![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
God fredag fra for meg noe så uvanlig som flybussen. Tenkte at det var på tide å prøve den igjen når jeg skal ut på nye eventyr. Og ved å starte ukristelig tidlig så sparer man hotell på Gardermoen. Loungen er antagelig ikke åpen så tidlig at heg får brukt den før boarding 5:40. Mye lounge blir det derimot i FRA. Ser at jeg kunne kommet frem ca. 2 timer tidligere og fått mere ut av dagen ved å reise via MUC, men det kostet sikkert en hundrelapp mere da jeg bestilte... en avgjørelse jeg angrer idag.
Ha en god en alle loungeslitere.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 10-01-2020 at 04:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Glad fredag fra Ris. Litt hjemmekontorering før det blir frokost på et Thon hotell i sentrum. Ettermiddagen tilbringes på reiselivsmessen TravelExpo i Telenor arena. Ha en bra fredag du også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra L1. På vei til Lysaker for dagens innsats. Så skal det hjem å lages pizza. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Godmorgen fra S-toget i København her på dagens bedste tidspunkt, klokken 7.47 :-)
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Mornings fra Savoy, Oslo!
Miniferie for poeng som snart utløper. Booket standard dobbel, men fikk som vanlig noe mye hyggeligere ![]() Fet fredag ønskes ![]()
![]() |
#6 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Morgen fra hjemmekontoret på Eidsvoll!
WF og SAS leverte etter alle kunstens regler i går, selv med en OK forsinkelse ut fra SSJ i retning TRD, sto SK maskiner til BGO/TRD, samt en WF maskin til TRF og ventet på alle oss som småløp ut av den lille lysegrønne. Aller mest fornøyd ble jeg med at baggasjen også kom med, siden jeg, som den idioten jeg er, hadde puttet litt medisinsk utstyr i kofferten, siden det er pittelitt hassel å dra med seg den der maskina i håndbaggasjen. Selv om den har en fin liten veske, samt en erklæring, der det ståt at den skal gå som håndbaggasje, en vakker dag får jeg straff for latskapen min.. Nuvel, snart helg, ha en fortreffelig dag godt folk.
![]() |
#7 |
Upgrade me....
|
![]()
Morn fra midt på havet. Her er det søkke dårlig vær. Noe som det egentlig har vært siden 20 desember.
Vi har hatt vanvittig med mobilisert personell langs hele kysten, og det har vært "fandens oldemor" hele veien. Storm, 18/19 meter bølger. Parkeringshus som brenner. Widerøe med sine "taktiske tekniske". SAS som snur. Lyn og torden. Fulle hoteller og bærre skit. Her ute var det faktisk en som hadde blitt stående igjen på overtid så lenge at han nå lå på 50k pr. dag for å være ute.... På en uke dro fyren altså 350.000,- NOK! Da går det an for å si det pent... Jaja, pappa betaler.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God morgen fra Gløshaugen!
Mest møter i dag, ikke PhD'ing, men dette er "gode møter", blant annet med NAIL. Etterpå bærer det til Molde, med elbil, som har mindre rekkevidde enn distansen. Så dette kommer til å bli artig og vi får testet hurtiglading underveis. Ha en flott dag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Upgrade me....
|
![]() Quote:
Han arbeider for ett av oljeservice selskapene her ute og er Supervisor. Så de har vel tryllet frem noe sjuke greier i tarriffen sin. Jeg for min del kommer ikke borti slike summer... er jo slik onkel reisende mac uten turnus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() Quote:
Om ikke lunchen allerede er inntatt er du en liten spasertur unna MeiWei. Helt ok kinasjappe ![]() https://www.meiwei.no/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Det er fredag ettermiddag - helgen er klar for nye gjøremål og håper at været kan være som nå - sol og minus 1 grad. Dette er jo selve Groruddalen vi snakker om.
Ingen flyreiser hittil i 2020 - vi for se om det noen titall når sommerprogrammet starter. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God ettermiddag fra Lommedalen. Jeg har overnattet på Hotell i de fleste byer i Norge. På Østlandet mangler jeg Mysen, Rakkestad og Ski, Samt Oslo. Vi skal på fest i Oslo i kveld så da skal jeg overnatte på Hotel i Oslo for første gang i mitt liv. Taxi hjem koster like mye som hotellrom. Tar vi nattbussen er det 2km motbakke å gå for å komme hjem, så da blir det hotell. De neste 6 netter skal jeg ha i egen seng, så blir det 26 netter borte, i 4 forskjellige land
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Hallo Ballo fra Gaustad. Her kontoreres det til den store sølvmedaljen. Blir nok ikke sittende så grusomt lenge i dag før det bærer hjem til romantisk aften uten mobiltelefon. Til og med Elefanten må gå på "kino" i kveld.
I morgen starter nemlig selveste reisekjøret. 2,5 måneder nesten kontinuerlig på tur. Ikke utelukkende jobb, men mest jobb. Det blir nok et av de tightere kjørene jeg har hatt på en stund. Ha en fin en
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvilken film skal han se?
God fredag fra jobben. Fått kontorert så det har holdt her også. I dag var det plutselig litt jobb som man måtte ta tidligere enn vanlig, samtidig med den andre jobben, i tillegg til den jobben man gjør for hun som er syk. Det gikk overraskende bra. Sjefen min sa at man på slutten av en dag skulle spørre seg selv: "Ville du ansatt deg selv i dag?", og i dag tror jeg faktisk jeg ville ansatt meg selv ![]() Oppdaget dog plutselig en mail man skulle ha sett litt før, men det ordnet seg jaggumeg det også. Snart helg, og da tror jeg Les Paul'en skal få nye strenger på seg, og plugges inn i Focusrite'n og se hva som skjer. Ha en god en ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Lykke til med Paul
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God fredag fra Mexico City! Kjennes deilig å være tilbake i denne utrolige spennende megastorbyen etter å ha levd litt i isolasjon på et hilton-resort i Puerto Vallarta.
Bor denne gangen på et NH hotell i bydelen Centro Histórico, kun gaten bak torget El Zócalo som forøvrig er et av verdens største torg med et arealet på 44 160 m² (230 m x 192 m). Det er nettopp El Zócalo-plassen som ligger i bakgrunn på den heftige åpningsscenen i James Bond-filmen Spectre fra 2015 og hotellet heter Gran Hotel Ciudad De Mexico(for de som måtte ønske å gå i James Bond sine fotspor). Det er den meksikanske feiringen "Día de Muertos" eller ´De Dødes Dag`(1. og 2. november) som sees i gate-scenene. Denne feiringen er en blanding av prekolumbiansk kulturer og de katolske alle sjelers dag og allehelgensdag. Denne tradisjonen har dype røtter her i Mexico og tegn tyder på at feiringene har foregått i flere tusen år (bl.a. hos aztekere, mayaere, purépechaer, nahuaer og totonakere) dvs før de spanske conquistadorene ankom kontinentet med sin katolisisme. https://www.youtube.com/watch?v=cbqv1kbsNUY
Det er så ufattelig mye både og se og gjøre i denne byen. Kunne lett vært i Mexico en måned til, men det er etter hvert snart tid for å komme seg over til Europa, men kjenner ingen umiddelbar bråhast riktig ennå. Ha en fin fredag! Last edited by FBI2012; 10-01-2020 at 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
G'morgen .. her er man i ovresettermodus, men må likevel passe den daglige tralten. Simultankapasitet, noen?
La kaffen flyte .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
God formiddag fra Denver. Her går snart turen innom Great Divide Brewery og deretter en sjappe for å se kamp fra England. Deretter blir det storkamp i Pepsi Center mellom Avs og Penguins. Det kan jo bli bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God kveld fra Vettakollen. Finfin dag med svømming og forefallende. Nå ligger andebrystene i ovnen og den amerikanske Chardonnayen blir kjølt ned litt ekstra på terrassen. Middag i sofaen og norsk film i spilleren. Fredag er en vinner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God torsdag fra flybussen | Norge Rundt På 14 Dager | Flyforum | 16 | 12-01-2017 19:17 |
God onsdag fra flybussen | robertaas | Flyforum | 31 | 04-01-2017 21:07 |
God fredag fra flybussen | robertaas | Flyforum | 37 | 20-09-2013 12:46 |
God morgen fra Flybussen i Bergen. | Islending | Flyforum | 14 | 17-04-2013 18:21 |
God lørdag fra SAS-Flybussen | ENGM 911 | Flyforum | 14 | 03-12-2011 20:45 |