![]() |
|
![]() |
#1 |
A Flying Paramedic
Join Date: Oct 2008
Location: Råholt/OSL
Posts: 173
|
![]()
Med tanke på miljø og hvor viktig det er for mange undres jeg over følgende...
Hvordan er det mer miljøvennlig å fly via EWR til MCO fra OSL, enn det er å fly direkte OSL-MCO... Og på toppen av dette betale 37000,- mer for samme tur!! Hvem i all verden ville gjort dette? Dette strider jo helt mot min logikk! Noen som har gode forklaringer for en forvirret DYA? ![]() ![]() Last edited by LN-DYA; 27-10-2017 at 01:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2014
Location: Bærum
Posts: 169
|
![]()
Ja si det, det må være en særdeles pro-SAS nettside som mener at en lengre reise utført med mellom 15-20 år gamle Airbus 340 fly er mere miljøvennlig enn en kortere direkteflygning med en splitter ny Dreamliner. Evt kanskje bare en bug på siden?
![]() Last edited by Kabinsjef@DY; 27-10-2017 at 08:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2014
Location: Bærum
Posts: 169
|
![]()
PS! Husk at for de 37.000 kronene du betaler ekstra hos SAS så får du jo både gratis kaffe og innsjekket bagasje 'inkludert' vettu, vi tar jo tross alt 30kr for kaffe og et par hundrelapper for bagasjen din
![]() Last edited by Kabinsjef@DY; 27-10-2017 at 08:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,291
|
![]()
...for å bidra med noe mer matnyttig, da jeg synes det er mer interessant med vitenskap:
Quote:
De er iallefall svenske, mtp maxburjare. Så om vi følger smulene av pommes frites over til svennarna: https://www.flygresor.se/information#emission Kan vi lese: Quote:
Her kan man lese hele studien fra KTH: https://www.flygresor.se/downloads/U..._flygresor.pdf Jeg vil tro den ekstra høyden dreamliner flyr på utgjør et negativt innhogg pga økt tilførsel av vanndamp i atmosfæren = økt drivhuseffekt.
__________________
Spoiler mixer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
A Flying Paramedic
Join Date: Oct 2008
Location: Råholt/OSL
Posts: 173
|
![]() Quote:
Har også hatt episoder under min tid i selskapet, hvor jeg var direkte flau over håndteringen og at de virkelig viste seg å være low cost ![]() ![]() LN-DYA Last edited by LN-DYA; 27-10-2017 at 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
A Flying Paramedic
Join Date: Oct 2008
Location: Råholt/OSL
Posts: 173
|
![]() Quote:
LN-DYA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
A Flying Paramedic
Join Date: Oct 2008
Location: Råholt/OSL
Posts: 173
|
![]() Quote:
![]() Last edited by LN-DYA; 27-10-2017 at 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,291
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Men når du har valgt business, hvorfor kommer da DY opp i det hele tatt?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,673
|
![]()
Norwegian og Icelandair har sneket seg inn på en eller annen database/algoritme og kommer opp når man søker på Businessbilletter. De blir ofte også billigste alternativ og hanker sikkert inn en del kronasj fra folk som ikke vet bedre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
A Flying Paramedic
Join Date: Oct 2008
Location: Råholt/OSL
Posts: 173
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
A Flying Paramedic
Join Date: Oct 2008
Location: Råholt/OSL
Posts: 173
|
![]() Quote:
![]() Vi har booket med DY denne gangen for å komme oss raskest ned til Orlando, så får man se om man har noen gode kollegaer igjen som kan ordne business, åh unnskyld, premium for oss på vei over ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
Jeg sitter her på DY1898 på vei til Kreta og leser at DYs Dreamlinerflåte brenner 14% mindre fuel enn neste flyselskap på lista. Gjelder transatlantisk da. Så denne kalkulatoren må det være noe rart med...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Newbie
Join Date: Jul 2015
Posts: 173
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,932
|
![]()
Tja, når de som jobber på Norwegian ikke vet forskjellen, hva kan man forvente av passasjerene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY:Slik blir flyturen mer miljøvennlig | sail4fun | Flyforum | 23 | 24-11-2009 05:01 |
Nytt og mer miljøvennlig | DonRuud | Bilder & foto | 0 | 25-11-2008 18:04 |
Hvordan fly miljøvennlig? | Concorde | Flyforum | 38 | 07-06-2007 11:01 |
Helt OT: Bilen du neppe får kjøpt... | Trety | Flyforum | 1 | 19-02-2007 11:43 |
Neppe SGS jobb for Widerøe-ansatte | DY | Flyforum | 26 | 29-01-2005 06:57 |