Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-09-2017, 04:51   #1
Concorde98
ScanFlyer Silver

Default God FREDAG!

God morgen fra Lillestrøm! Da var det freddan igjen. Føles helt innafor. Flytur i morgen og kaffe i koppen så alt er på stell her. Skummelt at Nord Korea skyter over min kones hjemland Japan igjen. Regner med at Abe ikke er fornøyd.
Vel, ha en fin fredag og helg alle sammen!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2017, 05:33   #2
LN-RTP
Aviator Extraordinaire

LN-RTP's Avatar

Default Re: God FREDAG!

Quote:
Originally Posted by Concorde98 View Post
God morgen fra Lillestrøm! Da var det freddan igjen. Føles helt innafor. Flytur i morgen og kaffe i koppen så alt er på stell her. Skummelt at Nord Korea skyter over min kones hjemland Japan igjen. Regner med at Abe ikke er fornøyd.
Vel, ha en fin fredag og helg alle sammen!
Pussig at "The Great Leader" er fremdeles I live.
Dette er jo en oppgave for James Bond, få eliminert den tullingen før det blir atomangrep fra NK.

Fredag morran snart her også. Må se å få meg ny båt til Odin Charter butikken.
Skal få inspisert og satt i tørrdokk en kandidat på Mandag. Blir brukt båt denne gangen, det var ikke så lurt å kjøpe ny båt ifjor. Alt for mye feil og for lite støtte fra fabrikken. Måtte snakke høyt og tydelig flere ganger og det er ubehagelig.
Denne gangen blir det en pent brukt båt som er innkjørt riktig, med stor fet turbodiesel og mere plass til frosne Nordmenn som vil på heisatur til Bahamas i Januar.
Full rapport kommer i God Tirsdags meldingen neste uke.

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2017, 06:16   #3
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

God morgen fra Bergen. Full arbeidsdag i dag før det blir SK via CPH og SK901 til EWR. Sommerferie endelig!

Sent fra min SM-T530 via Tapatalk

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2017, 07:20   #4
Tjab
Upgrade me....

God morgen fra havet. Lite raketter her heldigvis.
Helikopter tur etterpå.

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2017, 07:21   #5
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

God morgen fra hemmelig sted:-) Flyturen gikk fint og vi er klare for å møte 70 kunder senere i dag. Første natten tilbragt på hotel - til natten blir det telt/lavvo før morgendagens 8-9 timers tur til fots. Ha en sprek strat på helgen du også!
EB is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2017, 07:21   #6
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Endelig fredda! God morgen fra Grønland. En liten tur innom kontoret før man starter helga litt tidlig. Familiær festivitas på gang, så kursen settes mot Kongsberg sånn midt på dagen. Blir middag her:

http://www.skragata.no/

Er sted som anbefales om man er sulten på den kanten av landet. Ha en strålende helg
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2017, 07:51   #7
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

fredagen har startet i Groruddalen - det blir helg fra kl 15:00 i dag og en flytur i morgen til CPH - så nå må været holde med opphold og temperatur på rundt 15-20 grader

Ha en flott helg uansett hvor du befinner deg.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2017, 08:11   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra hovedstaden. Arbeidsdagen starter med et møte med revisor. Jeg vet om veldig mange andre ting jeg heller vil gjøre
En kamerat kommer på middagsbesøk i kveld, ellers blir det en svært rolig fredagskveld. Ha en fin dag
Old 15-09-2017, 08:29   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra livets hovedstad - LILLESTRØM

Her er det rakettfri sone, lav moral og trøtte tryner. Noen har brukt Google og funnet ut at det ikke er så stort å bli elsket høyere enn Himmelbjerget, allikevel. Andre er mest opptatt av potetfangsten i hagen hos Bestemor, og hva dette kommer til å bety for dem. Poteter er jo vondt og Elefanten har nå ganske mange av dem.

Det er usikre tider.

Heldigvis har vi Supermix med sure pærer og føtter.

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2017, 09:11   #10
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Heldigvis har vi Supermix med sure pærer og føtter.

Nam nam!!

Hello fra ferjen retning Austevoll, sannsynligvis en av de rikeste kommunene i landet. Litt tåke på morgenkvisten og kjølige 5-8 grader før solen nå titter frem og gir deilig varme! Slakteri besøk i dag, spennende!

Mildt sagt klar for helg etter jobbseminar hele forrige helg
Old 15-09-2017, 09:14   #11
Tjab
Upgrade me....

Quote:
Originally Posted by EB View Post
til natten blir det telt/lavvo før morgendagens 8-9 timers tur til fots
Du har dedikerte kunder når de aksepterer lavo og 9 timers utmars.
#respekt

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2017, 09:17   #12
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God strålende morgen fra Sola. Om litt skal det befares fremdrift ved et byggeprosjekt. For å slippe å kaste bort hele dagen til langt ut på kvelden, går turen inn dit med en Ecureuil 350, og vi blir bare to passasjerer, så dette blir rene koseturen.
Ellers er det helg med masse bra på TV`n i kveld.
Ha en flotters helg, forumister!
Old 15-09-2017, 11:17   #13
Bergern
ScanFlyer Dusty

Åjåjåj! På'n igjen
God helg!
Old 15-09-2017, 12:09   #14
roger
Rakettforskar

Morn frå Trondheim. Hektisk som vanleg. Australiatur nærmar eg, og eg sosa meg innom sleepinginairports i går for å finne ut korleis eg skal berge 14 timar som statuslaus i Gangzou. Så viser det seg at China Southern faktisk har transit-service og spanderar hotell og bespisning på alle som har meir enn 8 timar transit. Juhu! Så kjem nedturen: Dette viser seg å ligge -i- Kina og ikkje i terminalen og eg har ikkje Kina-visum . Å få transit-visum for å komme ut av terminalen var berre å gløyme. Eg trudde vi var inne i varmen igjen eg? Skulle no få lunch og middag likevel, "for the inconviniet". Er ikkje aktuelt å sende passet til Oslo 6 dagar før avreise. Sjølv om sambuar er i Oslo i dag, er det ikkje verdt å styre med det.

Virkar som det er dayrooms inne i terminalen å få tak i for ikkje altfor mykje pengar, evt. times-rate, eg får prøve meg på det også.
Old 15-09-2017, 12:15   #15
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Morn frå Trondheim. Hektisk som vanleg. Australiatur nærmar eg, og eg sosa meg innom sleepinginairports i går for å finne ut korleis eg skal berge 14 timar som statuslaus i Gangzou. Så viser det seg at China Southern faktisk har transit-service og spanderar hotell og bespisning på alle som har meir enn 8 timar transit. Juhu! Så kjem nedturen: Dette viser seg å ligge -i- Kina og ikkje i terminalen og eg har ikkje Kina-visum . Å få transit-visum for å komme ut av terminalen var berre å gløyme. Eg trudde vi var inne i varmen igjen eg? Skulle no få lunch og middag likevel, "for the inconviniet". Er ikkje aktuelt å sende passet til Oslo 6 dagar før avreise. Sjølv om sambuar er i Oslo i dag, er det ikkje verdt å styre med det.

Virkar som det er dayrooms inne i terminalen å få tak i for ikkje altfor mykje pengar, evt. times-rate, eg får prøve meg på det også.
Man får 24 timers visumfri transitt såvidt jeg har skjønt så lenge det er til et tredjeland du skal videre til.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2017, 12:46   #16
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Så viser det seg at China Southern...
Vil advare om at da jeg reiste til Filippinene med Air China så var det en infoside som kun var kinesisk hvor det stod at man måtte ringe et nummer i Kina for å si ifra om man også ville reise tilbake. Jeg kom veeeldig tidlig på flyplassen og klarte argumentere meg til et sete, men mistet det som jeg hadde reservert. Hørte at det ble veldig høylytt ved innsjekkingsområdet etter at jeg forlot det og andre reisende begynte komme dit.

God fredag fra LH861. Hadde for kort tid til å besøke den nye loungen idag. Og min neste tur er med OneWorld. Uansett blir det ny oppdagelsesferd i helgen med er gjensyn av sommeren og en dukk i Middelhavet.

Ha en god en alle som skal bruke solfaktor i helgen.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2017, 14:37   #17
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'moorgen! Da har man påbegynt fire dagers langhelg. Slett ikke dumt. Nå blir det imidlertid en tur til Gainesville med fruen som skal ha et lite inngrep, så da går nok mesteparten av dagen med til det.

Ser ut som at portåpneren vår har fått litt hikke .. byttet batteri i går, men det kan se ut som at det er gått noen maur i elektronikken. Ikke noen god ide og det kan bli dyrt hvis hele kretskortet må byttes. Vi krysser fingrene og håper at litt maurgift og sol på panelet løser problemet.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2017, 14:53   #18
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Da var man kommet seg til BGO og prøver å få lagt inn en forespørsel om oppgradering for poeng. Det var lettere sagt enn gjort. Innsjekk er kun selvbetjent og i loungen kan ikke slikt gjøres. Har nå gått ut igjen og prøver i servicesenteret, men her et dey kansellert fly og dermed ingen status prioritering. Dette kan ta tid.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2017, 15:40   #19
roger
Rakettforskar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Man får 24 timers visumfri transitt såvidt jeg har skjønt så lenge det er til et tredjeland du skal videre til.
Ja det var det eg trudde. Får ta det som det kjem!
Old 15-09-2017, 15:57   #20
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Ompaorkestet med lederhosen i FRA, antagelig i forbindelse med oktoberfest som starter mandag. Tør ikke tenke på levenet de må ha i MUC.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules