å bruke Autobrake i SVG?
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Det blir noen "penalties" m.h.t. banelengde,etc. når anti-skid ikke virker,men at man ikke kan lande på Sola på våt bane høres for meg ut som sludder.Her ligger det nok noe annet bak.
![]()
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Tenger nødvendigvis ikke være tull da.
Noen som kjenner til hvor lang den korteste banen på Sola er? Man får jo penalties både for banelengde og sidevind med antiskid U/S. Kan hende de måtte lande på den korteste grunnet dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Er ikke den ca 2.4 km? For landing blir den vel ned til 2.2.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2006
Posts: 57
|
![]()
RWY 11/29 er den korteste med 2449m (RWY 18/36 er 2556m).
-C |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Da høres det straks litt rart ut ja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
Posts: n/a
|
![]()
Den landet nå Sola......
]DY5937 []08OCT06[] [ ALT 733 DY733 LNKKQ STD STA ETD ATD TOFF ETA TDWN ATA CODE1 CODE2 08OCT DBV SVG 1130 1530 1220 1227 1547 1551 TD: 50 ![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Newcomer
Join Date: Oct 2006
Posts: 39
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,559
|
![]()
Det stemmer , pax med buss til østlandet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 70
|
![]()
Tipper det er mange glade mennesker ombord i denne bussen, kan ikke Norwegian kjøpe egne busser snart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
F.eks. luftbusser A319 :exclamati
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 70
|
![]()
Det kan de ikke gjøre, da må Northport ordne seg noe annet utstyr å pushe med, hvordan skal de få tømt doene med denne lille bæsj and carry-bilen, gardintrapp? Tror de skal kjøpe vanlige busse isteden, type scania eller volvo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
|
![]()
Bussing pga kanselleringer er ingen ny affaere ... paa aattitallet hadde jeg paa mitt skift ansvaret for en armada med busser som gikk i skytteltrafikk til ARN & GOT pga ATC-streik i Sverige.
Og etter mitt utdrikkningslag maatte jeg selv ta til takke med buss istedet for fly fra ARN til OSL .. det var ingen spesielt behagelig opplevelse .... ![]() Northport har da foroevrig ikke noe med dette aa gjoere .. annet enn aa hjelpe til ved bussavgang eller -ankomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Har også en bussing innunder beltet - FBU-GOT i juni 1998 - streik - grusomt - vil ikke oppleve det igjen - aldri - ikke med en slik dårlig svensk buss - bussen var med Ryanairseter og avstanden mindre enn på alle LCC-fly
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
Join Date: Oct 2006
Posts: 1
|
![]()
Kanskje det var anti skid us? En helt annen sak! Hilsen et nytt medlem og 737 pilot. Litt tynt med pilot knowledge på disse sidene, men mye vilje!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,300
|
![]()
Hvis de foran mente at det var best å fly til Oslo - så er det den avgjørelsen som teller...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2005
Location: Stjørdal Norway
Posts: 59
|
![]()
Anti-skid er ikke det samme som auto-brake bare så det er klart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
Join Date: Oct 2006
Posts: 28
|
![]()
Årsaken var, som ovenfor antatt anti-skid snag.
Flyet måtte ferry flys til Osl for reperasjon.
__________________
To fast for love... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Litt mere bilder fra året som er gått | TobyAllan | Bilder & foto | 11 | 25-11-2010 12:14 |
Litt mere skumringsbilder fra OSL 061110 | TigerBlack | Bilder & foto | 8 | 08-11-2010 09:54 |
Litt mere NLA ! helikoptere | ATC-flyradar | Bilder & foto | 2 | 09-06-2008 00:12 |
Litt mere rygge | LN-RUV | Bilder & foto | 2 | 29-08-2007 23:58 |
Litt mere Rygge. | Friele | Bilder & foto | 11 | 27-08-2007 10:00 |