![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Her er man oppe før diverse fugler både fiser og galer, men avgang kl 0600 og budsjett som sier kollektivtransport og ingen hotell på OSL så ble det buss hjemmefra 0329, vekkerklokke sto på 0230. Men siden man er student så ble det løst på studentvis og man droppet like greit å sove.
Ha en avslappende søndag |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Mornings, var på Gærningmon klokken 0400 for å levere en datter som flyr alene for første gang og ville være ute i særdeles god tid før avgang 0600. Fullt av folk og yrende liv en søndagsmorgen i regnværet. Grått og trist på Østlandet i dag, men dere får ha en fin søndag alle sammen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Håper regn og grått vær løsner etterhvert ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God morgen fra Clarion hotel Arlanda airport. Her har man sovet godt og sola skinner. Straks ned til frokost før en A320Neo tar oss til OSL og regnværet der. Ha en fin søndag!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen. Fortsatt regn her i hovedstaden. Frokost og litt restpakking står på agendaen før kursen settes mot Hafjell. For første gang med sykler på taket, så får prøve huske bilen er vesentlig høyere enn normalt. Ha en fin dag
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
God morgen fra det mondene luksushotellet Taverna på Alvdal. På toget opp hit fra Hamar fikk jeg sete ved side av ei hyggelig dame fra NRK som skulle opp og styre sendingen for Sommertoget og de som ikke gikk av før Røros ville komme dit rett før Sommertoget. Det ble nok en overraskelse for de 24 uasianerne i samme vogn som var på billigtur i Norge.
Har inkludert frokost her på Taverna og venter i spenning på kokkelering av verdensklasse og lokale spesialiteter. Lette igår etter den myteomspunnede spesialiteten "biffsnadder" som jeg enda ikke har fått prøvd og da jeg ikke fant den måtte jeg ta til takke med topprangeringen i Tripadvisor som var kjedelig thai-mat. Da jeg tok en ekstra runde igår kveld for å komme meg over 40.000 skritt for dagen oppdaget jeg et etablissement med navn Jafs som faktisk serverte dette. Nå vurderer jeg om det blir lunch der idag. Ellers skal jeg bare over veien til Aukrustsenteret og Flåklypatoppen før det er tog tilbake nedover dalen. Etter Aukrust og kanskje lunch er jeg usikker på om været tillater flere lokale opplevelser. Yr.no og Storm er jo veldig uening om det skal regne og når. Ha en god en alle på tur i eventurland med eller uten regn.
![]() |
#7 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Morn frå Horten.
Skal ut på tur i dag, dåg på ein billegare måte enn med national geographic. Ganske stiv pris. Men bra å sjå at nokon betalar slikt for Noreg, når me betaler det for andre destinasjonar. Turen i dag går i vesterled ved Mjøsa, så biffsnadder i Alvdal utgår. Satsa på at Dombås kan fikse biffen!
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Gjøvik. Grå strat på dagen med inne er det kaffe og stearinlys. Retur til hovedstaden i formiddag. Ha en fin fin søndag:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
I dag blir det besøk på det lokale markedet i Alcudia - stedet hvor både turister og lokal beboere handler vilt
![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Grått i Arendal også på morgenkvisten, men værmeldingen for dagen ser lovende ut. Det blir en rolig søndag med en bok i solveggen, og muligens en liten båttur i ettermiddag. Ha en fin søndag
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
God morgen fra Oslo Øst. Gråvær... Dagens planer? Tour de France, British Grand Prix og en indisk curry utpå kvelden. Ha en god søndag, med eller uten nedbør!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God morgen fra Vestlandet. Planene blir jobb, Wimbledon, TdF og Tippeligaen. Fin fin søndag i juli med andre ord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hva slags vilt er det man jakter på Mallorca? Villsvin?
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God morgen fra Snillfjord.
![]() Skyet og litt regn på denne kanten også, og det skal visst holde seg slik igjennom dagen. Med regn ute er det bra at det er sport på TV, hvor det både sendes hjemlig fotball, fotball-EM for damer og Tour De France, så fjernkontrollen skal nok være varm når kvelden kommer. Får se om man også kommer seg ut for en liten trimtur om ikke været blir for ille. Ha en fortreffelig en! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God formiddag fra Oslo. Vurderer å stå opp. Men er jo kos å ligge her og.. på radioen diskuterer på hvor det er riktig å bruke såpe. Rare greier men men. Ingen biffsnadder her. Får vel gå for knekkebrød. Ellers lite på programmet
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
God ettermiddag fra Ensjø.
Her har man hatt en lat morgen - mye pga været. Nå ser det ut som det letter og lysner så da får man kanskje tatt seg en tur ut og luftet arvingen etterhvert. En liten tur på jobb for å trene skrotten skal man også få gjort. @Robertaas: Hvordan var thai-sjappa i Alvdal? Kommer mest sannsynlig til å ta middagen der på torsdag når man kjører Oslo-Trondheim. Passer greit siden bilen trenger å få seg noen watt. Da kan passasjerene spise litt samtidig ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 16-07-2017 at 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
God ettermiddag fra Montenegro!
Etter over 2 mnd på reisefot drømmes det her om biffsnadder med skikkelig bearnaise... mmmm, gleder meg til å komme hjem tirsdag!! Skogbranner oc sterke vindkast er en dårlig kombinasjon, når slukkeutstyr er mangelvare er det ekstra tungt. Brannvesenet i hele fylket her har sloss mot flammene siden i går kveld, men fortsatt flammer det høyt i åsen tvers over fjorden her. TdF på tv i dag, bare avslapping og så skal man såvidt starte nedpakkingen. Nyt søndagen. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Biffsnadder fåes vel på de fleste veikroer?
Etter en lørdag i bannskapets tegn, ser man frem til en bedre søndag. Fruen fikk for seg å anskaffe et sett med bord og stoler til 'solrommet' under mottoet 'det kan da ikke være så vanskelig å sette sammen'. Fem timer senere kunne jeg konkludere 'jo det var det'... Menmen .. dagens høydepunkt blir konsert med Roger Waters. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hvor ofte tror du jeg kjører?
Har jeg blitt lurt? Skal ikke ekte biffsnadder serveres med mais?
![]() |
#20 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |