![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2014
Posts: 189
|
![]()
Velkommen til en kort triprapport fra min reise fra Miami til Oslo i går.
Jeg måtte komme meg enveis fra Miami til Oslo, og kunne gjerne valgt Norwegian fra FLL men så lenge SAS var et alternativ var det ikke noe å snakke om. Fikk en bra pris med SAS og så var vi i gang. Etter tre ukers ferie ville jeg hjem. Tok en Uber fra South Beach (15 dollar) til MIA og sjekket inn. Bagasjen var for tung så måtte punge ut. Damen i skranken lovet at bagasjen ble sendt til Stavanger men akk, det går ikke enda miss. LN-RKH skulle ta meg hjem. Han Edmund var litt forsinka inn men dem klarte å holde tia. Bordet og gikk til mitt sete, 44f. Jepp monkey. Reise på budsjett. ![]() Fresh kabin men setet var meget ubehagelig å sove i. Når jeg skriver dette har jeg vært oppe i snart 40 timer, så senga kaller snart. ![]() ![]() Grei benplass. ![]() Helt ok middag. Indisk kylling med gul ris og brokkoli. Kan ikke flyselskapene lære at brokkoli som flymat ER EN SINNSYKT DÅRLIG IDE. Utsultet spiste jeg alt da... ![]() Greit utvalg av underholdning på en skjerm med bra oppløsning. ![]() ![]() ![]() Frokosten ble servert 1:36 før ankomst. Mye pålegg for penga hvertfall. ![]() Fra 25 grader og steikende sol til 8 minus og snø. ![]() ![]() Her er jeg på vei til Stavanger og får vinke farvel til Edmund i det har vender nesa mot Miami. Fikk han nok av snøen mon tro? Takk for at du stakk innom! ![]() Hvis du vil følge med på hvordan verdens største cruiseskip tok meg fra Barcelona til Florida kan du ta en titt her. ![]() http://www.landgangen.se/forum/index.php?topic=35250.0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,198
|
![]()
Takk for flott rapport. Synes SK Y ikke var så gale jeg. Hadde det på dagflight hjem fra HKG for rundt et år siden. Eneste var at vi hadde verdens sureste CC ombord, men det får være en annen historie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,933
|
![]()
Takk for rapporten!!
Hva var det som var så spesielt dårlig med sovekomforten i setene?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2014
Posts: 189
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,933
|
![]()
Ah... ja. Da skjønner jeg nøyaktig hva du mener. Skikkelig irriterende
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
|
![]()
Søkte etter enveisbilletter på sas.no men fant bare til rundt 17.000kr på alle datoer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
|
![]()
Takk for turen! Jeg skjønner heller ikke hvordan du fant en god enveispris. Eneste gangene de har rimelige enveisbilletter i Go er ved åpning av nye ruter de må fylle. Nå finner jeg ingenting enveis MIA-SVG for under 26 tusen i Plus en vei.
Hva skjedde med den rette streken fra Miami mot Kinshasa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,204
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Søkte også på SAS siden for å se priser MIA-OSL-MIAi November-Desember. Voldsom variasjon, det samme setet kan være 8 ganger dyrere på en dyr dag enn en billig dag.
Fant ikke noe business class, alt som kom på skjermen var economy. Enten var business utsolgt eller det er hemmelig adgang og ikke åpent for de uvaskede ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2014
Posts: 189
|
![]()
Bestilte tur retur Oslo via den amerikanske SAS-nettsiden og ungdomsbillett OSL-SVG, alt dette kom på langt under 4k.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]() Quote:
Null Island er et kjent fenomen i mange sammenhenger. (Wiki) Har sett akkurat det samme på en SAS 330 i september. Mulig at det blir slik om entertainmentsystemet slås på før GPS etc og at "ingen grader N og E" tolkes som 0 grader N og E :-)
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 20-11-2016 at 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ny
Join Date: Oct 2013
Location: norje
Posts: 32
|
![]()
Flyr man over island begge veier ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Location: OSL
Posts: 471
|
![]()
Noen som har noe inside om hvordan denne ruten går for SAS?
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 851
|
![]()
[QUOTE=jjessen;1083101]Noen som har noe inside om hvordan denne ruten går for SAS
Ikke akkurat insideinfo, men da jeg fløy: Tirs. 17 jan - OSL - MIA business full, plus halvfull, Go fullt hus Tors. 02 feb - MIA - OSL business full, plus 1/3 full, Go halvfull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,603
|
![]()
Det vil variere med vær og vind fra dag til dag. Storsirkelen går ca. 250 km syd for Island, men pga. av "North Atlantic Track System" og vinden den aktuelle dagen vil ruten normalt gå over Island på vei vestover og som regel litt lenger syd på vei østover. Det er også vestavinden som gjør at beregnet flytid er én time kortere fra MIA til OSL enn omvendt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
Join Date: Nov 2007
Posts: 12
|
![]()
Fløy OSL-MIA 29. januar og retur MIA-OSL 13. feb. Business var fullt begge veier, mens det var nesten helt tomt i Plus fra Oslo, og 3/4 fullt på returen. Go virket full på retur, men halvfull fra Oslo. For meg virker det som om SAS burde installert flere seter i Business og færre i Plus, da Plus nesten alltid virker halvtomt. Kanskje ikke så rart når setene etter oppgraderingen er dårligere enn de forrige da de mangler skikkelig fotstøtte og serveringsbordet allerede skrangler og er skeivt.
Noe annet som slo meg, har SAS kuttet på matporsjonene sine? Fløyet mye både i Go, Plus og Business med SAS, og syns porsjonene i Plus nå var spesielt stusselige. Satt sulten hele veien fra Miami til Oslo. Porsjonen med torsk og potetstappe var kanskje rundt 150 gram samlet. Har folk erfaring om dette er normalt? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Miami-Oslo i Swiss C | joamykle | TripReports | 5 | 04-06-2013 23:29 |
Sandefjor/Oslo-Miami !? | Cessna182 | Reiseforum | 10 | 15-08-2011 14:36 |
Oslo-Berlin-Miami med AirBerlin i business | joamykle | TripReports | 11 | 28-07-2011 16:01 |
Oslo london bosten miami new york london oslo | TONROY | TripReports | 8 | 19-05-2011 21:52 |
Oslo-Miami | rampen | Reiseforum | 8 | 13-07-2009 16:01 |