Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-01-2019, 00:29   #1
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Default Deilig fredag fra BNE—>SIN

God morgen fra BNE, SQ sin lounge - kanon bra denne også (som NZ sin i AKL). 9V-SHA, en A359 som såvidt er 2 måneder gammel, skal flys til SIN. Er ganske fasinert over at SQ flyr hit 4x daglig, i tillegg til daglig Emirates og Qantas. Fikk opplyst at flyet i morges er halvfullt

De siste dagene er tilbrakt i Australias raskest voksene by, Gold Coast aka Gullkysten. Skjønner hvorfor, det er tross alt en ganske stor flyplass 20 min sør (OOL, hvor også «SQ» flyr (Scoot)) og en giga flyplass (hvor vi er nå) 1t20m nord

Lander i SIN i 15-tiden lokal tid og neste fly er påfølgende dag til CPH. Man blir ganske god på ferie når man har vært vekke én måned
Old 18-01-2019, 04:51   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: Deilig fredag fra BNE—>SIN

Glad fredag fra Ris. Hjemmekontoret åpnes med Nespresso i kopp og kropp. Satser på et walk&talk møte i formiddag. Mye hygge planlagt i helgen - håper din også blir fin.
EB is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2019, 07:40   #3
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra bussen. Ser ut som siste grumset i kroppen forsvant over natta, så føler meg piggere enn jeg har gjort på en uke, kantina på jobb lover fredagstaco og banken har sagt vi får låne penger til bolig, så dette blir en bra helg

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2019, 08:05   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra L1 i retning sentrum. Får vel jobbes litt før jeg kan lage pizza og drikke vin i kveld. Ha en fin dag
Old 18-01-2019, 08:08   #5
imm
ScanFlyer Crusty

God morgen fra Ssndefjord.
Dagen kan beskrives med kun ett ård: FRI ��

God helg��
Old 18-01-2019, 08:56   #6
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God morgen fra kalde Groruddalen - her har vi blå himmel - sola er på veg opp og skal ikke bort i fra dette blir en flott inngang til en bra helg.

God helg alle godtfolk

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2019, 08:56   #7
Polaris
Free Luigi

Hallo fra første dag vinter her i sør. Det kom som om det skulle vært en popup test hos skolebarn: alle løper rundt som hodeløse høns og skriker. Sånn ca. Bare det står -1,5 grad og bittelitt is er på vegene så kjører de seg ihjel, til tross for at det brukes ca. like mye salt som det finnes i atlanterhavet til sammen på vegene her nede. Herregud. Er glad jeg var ute i dag med leiebil på vegene, lå rett bak saltebilen kl 06:00. Stakkars bilen. For sikkerhets skyld hadde leiebilen NESTEN tomme tanker spylevæske når den ble gitt til meg, uten at noen informerte om det, så halvvegs på tur til jobb begynte varsellampa og blinke, og når jeg var på jobb var det tomt (red anm: jeg kjører 80km til jobb og det er ingen bensinstasjoner før jeg har ankommet arbeid). Takk, verkstedet som leier den ut til meg. Selvsagt hadde den heller ikke isskrape eller utstyr i bilen til å ta vekk is og snø, så jeg måtte vente 10 minutter på at varmeanlegget skulle få isen smelta vekk før jeg kunne kjøre i mårrest. Som nordlening må man riste på hodet av slik uforberedthetskap

Jaja. Kom meg nå fram, og her sitter jeg og blomstrer mens det utføres noen målinger på et strømningsapparat, jeg trenger en rapport på at den er funksjons"fähig"

EDIT: Grattis @Henshaw med boliglån!

Ha en fin en.
Old 18-01-2019, 09:16   #8
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

God formiddag fra tiggerstaden. Skal på et møte i formiddag og etter det skal man fortsette reiseåret som ikke ser ut som helt andre reiseår. Første tur var til Derby som jeg fikk beskrevet som "perle", og nå går turen til et sted hvor det lenge etter at turen ble booket ble et problem med folk i gule vester. Det er allerede varslet problemer både idag og lørdag, og dette er like ved hotellet hvor man kan forvente skyer av tåregass, knusing og bilbranner.
https://www.youtube.com/watch?v=IPNdZqQhch4

Neste tur får jeg smake på "gouvernment lockdown" så dette reiseåret starter virkelig forskjellig.

Ha en god en alle som holder seg trygt hjemme.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2019, 09:53   #9
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God morgen fra Stavanger. Skulle på lyntur til Oslo i går på et 2 timers møte. Der gikk jaggu hele dagen med. Mest med korridormøter etter at det ordentlige møte var slutt . Deretter endel private ærend/gjøremål på kvelden her hjemme, så ikke noe tid til hygge og avslapning i går nei. Men en god natts søvn gjør som kjent susen og jeg våknet uthvilt rundt halv åtte.
En titt ut vinduene viser at værgudene har spilt opp med dårlige manérer og levert en liten ladning med snø.
Nå blir det å befare et kjøpesenter og til kvelden blir det godt lag sammen med bekjente, en årlig hendelse som har vedvart i 20 år nå, jeg har valg å være sjåfør, så med det er det intet en kan grue seg til i morgen
Ha en strålende fredag
Old 18-01-2019, 09:54   #10
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver

Toulouse er en herlig by, men opplevde den riktignok uten gule jakker.

God morgen fra Trondheim, snørike Trondheim. Regner med at all snø snart blir til slapps, som "bør og hør".

Dagen i dag preges av 3 avlyste møter, så det er bare 2 som gjenstår. En fin måte å avslutte en 2 dagers arbeidsuke.

Har skrevet om min forsinkelse fra Seoul... det ble i alt 13 timer inkl hotellopphold på OSL. Skrev claim e-post til Lufthansa på onsdag, de ringte meg i går og la igjen mobilsvar (samt sendte en e-post med samme beskjed) at de var lei seg og bla bla, og at 600 euro ganger to (ifølge de 5883kr per hode) er på vei til bankkontoen som står i min e-post. Det var utrolig kjapt levert!

Ha en flott dag alle sammen!
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2019, 10:10   #11
SBT
ScanFlyer Silver

God morgen fra SK 955 som skulle ha gått 0930, men kapteinen sier vi har et teknisk problem, har hørt slikt før, ikke særlig oppløftende beskjed, men nå sa han at vi vil bli airborne, det tar bare litt tid med en teknisk prosedyre de må gå igjennom.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2019, 10:14   #12
SBT
ScanFlyer Silver

Må være noe computer problem, siden de må gjøre flyet strømløst, bare nødutgangskilt og nødlys som er på nå.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2019, 10:45   #13
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Har du prøvd å skru den av og på igjen er en universell anerkjent metode for å reparere det meste som involverer elektrisitet og/eller datamaskiner

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2019, 11:35   #14
FBI2012
ScanFlyer Silver

FBI2012's Avatar

God morgen fra New York, Manhattan, Chelsea! Det er varslet muligheter for noe lokalt snøfall i løpet av helgen...så nå er det reneste armageddon-stemning på alle nyhets- og værkanaler. Vel..vi kommer nok igjennom dette også. Har en uvanlig kort shopping-liste med meg, men den vokser nok etterhvert som jeg kommer meg ut. Ønsker alle en God Helg "from over here."
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules