Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-11-2017, 03:29   #1
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default God søndag fra sensurerte Lahore

God søndag fra Lahore som fortsatt er rammet av det de her kaller "Black saturday". Det dukket opp spontane demnostrasjoner overalt og de har sperret det meste av sosiale media på Internett og også sensurert nyhetskanaler så det er bare barne-tv og sport på TV nå. Jeg prøvde ta meg en liten gåtur igår, men kom bare et kvartal fra hotellet før jeg kom over en stor demonstrasjon hvor tusener av sinte folk med stokker ropte "Allah akbar". Det var mange sykebiler som stod klare der så jeg tenkte det var best å snu. Tok et par bilder, men det ser ikke ut som om jeg får lov å laste dem opp over nettet nå.

Skal etter hotellfrokost med vel mye som jeg vil klassere som middagsmat ta en snartur i hotellets kjeller hvor jeg igår kveld ble fortalt at det største spritutsalget i byen ligger... og byen har 11 millllioner innbyggere. Skal så bli plukket opp for en guidet tur til byen om vi klarer bevege oss noe særlig da... Ikke nok med politisperringer i annet hvert kryss så har jeg et i passet et visum med "Not allowed in restricted areas" og hva er vel farligere enn en nordmann på helgetur når det er unntakstilstand i byen. Ble stoppet av politiet på vei fra flyplassen igår og ble fortalt at vi måtte ta en stor omvei til hotellet da jeg var en farlig passasjer.

Skal etter planen ta en tur helt til grensen idag og se den daglige seremonien med kveldens sperring av grenseovergangen. De har klart gjøre en stor seremoni ut av det med militære i hanemarsj og posering mot hverandre. Masse tilskuere på begge sider av grensen, men får se om en så farlig helgeturist får lov til å komme seg helt dit idag.

Ha en god en alle som kan bevege seg fritt.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 26-11-2017 at 04:14.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2017, 03:40   #2
Peppep
ScanFlyer Gold

Default Re: God søndag fra sensurerte Lahore

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Tok et par bilder, men det ser ikke ut som om jeg får lov å laste dem opp over nettet nå.
Prøvd med VPN?
Old 26-11-2017, 07:18   #3
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

God morgen fra Ris. Stille og rolig i heimen... Skal på tur i Ekebergparken før lunsj på Ekebergrestauranten - så søndagen ser ut til å bli bra. Ha en bra søndag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2017, 08:10   #4
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

God morgen! Grmpfetidlig våken og får ikke sove igjen. Så da blir det kaffe og flyprat.

Regner med en fyldig trip report fra Pakistan, Robert? Høres i allefall ut til å være en interessant tur.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2017, 08:49   #5
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God morgen fra Groruddalen - dette blir en avslappet dag i heimen - kanskje fylle opp tanken på Hybrid Golfen.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2017, 09:30   #6
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

God ettermiddag fra Singapore...Flott tur med QR...Topp selskap... 788 til DOH og videre med A350. Du verden hvor mye bedre 350'n enn 788 !!!! Sistnevnte føles og er trang... Har aldri fløyet denne "Dreamen" før ( bortsett fra C på Ai ).

Savner gamle kjerrer som 767
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2017, 09:33   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Tjøme. Snart går turen innover igjen. En visning litt over grensen til det bærumske bondeland venter. Samme hus som tidligere i uken, men hvis jeg først skal vurdere å kjøpe noe med åtte siffer på prislappen skal jeg i det minste ha sett det i dagslys også. Ut å spise med de gamle etterpå, men blir vel et ganske barnevennlig sted med en 3,5 åring på slep. Ha en fin dag
Old 26-11-2017, 10:51   #8
roger
Rakettforskar

God dagen frå E39 til Bergen. Nett ferdig med ein tur med Ampere. Fly nordover i ettermiddag. Katen på to komma trekvart er installert i setet Ved sida av meg med lydbok på ein gen 1 iPod. Håpar han somna litt, sånn for hans eigen del. Blir vel bybane til Flesland for å dra ut tida litt.
Old 26-11-2017, 10:56   #9
Bergern
ScanFlyer Dusty

'Formiddag fra Quality Entry, langt ute i vakansene!
Det er ikke lett å finne fram superlativer om dette stedet, med betjening og frokost som hederlige unntak. Men for all del, helt sikkert toppers for skoleklasser, idrettslag og andre grupper på budsjett.
Nydelige nattvakter med fyll og fanteri er overstått. At de som hevder de har 'fått noe i drinken' har rett, tror jeg i stor grad stemmer; Vodka i Batterien for eksempel. For et leven...
Ski, skøyter, hopp og litt foppal. Vips er det mandag
Seiersrik innedag ønskes!
Old 26-11-2017, 11:35   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Go søndag fra Oslo - jeg fikk ingenting i drinken min i går sånn rent bortsett fra alkohol. Men jeg er en fyr som vet mine begrensinger så jeg havner nå ikke på Bergerns radar. Nå var jeg uansett hjemme til midnatt, gadd liksom ikke.

Har uansett vært en nokså innholdsrik helg til meg å være. Hjalp til på dagtid på en julemesse i går og det er faktisk 1 søndag i advendt i dag. Julaften i år faller på en søndag og julaften kan ikke være 4 søndag i advendt. Ellers er det ikke lenge igjen til neste flytur til Hong Kong selv om mitt bestemmelsessted er Guangzhou. Men skal bli deilig med litt varme, desember skal visst være en av de bedre månedene å besøke Sør Kina i.

Vurderer en tur på kino i kveld og så skal jeg kanskje et på par visninger som opphavet maser om at jeg skal gjøre. Jeg liker godt min leide leilighet jeg.

Og til Robert - håper på full tripreport fra Lahore. Ikke mitt førstevalg, men ser ut som det er en del spennende om man leser Wikitravel artikkelen. Håper du har fått sett fortet.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2017, 13:02   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hepp hepp .. tidlig oppe for å kjøre eldstemann til flyplassen. Får vel ta med kameraet også i tilfelle noe spennende dukker opp.

I østen stiger solen opp .. tror jeg.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2017, 13:08   #12
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

God søndag fra Nittedal

Her bedrives montering av garderobe skap. Bruksanvisningen til fronten er på 38 sider... så er litt spent på hvordan det går

Ellers meldes det fra min bedre halvdel at det overhode ikke stemmer at det er første søndag i advent. Det er helt ok at 4 søndag havner på julaften.

Det kan også meldes om regn her i dalstrøkene, så regner med at veien her ute er rimelig polert. Dessverre så må jeg en tur ut senere for å hente inn litt som vi glemte å handle i går.

Ønsker alle en trivelig søndag

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2017, 13:17   #13
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by learjet View Post
God søndag fra Nittedal

Her bedrives montering av garderobe skap. Bruksanvisningen til fronten er på 38 sider... så er litt spent på hvordan det går

Ellers meldes det fra min bedre halvdel at det overhode ikke stemmer at det er første søndag i advent. Det er helt ok at 4 søndag havner på julaften.

Det kan også meldes om regn her i dalstrøkene, så regner med at veien her ute er rimelig polert. Dessverre så må jeg en tur ut senere for å hente inn litt som vi glemte å handle i går.

Ønsker alle en trivelig søndag

S
Du har faktisk rett.
https://www.timeanddate.no/merkedag/norge/forste-advent
Trodde det var sånn at det ikke var lov at 24 desember kunne være det.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2017, 13:32   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra Santiago. Har sovet godt og lenge, forkjølelsen er bedre og jeg skal videre til Sao Paulo. Satser på vanlig søndagstraffikk i SP så jeg slipper å sitte 2 timer og kuke i bilen på vei fra GRU.

Det blir min andre opplevelse med GOL.

Bare å få seg en dusj, litt morgentrim og så frokost før jeg blir hentet av kunden min her nede for å kjøres til flyplassen.

Ha en fjong dag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules