Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-02-2019, 06:23   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Glad torsdag

God morgen fra hjemmekontoret...som åpnet for 20 minutter siden. Klar for en dag med både møter inne og utendørs...heldigvis finnes det kunder som liker å gå mens man snakker. Ha en bra torsdag der du er.
EB is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2019, 08:43   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Glad torsdag

God morgen fra kontor-kontoret. Bunnefjorden ligger badet i morgensol, det er te i koppen og alle systemer fungerer akkurat nå. En skitur i kveld for å teste ut om den siste klisterblandingen holder er også planlagt. Ha en fin dag
Old 28-02-2019, 08:55   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Dagens (altfor sene) tips: dra til det russiske visumkontoret på grev Wedels plass i stedet. Koster litt mer, men MYE bedre service og effektivitet
For å quote @KnutW fra i går... han hadde rett og gårsdagens visumprosjekt ble en katastrofe. Jeg trodde jeg hadde studert til minste detalj, men nei. Så røk på aller dyreste pakken til visumservice for å rekke dette.

Vel vel. I dag er det ny dag. Jeg stod opp. Dusjet. Diltet blid og glad inn på kjøkkenet. Satt på kaffe. Storsmurfen sov. Gikk i kjøleskapet. Hentet meg en øl. Tok på tøfler. Inn på kontoret...

Stopp en halv...

Øl?

Jeg var liksom bare i min egen verden. Men måtte subbe slukøret tilbake med den og hente Farris isteden.

Ha en fin en uten øl til frokost

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2019, 08:59   #4
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
For å quote @KnutW fra i går... han hadde rett og gårsdagens visumprosjekt ble en katastrofe. Jeg trodde jeg hadde studert til minste detalj, men nei. Så røk på aller dyreste pakken til visumservice for å rekke dette.

Vel vel. I dag er det ny dag. Jeg stod opp. Dusjet. Diltet blid og glad inn på kjøkkenet. Satt på kaffe. Storsmurfen sov. Gikk i kjøleskapet. Hentet meg en øl. Tok på tøfler. Inn på kontoret...

Stopp en halv...

Øl?

Jeg var liksom bare i min egen verden. Men måtte subbe slukøret tilbake med den og hente Farris isteden.

Sørg for å ha en breakfast stout i kjøleskapet, da er det vel innafor?

I dag blir en vanlig kontordag i den forstand at jeg må sitte på kontoret, men det er uvanlig fordi jeg kommer til å gjøre dønn kjedelige administrative oppgaver. Slike oppgaver prøver jeg å utsette i det uendigelig, men når de som mener at jeg skal kaste bort tid på slikt nesten bokstavelig henger over meg og maser kontinuerlig er det vel kanskje et signal at jeg må bare få det unna.

Ha en flott, og forhåpentlig ikke kjedelig, dag!
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2019, 09:09   #5
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Fnaaaaaaateeeeeee?????

Nå blir det snikkarskuffen!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Old 28-02-2019, 09:12   #6
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Hoy morgen fra Bergen. Kan melde om strålende sol herfra, og det blir nok en vårlig og flott dag. Frokost pågår mens vi får med oss siste nytt fra Hanoi.
Så blir det lunsj sammen med broderen i sentrum, reiseplaner står på agendaen.
Til kvelden blir det en +12 timers nattevakt.
Ha en fantastisk torsdag
Old 28-02-2019, 11:44   #7
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:

Stopp en halv...

Øl?

Hæ - jeg har da aldri hatt noe problem med å søke visum til Russland og jeg har har søkt russisk visum 3-4 ganger. Så vanskelig er det da ikke - det viktigste er den invitasjonen.
De er ikke akkurat serviceinnstilte på ambassaden men det er det ingen ambassader som er etter min erfaring...

Jaja - god dag fra NAV tiltak. Egentlig skulle jeg ha vært i lufta på vei til Beirut nå, men den gang ei. Den billetten kansellerte jeg. Følte det var feil å dra vekk så tidlig i tiltaket og tja endringsgebyret til Turkish Airlines for å flytte turen til påska kom på 6000 kroner så det var uaktuelt. NAV bryter deg ned fysisk og psykisk uansett og ferie er noe som ikke finnes i deres vokabular.

Last edited by Hypern; 28-02-2019 at 11:49.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2019, 12:04   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hæ - jeg har da aldri hatt noe problem med å søke visum til Russland og jeg har har søkt russisk visum 3-4 ganger. Så vanskelig er det da ikke - det viktigste er den invitasjonen.
De er ikke akkurat serviceinnstilte på ambassaden men det er det ingen ambassader som er etter min erfaring...
Nei ikke jeg heller. Har gjort det 7 ganger, ser det ut til. Men jeg hadde altså ikke fått med meg at det kun var timebestilling nå. Ingen drop-in. Det er ikke ekstremt godt forklart, selv om jeg i etterkant så det stod øverst på Tourist visum siden.

Det står imidlertid ingenting på konsulat siden. Og et annet sted, hvor jeg sjekket dette, stod det at nettop på ambassaden kunne man droppe inn. Dog kun mellom 08:30 og 11:30 (på døra står det til kl 12:00). Mens den andre saken som KnutW nevnte trengte timebestilling og hadde lenger åpningstid.

Så det var altså litt vagt. Og jeg fikk kastet bort en halv arbeidsdag på ingenting. Så det var gøy

Old 28-02-2019, 12:40   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Trallabom. Ser i avisa (fake news, sikkert) at vi med blått pass fra 2021 må ha visum(‘euro-esta’) for å reise til f.eks. Norge. Uhørt. Lurer på om det vil fungere å løpe rundt i ring og veive med armene ved passkontrollen mens jeg synger Mil etter Mil isteden..? Makan ...

Det trommer på taket. Det betyr sikkert at det har begynt å regne. På tide å få i seg litt frokost og preppe kåken til bøttebaletten ankommer.

Ha en fin torsdag, visumpliktig eller ikke.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2019, 12:55   #10
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Quote:
Fnaaaaaaateeeeeee?????

Nå blir det snikkarskuffen!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Mulig jeg er snål, men er det ikke noe ugunstig å ankomme JFK og ha overnatting på EWR?

Hola fra Egypten. De sløve dagene fortsetter, fått i meg en G&T, viktig å beskytte seg mot malaria i ørkenen nemlig.

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2019, 13:01   #11
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
Mulig jeg er snål, men er det ikke noe ugunstig å ankomme JFK og ha overnatting på EWR
Jeg ville tenkte det samme, men det er snakk om Fnate, så da er jeg ikke helt overrasket.

God torsdag herfra. Kjenner helgen nærme seg med storsmkritt, og godt skal det bli. Folk skulle ikke få vært syke når andre har ferie.

Kjøre bilen et annet sted enn hjem, for så å komme seg hjem uten bil etterpå, og til jobb på samme måte i morgen. Sånn siden vi ikke er medlem av EU, men må ha bilene godkjent av dem allikevel.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2019, 13:04   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
Mulig jeg er snål, men er det ikke noe ugunstig å ankomme JFK og ha overnatting på EWR?
Det er korrekt og jeg oppdaget denne fiffige bookingdetaljen i dag tidlig på vei til jobb

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Jeg ville tenkte det samme, men det er snakk om Fnate, så da er jeg ikke helt overrasket.
Her er det Ninjabooking eksperten Elefanten som har vært på fære, så han må pent sette seg i snickarskuffen og spikke litt

Old 28-02-2019, 13:06   #13
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Her er det Ninjabooking eksperten Elefanten som har vært på fære, så han må pent sette seg i snickarskuffen og spikke litt
Og selvfølgelig fully prepaid, non-refundable og greier
Martin is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2019, 13:10   #14
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Trallabom. Ser i avisa (fake news, sikkert) at vi med blått pass fra 2021 må ha visum(‘euro-esta’) for å reise til f.eks. Norge. Uhørt. Lurer på om det vil fungere å løpe rundt i ring og veive med armene ved passkontrollen mens jeg synger Mil etter Mil isteden..? Makan ...

Det trommer på taket. Det betyr sikkert at det har begynt å regne. På tide å få i seg litt frokost og preppe kåken til bøttebaletten ankommer.

Ha en fin torsdag, visumpliktig eller ikke.
Nå blir det jo uansett lov med dobbelt statsborgerskap i Norge så er vel bare å søke for å få tilbake sitt norske. Vipps så har du et blått og et rødt pass.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2019, 13:44   #15
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Nå blir det jo uansett lov med dobbelt statsborgerskap i Norge så er vel bare å søke for å få tilbake sitt norske. Vipps så har du et blått og et rødt pass.
Det er planen ja.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2019, 20:00   #16
frdrk
Newcomer

Joda, man kan trygt kalle denne torsdagen "glad torsdag" siden billetter til Thailand er booket og betalt.
De neste fire ukene med venting kan ikke gå fort nok.....
frdrk is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules