Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-03-2020, 06:05   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Søndag på Ris

God morgen alle sammen. Her går det i nyheter på radio, papir og nett sammen med Nespresso i kopp og kropp. Ingen store planer for dagen.
EB is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 06:48   #2
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Søndag på Ris

God søndag fra Japa... eh... hjemmekarantene. Skulle vært på uglesett retur fra Kamakura nå, men avbestilte helgeturen i siste liten og sitter nå istedenfor i hjemmekarantene. Ja, hjemmekrantene for å ha besøkt småbyen Colchester hvor de ligger så langt etter at de knappt har hørt om Corona. Det ble altså ikke bambus-skog og japansk slott med kirsebærblomstring denne helgen. Måtte klare meg med japansk toalett med spyl og føn som jeg er en av få som har i Norge. Importøren slo ikke helt gjennom med sin reklamestrategi som gikk på at man skulle spare penger på toalettpapir. Det hadde muligens vært en taktikk som ville slått bedre ann i disse dager.

SAS tilbød meg faktisk å booke om "kostnadsfritt" som betød å betale inn ekstra 210% av det jeg allerede hadde betalt for turen og heller oppleve japansk blomstring på høsten. Det var ikke særlig forlokkende så jeg valgte heller å se hvor mye jeg vil klare å få tilbake av det som jeg hadde betalt. Har 10 andre turer som er booket fremover så det blir antagelig å avbestille flere turer. Har blandt annet booket en ny rekord som er 4 helgeturer på rad hvorav én til Etiopia. Om jeg må bruke reiseforsikring for å få tilbake penger så vil de antagelig stusse litt over bookingene mine.

Så her sitter jeg med lett forkjølelse og titter ut på regnet i tiggerstaden og tur ut frister ikke så mye så jeg kan godt vente til karantenen er over i kveld. Før det blir det Corona minutt for minutt i alle kanaler.

Ha en god en alle som har fått reiseplanene til å gå i dass.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	vindex.jpg
Views:	878
Size:	183.1 KB
ID:	48578  

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 06:55   #3
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

God søndag fra Chiang Mai
Ut en tur med venner hvor barna skal bade litt før det blir pakking og tidligerelagt hjemreise i kveld (hvis flyene går som planlagt mandag)
8 dager kortere tur, og 14 dager hjemme i stedet...
Old 15-03-2020, 08:26   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Hvalstad. Regnet gjør at planen om bilvask vel utsettes en dag eller to. Dog en løpetur i kvelds er fortsatt på blokka. Ellers får vi legge en slagplan for å slå ihjel tiden. Ha en fin dag
Old 15-03-2020, 08:58   #5
Concorde98
ScanFlyer Silver

God morgen fra Lillestrøm. Sløv morgen her i dag og ikke så mye på planen annet enn å avbestille en del turer...
Men viktigst av alt er å følge alle retningslinjer og komme tilbake til normalen så hurtig som mulig. Men det tar nok tid... Ha en fin dag!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 08:59   #6
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God søndag fra øverst i Groruddalen, denne morgen er det mye blåst og noe regn, dette blir en inne dag.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 09:32   #7
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Morn fra Bergen.

Her skjer det ikke mye. De siste dagers utvikling på corona gjorde at turen til ALC på onsdag ble kansellert.
Ble overrasket hvor kjapt poengene kom tilbake på EB-kontoen. Det tok ca 5 sekund.

Så i dag blir det å benke seg foran TV med Netflix og Viaplay.

Sent from my iPhone using Tapatalk

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 09:57   #8
Desk pilot
ScanFlyer Crusty

Desk pilot's Avatar

God formiddag, her har vi snøbyger og vind utenfor veggene. Skikkelig snøkov med andre ord. Men ikke noe problem, vi skal nok komme oss ut en tur eller to.

Dagen i dag vil bli brukt til å organisere følgende nøtt: Jeg skal ha hjemmekontor og ønsker å gjennomføre en 8-timers dag. Samtidig har vi fått mail fra skolen om at vi må undervise barna i henhold til en utsendt timeplan. Det blir nok ikke helt lett å rekke over begge ting, men vi får prøve å fikse det på en eller annen måte.

Last edited by Desk pilot; 15-03-2020 at 11:16.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 10:30   #9
Eirik
Livsnyter

Innesøndag på Bygdøy, slettes ikke verst i regnværet.
I dag booket jeg faktisk en billett med Norwegian utenlands i slutten av måneden.
Aner ikke om flyet vil gå eller om selskapet i det hele tatt eksisterer på det tidspunktet, men var billig og betalt med kredittkort, og føltes litt ´optimistisk (om enn mindre realistisk )
Men gratis ombooking funker kanskje ikke helt på nettsidene til DY, å flytte en eksisterende billett til 350,- til en dato med billettprisen 299,- resulterte i ny pris 650,-.

Last edited by Eirik; 15-03-2020 at 10:33.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 13:50   #10
livinspeed
ScanFlyer Blue

God søndag fra sør. Her blir det siste nattevakt på den andre halvdelen før hun blir permittert på ubestemt tid, og en bråstopp å gå fra full lønn til 0,- i en uviss periode da man som student ikke har rett på dagpenger. Med min deltidsjobb (også student) blir det meget trange tider, så fingre og tær krysses for at min jobb består. Dessverre er det ikke bare positive tanker man har på en ellers regn- og stormfull søndag.

Måtte dere ha en fin en videre uansett hvor i verden dere er!
livinspeed is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 13:56   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen, ja ... Gårsdagen ble brukt til å flytte Svigerbeistet, og hun er nå installert i ‘suiten’. Dagen blir nok mest brukt til å pakke ut greiene hennes. Men ingen fotball på TV, så godt å ha noe å gjøre .. ellerno.

Full unntakstilstand på hjemmet, besøk ikke tillatt og nærmest skyttergraver rundt .. Så godt å få henne ut selv om det blir mye ekstra stress hjemme. Men det hadde kanskje blitt verre å la henne bli. Ser norske sykehjem har lignende prosedyrer nå. Tøft for de gamle.

Våren har slått til ordentlig nå. Det spirer og gror og småfuglene gauler av full hals. Bråkebøtter ..

Antydning til panikk i matbutikkene i går, særlig nede i byen. Her oppe i MAGA-land ser imidlertid ting ut til å gå litt roligere for seg.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 14:02   #12
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

God ettermiddag fra Chiang Mai. Her følges oppfordringen med å unngå store folkemengder. Så middagen inntas på en lokal sjappe uten vegger og beliggende fem meter fra motorveien Nyter thaimat, øl, medbrakt rødvin og Toblerone til dessert. Ha en lun søndag og lykke til alle reisende, de som venter på å reise og de som er hjemme i karantene!
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 15:19   #13
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Hei fra skogkanten.. Kos foran peisen mens fårikålen putrer på kjøkkenet.

Merkelig å stå et par meter utenfor døren til søster som har fødselsdag og synge sang med barna for å så dra hjem igjen.

Er svært spent på morgendagens rolle om lærer for to barn kombinert med hjemmekontor og en seksåring som sikkert kunne tenke seg å rase litt fra seg.. Værmeldingen forteller i allefall at the blir after-teach øl i solveggen etter den daglige innleveringen.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 15:30   #14
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God aften fra TG F lounge på Suvarnabhumi hvor en er klar for TG920 til FRA.
Har akkurat returnert fra SPA etter en god times massasje. Fantastisk. Her er det ca 12 ansatte og 2 passasjerer å observere.
Ha en nydelig søndag
Old 15-03-2020, 15:47   #15
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

God søndag fra never ever trumpers land, where The women are strong, The Media is great and The men are Good looking! Rolig morgen stund foran peisen med Washington Post og New York Times - småfuglene kvitrer utenfor og solen stikker frem.
Her har man valgt en Noni til svigermor - when The going gets though, The though Go Cooking - storproduksjon av pasta sauser, parmigiana, milanese og annen Italienske basis behov - kan vi ikke dra til Italia lar vi Italia fylle hjemmet. Noni’s rule !
Med en stål solid guvenør, utmerket media med god relevant informasjon - er det ingen antydning til hamstring eller panikk her hvor Covid 19 utbruddet er blant det mest alvorlige i USA - dyktig media, dyktige politikere. (Og litt godt lokalt øl på plass)
Old 15-03-2020, 17:34   #16
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Her har man valgt en Noni til svigermor - when The going gets though, The though Go Cooking - storproduksjon av pasta sauser, parmigiana, milanese og annen Italienske basis behov - kan vi ikke dra til Italia lar vi Italia fylle hjemmet. Noni’s rule !

Herregud du er heldig
Old 15-03-2020, 19:35   #17
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
I dag booket jeg faktisk en billett med Norwegian utenlands i slutten av måneden.
Aner ikke om flyet vil gå eller om selskapet i det hele tatt eksisterer på det tidspunktet, men var billig og betalt med kredittkort, og føltes litt ´optimistisk (om enn mindre realistisk )
Om flyet faktisk går så gjelder reiserådet om å kun ta strengt nødvendige turer til utlandet. Det betyr fx at reiseforsikring ikke gjelder.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 20:59   #18
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God kveld fra Lillestrøm. Her har jeg tenkt oppi vin og venter på at Cosmos - Mulige Verdener - skal begynne på NGC om 5 min.

En kompis er jaget hjem fra hytta. En annen har blitt permittert. Tankene går til alle de andre i samme situasjon. Får håpe jeg slipper det. Det er jo ikke så innmari fett når man driver ENK.

Vel vel. Vi drikker for å glemme

Ha en fjong dag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 21:44   #19
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Hei fra Stavanger, dagene her står i indretjenestens tegn. Takstmannen som var varslet på onsdag kommer allerede i morgen, så hvis ikke ermene var bretta opp tidligere så er de hvertfall bretta opp nå.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 22:57   #20
Millemor
ScanFlyer Blue

Millemor's Avatar

God kveld fra Lier. For en tilkallingsvikar i luftfartsbransjen er det magre tider i vente. Jeg har heldigvis jobbet såpass mye at det er håp om noen kroner fra NAV etterhvert, må bare få på plass noe dokumentasjon fra en presset HR-avdeling før søknaden sendes.

Nå slukkes sorgene med litt Aass pils mens jeg sitter å leser om diverse studier jeg vurderer å søke på. Regner med det blir enda trangere tider på arbeidsmarkedet enn før for oss uten utdanning utover vgs fremover, så jeg har i grunn bestemt meg for at jeg må gjøre alvor av å sette meg på skolebenken igjen til høsten. Nå må jeg bestemme meg for hva jeg skal søke på... Mulighetene er mange og jeg sliter med å ta en avgjørelse. Haster ikke enda, søknadsfristen er først 15. april.

Last edited by Millemor; 15-03-2020 at 23:04.
Millemor is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules