![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Restriksjoner inn mot Norge i kveld meldes det på flyet. Må visst vente en halvtime før vi får begynne å fly mot Norge.
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Fikk korreksjon. Det var i Polen de manglet folk.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Denne nettsiden viser til enhver tid hvilket luftrom og flyplasser som er berørt av restriksjoner, og hvorfor. NMOC Network Operations Portal
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk for linken.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]() Quote:
Der vil/kan det stå f.eks.: - "Initial Network Plan", inneholder planlagte restriksjoner - "Tactical Update", inneholder "live" restriksjoner. Eks: I dag kl 7:55 UTC: Quote:
Og samme på høyre kolonner, der er "Current Network Situation". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]()
Kan jo slenge litt flere "forskjellige" grunner fra gårsdagen; 19:21Z:
Quote:
Aerodrome capacity - Det er ikke plass til flere fly på flyplassen, f.eks. grunnet gater/stands etc ATC Capacity - Forsinkelser grunnet at luftrommer et fullt i forhold til "planlagt kapasitet". Det er rett og slett for mange innmeldte fly i forhold til sektorenes kapasitet. ATC Staffing - Sektorene har kapasitet, men grunnet for lav bemanning (sykdom etc), har man ikke klart å bemanne tilstrekkelig Industrial action - streik hos lufttrafikktjenesten Selv om det ikke er et pedagogisk pent dokument, tror jeg de fleste reguleringsårsaker ligger her: ATFM Delays in Europe - Eurocontrol. Last edited by bamseh; 02-08-2016 at 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Der ja, nå skjønner jeg. Takk for svar!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mangel på slots på Heathrow | ValdaIsaksson | Flyforum | 41 | 19-06-2017 20:43 |
Mangel på folk i Cimber? | Dash | Småprat | 4 | 04-03-2015 11:21 |
Mangel på SAS A343 , SK943 | scanhorse | Småprat | 1 | 17-05-2011 19:25 |
Crew mangel i SAS N? | Merrilfield | Flyforum | 18 | 01-07-2010 22:11 |
mangel på Helikopter | Perks | Samlerhjørnet | 13 | 11-09-2009 11:36 |