Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-05-2018, 05:02   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Glad søndag:-)

God morgen og fortsatt god pinse fra Ris. Kaffe og nyheter nå før opphavet skla besøkes om ikke så lenge. Innimellom pakking til kommende ukes reise blir det nok tid til både en treningsøkt og en bra tur på beina. Ha en fin søndag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2018, 06:07   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Glad søndag:-)

God søndag til dere fra oss i vest, her har vi vært ute på tur til Whidbey Island i strålende solskinn - etter fulgt av Seattle style street Tacos (lite som minner om Old El Paso), med Halibut, Papaya med mye mere - sammen med en lokal IPA fra Langley Whidbey.
Old 20-05-2018, 06:50   #3
Bergern
ScanFlyer Dusty

God pinsedag fra Tunhovd!
Jøtulen stønner av lykke og straks er kaffen klar.
Det våres i fjellet, men en liten bit vinter gnager seg fast i Hakabekk-kneika; Åsted for spektakulære påskerennsprestasjoner på 70- og 80-tallet selv Wirkola og Ruud-brødrene ville hatt vansker med å matche. Ett år måtte vi faktisk flytte fallgrensen til litt oppe i ovarennet, for i det hele tatt å få kåret en vinner. (Rester av hoppets grunnkonstruksjon er også synlig.)
Søndag til 19 og en halv ønskes

Last edited by Bergern; 20-05-2018 at 06:54.
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2018, 07:22   #4
Concorde98
ScanFlyer Silver

God morgen fra Visby på Gotland. Her ute i Østersjøen skinner sola og fuglene synger i morgenstillheten utenfor. Straks ned til frokost så får man se hva dagen bringer. Ha en fin dag alle sammen!
Old 20-05-2018, 08:19   #5
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

God søndag fra Porthmadog. Ble en lang dag igjen igår med tur opp på Snowdon Summit, springing i utallige tårn på Caernarfon Castle, Porthmadog og endelig kom jeg meg til Portmeirion som var lokasjon for kultserien The Prisoner. Et et sted hvor alt var pent og alle hyggelige, men det var umulig å komme seg derifra.

Idag er det såpass sent avgårde at jeg skal få meg frokost på hotellet og så er det tilbake til Bangor før jeg skal bruke resten av dagen på det jeg ikke har sett på Anglesey. Vet om et par ting jeg bør få med meg, men har ikke hele programmet klart.

Det er litt slitsomt å reise bort 3 netter med alt man klarer få til da. Kan ikke skjønne folk som klarer reise enda lengere turer. Tre dager på rad med 30.000+ skritt holder for meg.

Ha en god en alle som synes 2 netter holder.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	port1.jpg
Views:	534
Size:	174.6 KB
ID:	45082   Click image for larger version

Name:	port2.jpg
Views:	528
Size:	266.9 KB
ID:	45083   Click image for larger version

Name:	port3.jpg
Views:	531
Size:	188.0 KB
ID:	45084  

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2018, 09:39   #6
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

God morgen fra Praha. Gårsdagen bestod stort sett av shopping ispedd solide doser mat og drikke. Og antall skritt ble helt oppe i EB-territoriet og vel så det. Avsluttet kvelden på en liten bule med et lokalt bluesband. Blir nå frokost ute av huset, får se hva vi finner... Og nevnte jeg at solen skinner? Ha en finfin første pinsedag
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2018, 09:57   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God dag fra Tjøme. Er skinner solen og et lam er hentet, og ved hjelp av litt feltkirurgi er det montert på grillen. Min oppgave i dag blir så å ha dyret ferdig til angitt tid. Ha en fin dag

Old 20-05-2018, 11:54   #8
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

God dag fra Gamle Oslo. Fryktelig stille i byen - det er jo som påske. Fredfult. Fint å sitte på balkongen med en Tiller-bok og et godt glass.

Ser man skulle vært på Tjøme i dag - men jeg får nøye meg med et lite importert lammelår fra Spania. Herlig dielam som skal få kose seg lenge i ovnen.

God søndag, med eller uten lam, ønskes !
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2018, 11:56   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra Marrakech. Sitter på verandaen med en dobbel ristretto og hører fuglene synge mens Hufsa ligger inne og purker.

Kan faktisk ikke huske å ha slappet av så ettertrykkelig på en ferie på lenge. I går gjorde vi absolutt INGENTING. Vi spiste salater (!), drakk prosecco, plasket i poolen, lå i solseng, tok sundowner og hørte musikk på rommet.

Det eneste kulturelle vi gjorde var å... uhm... nei. Ingenting.

Egne voksenområder på hotellet og egen voksenpool er det også. Så det er bare helt stille hele tiden.

Fennomenalt, Egon. Ha en like fin dag alle sammen

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2018, 12:24   #10
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Kan faktisk ikke huske å ha slappet av så ettertrykkelig på en ferie på lenge. I går gjorde vi absolutt INGENTING. Vi spiste salater (!), drakk prosecco, plasket i poolen, lå i solseng, tok sundowner og hørte musikk på rommet.
Denslags kan man gjøre hjemme.

Prøver få presset inn 4 destinasjoner før tidlig stengetid, men den siste må jeg antagelig kun se utenfra. TrawsCymru har gratis busser i helgen, men jeg hadde foretrukket flere avganger. Blir vel endel til fots idag igjen.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2018, 13:21   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
.
Hjemme har man ikke tid til sånt. Gleder meg til tur ned til kysten i juni. Da skal hengekøye inntas og innsiden av øyelokkene skal grundig inspiseres.

Siste innspurt før helgen kan åpnes. Fortsatt ustabilt vær, men håper det blir tørt nok til at jeg kan ta en runde med traktoren i morgen.

Ha en fortsatt god pinse, enten dere er i Kardemomme By, Whidbey eller andre steder.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2018, 13:50   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
MAKAN

Slangetemmere og banansjonglører kan man se på TV.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2018, 13:51   #13
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Sitter på verandaen med en dobbel ristretto og hører fuglene synge mens Hufsa ligger inne og purker.

But, why? Ville det ikke vært bedre å finne noen man ikke synes er hufsa, drage eller andre beskrivelser?
Old 20-05-2018, 14:12   #14
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post

But, why? Ville det ikke vært bedre å finne noen man ikke synes er hufsa, drage eller andre beskrivelser?
Du har fortsatt mye å lære, gitt ......
Radar Station KGRV3
Old 20-05-2018, 14:12   #15
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Kan vi ikke bare konkludere med at folk har ulike preferanser? Robert liker å få presset inn mest mulig på kortest mulig tid, Fnate liker å slappe av etc? Jeg liker en kombo. God søndag fra OSlo. I dag har man faktisk gjort ingenting. Burde i teorien kanskje gå ut en tur i det fine været - men noen ganger er det greit å gjøre ingenting og.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2018, 14:13   #16
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Kan vi ikke bare konkludere med at folk har ulike preferanser?.
Hva skal man fylle disse trådene med da? Gledesdreper. Er du en sånn som ødelegger gode diskusjoner med fakta også kanskje
Radar Station KGRV3
Old 20-05-2018, 14:21   #17
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hva skal man fylle disse trådene med da? Gledesdreper. Er du en sånn som ødelegger gode diskusjoner med fakta også kanskje
Hahahah. Tja det er bare at kverulerende diskusjoner sjeldent er veldig konstruktive.
Man kan fint fylle opp tråden med mye annet som ikke er kverulerende.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2018, 15:27   #18
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Du har fortsatt mye å lære, gitt ......
Å kalle partneren min offentlig for nedsettende/mindre hyggelige betegnelser er noe jeg håper jeg aldri lærer, da jeg ikke ser poenget med å dele livet mitt med noen som jeg føler behov for å harsellere med eller være nedsettende med i offentligheten Hvis partneren min føler for å si noe nedsettende om meg for "å være en del av gutta" under en fuktig kveld på byen er meg helt okay, og vi kan gjerne tulle med hverandre på privaten. Han kan sogar skryte om meg, til gutta, på måter som for folk flest er privat, det tar jeg meg ikke nær av i det hele tatt Men å hele tiden betegne partneren sin for nedsettende i offentlig rom (forum er jo som å stå å rope på torget for fremmedfolk), det forstår jeg ikke - og håper jeg aldri kommer til å forstå. Betegnelsen "drage", er noe som jo er populært her inne. Tolker det som at folk synes kona har et eksplosivt temparament og kjefter deg huden full uten særlig forvarsel. Da bør man jo finne ei annen kone som er hyggeligere og mer avbalansert? Og hvis hun ikke er kjip;

Old 20-05-2018, 15:30   #19
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Man kan fint fylle opp tråden med mye annet som ikke er kverulerende.
Men nå er vi jo så godt i gang ... #kjedermegpåjobb
Radar Station KGRV3
Old 20-05-2018, 16:33   #20
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Å kalle partneren min offentlig for nedsettende/mindre hyggelige betegnelser er noe jeg håper jeg aldri lærer, da jeg ikke ser poenget med å dele livet mitt med noen som jeg føler behov for å harsellere med eller være nedsettende med i offentligheten Hvis partneren min føler for å si noe nedsettende om meg for "å være en del av gutta" under en fuktig kveld på byen er meg helt okay, og vi kan gjerne tulle med hverandre på privaten. Han kan sogar skryte om meg, til gutta, på måter som for folk flest er privat, det tar jeg meg ikke nær av i det hele tatt Men å hele tiden betegne partneren sin for nedsettende i offentlig rom (forum er jo som å stå å rope på torget for fremmedfolk), det forstår jeg ikke - og håper jeg aldri kommer til å forstå. Betegnelsen "drage", er noe som jo er populært her inne. Tolker det som at folk synes kona har et eksplosivt temparament og kjefter deg huden full uten særlig forvarsel. Da bør man jo finne ei annen kone som er hyggeligere og mer avbalansert? Og hvis hun ikke er kjip;

Jeg er 100% enig med deg. Selv er jeg stolt og meget imponert over min bedre halvdel, selv etter 20 år lærer jeg masse av henne - vi har vært i gjennom noen skikkelige tøffe tider sammen og tar godt vare på hverandre. Min svigerfar (som «had seen a thing or two») sa alltid - do always respect each other!

Posting Rules