![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,134
|
![]()
Fra og med sist torsdag er Rygge operative med ILS CAT II.
Les om dette her på NRK Østfold: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7392322 "Moss lufthavn Rygge kan nå ta i mot fly for landing - selv i tykk tåke. I sommer er landingsstripa kraftig opprustet - blant annet med nye miljøvennlige lys." |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Location: Os i Hordaland
Posts: 889
|
![]()
Se der ja!
Gratulerer! ![]() Mvh, |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Höllviken/ESMS
Posts: 306
|
![]()
En av alla nya LED lampor, denna från twy
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Selv i tykk tåke; men det står ikke hvor tykk tåka kan være
![]()
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Höllviken/ESMS
Posts: 306
|
![]()
Minima är enl CAT II, RVR 350m och 100ft. Jar ops säger RVR 300m och 100ft.
LED lamporna är mycket starkare och piloter jag har pratat med säger att lamporna syns mycket bättre än på tex OSL och de tro därför att de kommer kunna se lamporna på minima i sämre sikt än RVR 300m. Den som lever får se... 29 diversions i 2009/2010 sesongen. Vi får se hur många det blir 2010/2011... Förhoppningen är 0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]()
Hvem tok disse investeringene på Rygge ?
Hva er status for Rygge idag ? Er det i det hele tatt noe tr@fikk der ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
Join Date: Sep 2018
Posts: 1
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,153
|
![]() Denne tråden er vel fra 2010? Så er vel ikke akkurat samme dag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,620
|
![]() Quote:
b) ILS CAT II er suspendert, men CAT I er fremdeles godkjent. Dvs. at det tekniske utstyret er på plass, men tillatelser og kontrollflyging/måling må på plass før CAT II kan brukes igjen. Flyplassen eies og disponeres av Forsvaret som vurderer sine behov og bruker flyplassen/rullebanen deretter. Tårnet er bemannet (Avinorfolk) noen timer om dagen, ref AIP. c) Rygge er i bruk for Forsvarets B412 og redningstjenestens Sea King, ellers er det lov med "touch-and-go", men ikke landing og parkering. Det "jobbes med saken" for å få til en ordning for flyklubb/GA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]()
Hvordan er det med golfbanen a? Operativ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Absolutt. Spilles mye der.
![]()
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ILS cat 2 på Torp | ENTO | Register- og ATC-Forum | 20 | 02-12-2018 15:17 |
CAT II/III osv. | LCH | Flyforum | 20 | 28-02-2017 14:22 |
CAT-strike | Tertit54 | Småprat | 0 | 14-12-2012 18:56 |
TU204C-300A tester ILS-Rygge Lørdag Formiddag | SE-DYD | Bilder & foto | 21 | 09-11-2010 22:16 |
Cat II | Lennart | Flyforum | 9 | 04-11-2006 16:05 |