![]() |
|
![]() |
#1 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Artikkel fra Boarding
Hvis denne artikkelen beskriver virkeligheten så kan vi vinke farvell til både Ryanair , EasyJet og de andre. Staten vil ikke tillate at Rygge blir en "billig" sak samt at passasjerbegrensinger med 750 000/år ikke vil være noe spesielt bra.:huh:
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
uten Ryanair & Co. forsvinner vel hele Rygges eksistensgrunnlag?? Bjørn Kjos har tidligere sagt at han vil plassere 1-2 fly der nede, men på meg viker det mer som en defensiv handling for å holde f.eks. Ryanair borte. Om Ryanair (mot formodning) skulle ha kommet til å starte innlandsflygninger fra Rygge, er det jo Norwegian som ville ha vært mest i skvis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Ryanair hadde neppe kommet til å etablere seg på ENRY. Pressen har skyld i at selskapet har blitt hauset opp som den heteste kandidaten, selv om ledelsen i RSL selv har uttalt at de kun har vært i kontakt med selskapet. Selv om Ryanair er store på lavpris, så er de ikke alene om å fly lavpris i Europa.
Har heller ingen tro på at Norwegian kommer til å satse noe spesielt ut fra RSL, antakeligvis er uttalelsene mer ment som et tegn på at de følger med på hva som rører seg. Det som virkelig irriterer meg noe voldsomt, er at politikerne nå atter en gang skal favorisere myra ved Jessheim. Finnes det ikke én politiker på Tinget som har baller nok til å la markedskreftene gå sin gang? Ah, jeg blir helt matt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Har ikke dette vært nevnt tidligere? Sånn går det når man ikke er hersker over egen plass. Da vil vel ikke Rygge bli så stor som eierne trodde likevel!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Noen som vet hvor mye prisforskjell på en enveisbillett vil være med OSL-avgifter og lavere avgifter på f.eks ENRY/TRF ??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Etter det jeg har forstått skal dette gjelde også for landingsavgifter også. Det er vel her FR blir skremt! Eller for paxen betale lufthavnavgiften når de reiser derifra slik som det blir gjort i mange land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Lufthavnavgiftene klisterer jo FR bare på billettprisene, så de driter vel i den biten... Tipper det er landingsavgiftene de ikke liker ja...
...og siden det er Staten og Forsvaret som står for eierskap og drift, så er det jo rett og rimelig at de også får bestemme hva det skal koste å lande der... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]()
Nå skal vel hverken forsvaret eller staten hverken eie eller drifte flyplassen. Nye Rygge er privat akkurat som Torp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]() Quote:
Må ikke blande sammen lufthavn og flyplass. :exclamati
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]()
Grunnen til at Ryanair og Easyjet ikke ønsker å etablere seg må da være fordi de er redd for å ende opp med en haug feilsendte mannsgriser som egentlig hadde tenkt seg til billig vodka, mystisk massasje og lettkledde damer i Riga, Latvia. Prøv å uttale flyplassnavnet på engelsk...
![]() Forøvrig, og bare for å være enda mer pedantisk enn M609, så heter det ikke landingsavgift i Norge. Vi har Avgangsavgift. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
Rygge Sivile Lufthavn er ikke annet enn en leietaker på Rygge Flyplass, mens Sandefjord Lufthavn driver Torp, som nå eies av Sandefjord og Stokke Kommuner (som også eier Sandefjord Lufthavn sammen med Vestfold Fylkeskommune og Vestfold Flyplass Invest). Så, mens Sandefjord Lufthavn og dens eiere faktisk eier og driver hele flyplassen, så må Rygge Sivile Lufthavn leie seg en flyplass som eies og drives av Staten og Forsvaret. For meg så er det dermed helt logisk at Sandefjord Lufthavn (og dens eiere) selv bestemmer avgiftsnivået på Torp, mens Staten og Forsvaret bestemmer hva avgiftsnivået skal være på Rygge.. Det skulle jo tross alt bare mangle siden de eier plassen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]()
Selvsagt, men nå utgjør vel selve flyplassavgiften bare en del. Er vel også avgifter som også går til drift av selve terminalen.
Uansett skulle det skje at Rygge ikke blir en suksess er det for dumt å skylde på avgifter |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Med Gardermoen som i løpet av et år vil nå "taket" som er satt med antal pax pr år så bør alle ønsker Rygge velkommen. Det kan ta mange,mange år før en evnt 3 rullebane og Term 2 blir bygd, ihvertfall med den regjeringen vi har nå.!!! Vi har allerede sett mange eksempler på at Gardermoen ikke klarer unna de store trafikktoppene og dett vil bare forverre seg de neste årene. Rygge(og Torp) må ta unna mere trafikk uansett hvikle langdingsavgifter etc de måtte få
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Torp utvider for fremtiden! Det virker som Torp gjør noe med problemet før det er for sent. Kanskje Gardermoen har noe å lære her!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Etter min mening er hele prosjektet dødfødt og skulle vært stoppet tidligere.
Dette burde poltikerene innsett før og i stedet for å kontrollere avgiftene burde foten vært satt ned for nok en sivil lufthavn på det sentrale Østland. Hadde man bare bygd på Hurum......
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Høyesterett har gitt 200 Gardermoen-naboer 50 millioner i erstatning for støy. Rygge-naboene forbereder nå et massivt søksmål de håper skal stanse hele utbyggingen.
"Støy kan stoppe Rygge Flyplass" (Tønsbergs Blad/NTB) Det er iallefall 243 østfoldinger som ikke liker tanken på en egen flyplass i Østfold... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Nå er det allerede investert såpass mye i anleggsarbeide at jeg neppe kan se for meg at det stoppes. I så fall ville det blitt en skandale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Hva mener Blubird om Ryanair og Rygge etter at dette har kommet fram! Hva med Herlov? Ting er ikke like krystallklare nå eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,390
|
![]() Quote:
Når det gjelder Ryanair skjønner jo enhver at det ikke er like attraktivt som før for dem å flytte til Rygge, men vi får nesten bare vente og se hva som skjer. Flyplassen blir i allefall bygd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair-fly måtte returnere til Rygge | Lars751 | Småprat | 15 | 13-04-2013 22:24 |
Tåke på Torp og Rygge, Ryanair til OSL | PerJen | Småprat | 55 | 05-04-2011 21:22 |
Første Ryanair på Rygge + en til. | Wig-wag | Bilder & foto | 3 | 21-07-2009 12:51 |
Rygge sa nei til Ryanair | Fly high | Flyforum | 24 | 19-10-2007 15:36 |
Ryanair til Rygge? | imm | Flyforum | 12 | 14-05-2007 22:13 |