![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]()
http://biz.yahoo.com/ap/060717/britain_air_show.html?.v=3
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Står et stykke i Flight International om saken også. Skal bli veldig spennende å se detaljene rundt A350 2nd edition.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
Airbus streamet pressekonferansen live fra deres nettside. Noe av tingene jeg fikk med meg er en listepris på 185$ mill for -800 (dvs ca 30$ mill mer enn det 788 koster), at -800 vil ha en CASM som er 2% lavere enn CASM for 788, og at den største versjonen av A350X vil ha motorer med 95klbs thrust og ha en CASM som er 25% lavere enn 77W. Thrustrange skal være mellom 75klbs til 95klbs for de tre variantene.
Det ser fredeles ut til at de kommer til å gå for AlLi til fuselagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
brendas: Kan du oversette? :huh:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
25% lavere enn 77W?! Høres mye ut. :huh:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Kompositt/Al/Ti/Fe miks omtrent som på 787, og motorer på 75, 87 og 95k leste jeg også et sted. Den minste versjonen litt bedre på CASM enn 788, mens den største skulle knuse 773ER med mer enn 773ER tar 346 med i dag. 2012 er lenge til, da er kanskje 787-10X i lufta også..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
![]() Jeg gjetter at Airbus velger samme fremgangsmåte med A350X som de gjorde med A350 fra starten av, bygger de litt større enn motparten fra 787 (dvs putter inn noen flere seter) for å gi maskinene lavere CASM. RR skrev for en stund tilbake en avtale om utvikling av nye motorer til A350X (altså nyere enn den opprinnelige Trent 1700, som bare var en bleed air-versjon av Trent 1000,) og de kan muligens tyne ut noe lavere drivstofforbruk på denne måten, og dermed redusere CASM noe mer (i og med at fuelkostnader i dag utgjør en så stor del av utgiftene.) GE har foreløpig ikke gjort det samme, men Airbus har uttalt at de arbeider med å få på plass en leverandør nr 2. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Dag Viking gjorde litt av jobben, men det siste innlegget ditt klargjorde såpass at jeg forstod resten på egen hånd.
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Litt mer detaljer
Edit: Hvordan fikk man til de linkene igjen? Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Blir det fortsatt noe av A332F tro?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
350F er 10 år frem i tid uansett! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
En ting til: under pressekonferansen bekreftet de at de ville søke støtte til å finansiere prosjektet, som kommer på ca 8mrd Euro. Det vil USA neppe godta sånn helt uten videre... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
GE har hatt en pressekonferanse:
De vil tilby en motor til A350X-800 (husk, GEnX er ment å gå opp til 75klbs i vanlig drift.) De er i diskusjon med Airbus om å levere en motor til A350X-900. De vil ikke levere en motor til A350X-1000. Fra før av har Trent 1000 (og derfor også Trent 1700) et drivstofforbruk som er litt høyere enn det GEnX har, men kan gå høyere i thrustrating enn GEnX, har en del fordeler med tanke på temperaturmarginer, og nå som RR også vil levere motorer til hele serien, med en SFC (drivstofforbruk målt i fuelflow/time/thrust produced) som er 2% enn lavere på Trent 1000, så skal en nå ikke se bort ifra at RR vil gjøre det rimelig bra med tanke på leveringer av motorer her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
Da har også airbus fått oppdatert sine sider
![]() http://www.airbus.com/en/aircraftfamilies/a350/a350_xwb/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Dette flyet ser jo ut som en rip-off av 787...bare litt mer romskip-preget. Borte er også den elegante Airbus-fronten på maskinen. Nei, nå er jeg litt skuffa.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
Når de forskjellige typene vil komme til markedet:
A350-900, EIS mid-2012 A350-800, EIS early 2013 A350-1000, EIS 2014Q1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]()
Onde tunger vil ogsaa ha det til at A350XWB er fremtidens 'narrowbody' paa amerikansk innenriks .....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Jeg synes den ser bra ut, men ligner mistenkelig mye på 787, dog har jo utseende på 787en endret seg en god del fra de første tegningene jeg så, 350en vil sikkert få endringer i designet etter hvert
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus lanserer A321LR - Statustråd | Someone | Flyforum | 74 | 03-02-2020 13:56 |
Interiørbilder A350XWB | Hickok | Flyforum | 9 | 24-03-2010 22:36 |
Surprise surprise... Airbus studies A380 nose for A350XWB | LN-AFG | Flyforum | 7 | 08-05-2007 14:13 |
Airbus kutter 350 og lanserer 370 istedet! | Someone | Flyforum | 13 | 20-07-2006 15:20 |