![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2009
Location: Bergen
Posts: 2,122
|
![]()
Luftfartskjempen IAG leverer fredag morgen et resultat etter skatt på 736 millioner euro, en økning fra 614 millioner euro i samme periode i fjor.( Q2 tall )
https://aksjelive.e24.no/article/0nbxG0 Last edited by toftos; 02-08-2019 at 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
Presentasjonen finnes her:
https://www.iairgroup.com/~/media/Fi...PRINT_post.pdf Virker som alle selskapene i gruppen som rapporterer egne tall gjør det bra. Level gir jo ikke ut egne tall, men i følge Willie Walsh nylig så går det bra med longhaul fra Barcelona, mens Paris ikke har satt seg helt. Ikke noe om Wien, men der tjener de neppe penger |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2016
Posts: 157
|
![]()
Det var ikke mye å sette fingeren på der. Men Walsh får en jobb med Heathrow. Kostnaden ved utbyggingen av 3. rullebane er hinsides dyr. Det kan bygges rullebane nr 2 på både Gatwick og Stansted for (mye) mindre. Kostnadene for flyselskapene på LHR vil bli så høye etter en utbygging, at flere selskaper vil rømme flyplassen (og da trenger de jo ikke ny rullebane heller), så det beste er å skrinlegge hele det prosjektet.
Last edited by TripleAction; 03-08-2019 at 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]()
Som det også står om ny rullebane på LHR er at de tviler på at HAL har kompetanse til å drive et slik prosjekt ettersom kostnadene eksploderer og de stadig har underestimert.
En annen ting er at BAs relatvit nye hovedkvarter ligger der den nye rullebanen kommer, og der har vel HAL og IAG tidligere også hatt diskusjoner om hvem som skal ta den kosten.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2016
Posts: 157
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
BA er jo heller ikke veldig interessert i å øke kapasiteten på LHR, da de jo lever godt med dagens situasjon og til dels begrensninger i konkurransen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]()
Og så har også BA lenge vært kritiske til kostnads- og servicenivået hos HAL så det er nok ikke verdens beste klima dem i mellom. Og noe taktisk spill også vil jeg tro
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Iberia trekker ned IAG resultat -> Comeback for IB | Turtle | Flyforum | 8 | 14-12-2015 18:06 |
Ryanair leverer som forventet | imm | Flyforum | 2 | 19-05-2014 15:07 |
Fest på sterke flytall | sirpjalle | Flyforum | 13 | 19-05-2008 18:16 |
Hvem leverer fuel på OSL ?? | ATC-flyradar | Flyforum | 7 | 22-07-2007 11:40 |
Sterke BA tall | Someone | Flyforum | 0 | 03-02-2006 14:34 |