![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
God fredag fra SK983. Ja, da er det wlan over Japan-havet som slipper gjennom noen trege kB av og til. For å få aksess må man logge inn. Både som passasjer i PLuss og som EBG skulle aksessen være gratis for meg, men SAS-IT sier de ikke klarer finne bestillingen min så da var alternativet å betale 3000 poeng eller plage betjeningen med å legge inn en "voucher"-kode. Valgte det siste og det var visst en veldig hemmelig kode som ble lagt inn. Prøvde først å logge inn på EBG-kontoen for å betale da det kanskje ville gjøre at systemet klarte å skjønne hvem jeg var, men neida den spurte fortsatt om jeg godtok å trekke 3000 poeng fra kontoen min.
Så nå er vi på vei til Narita 1 time senere enn normalt fordi vi måtte vente på passasjerer fra OSL. Og jeg har måtte slå opp senere togtider på nettet...utrolig tregt... og vil komme så sent til Osaka at jeg antagelig ikke vil få med meg det jeg har planlagt idag. Og i morgen må jeg tidlig opp for å reise til neste by. Livet er hardt. Ha en god en alle som klarer navigere seg forbi SAS-IT.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 04-03-2016 at 02:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Glad fredag fra Madla. Nå venter kundemøter Jæren rundt - før kvelden byr på et større kundearrangement her på hotellet. Ha en bra fredag du også!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Samme skjedde med meg natt til mandag.
Koblet på et mystisk vis til slutt opp fra smart telefonen - men måtte oppgi EB nummer. Så langt ingen trekk av poeng. Da jeg før landing skulle bruke PC og forberede møter var det slutt. SAS fant ikke bookingen min selv om jeg oppgav både booking kode og alt annet. Til slutt gav jeg opp. Det same skjer også litt for ofte når jeg reiser med 737 med WiFi hjemme Har en EB P/D/G burde det vært tilstrekkelig å legge inn medlemsnummeret uten å gå veien om en innloggingsprosedyre som ofte ikke fungerer |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra Sandaker. Frokost er inntatt og får vel vekke liv i kona, så jeg kan komme meg på jobb. Pizza og pils i sofaen i kveld. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
God morgen fra Oslo sin nordende - flott morgen med pluss 0 og minus 0 = strålende temperatur denne fredagsmorgen.
Venter bare på at snøen skal bli borte på de faste sanddyner og skogholt rundt Gardermoen - så man kan rusle rundt uten å bli våt og kald på bena. Ha en flott fredag. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God morgon från Göteborg!
Bokningsfingret twitchade till igår och en resa till Beijing i slutet av juni bokades. För att citera kusinen som skall dit för första gången. "Jag behöver fler länder på listan som bryter mot fundamentala mänskliga rättigheter". ![]() Ha en fin fredag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]() Quote:
![]() God morgen fra Sola. Det er jaggu fint med lysere morgener og en blir faktisk litt vår yr av slikt. Solen er kommet over horisonten og dette blir en deilig dag. Her har en logget en god time på jobb. Dagen startet med outlook krasj og det virker fortsatt ikke, men hva gjør det? Om halvannen time settes kursen sørover for befaring i en leilighet hvor en vurderer å investere i inn-glassing av terrassen. Ha en strålende helg der ute ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
God morgen godt folk!
Helt greit at det er fredag, startet dagen med trening. Ellers har jeg oppgradert til hjemmekontor 2.0!
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra Firstnessclass kantina i MUC. Fin tur over fra JFK i LH First... det betyr at jeg fikk en GT, redde opp seng og sov hele veien til det var 30 min til landing.
Men for å sovne trengte jeg en del vin i loungen, så formen er jo ikke akkurat fenomenal. ![]() Straks hjemme! Ha en fin dag
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God dag fra Akersgata. Her er man i gang med dagens dont. Etter en rolig vinterferieuke har det tatt seg opp igjen til normalt mye å gjøre. Skulle vært vinterferie oftere. Nuvel, får vel ta dagens tredje Nespresso - så flyr vel dagen, selv om man sitter ved pulten. Ha en fin-fin fredag!
Kantina i dag uten vafler! Skandaløst. Jeg kommenterte hyggelig at "det var luftige vafler i dag". Noen bør strammes opp! Last edited by AirbusTrond; 04-03-2016 at 14:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God morgen fra Snillfjordens breddegrader.
![]() Været er helt OK, men ryktes om fare for hvitt nedfall i ettermiddag/kveld, dog ikke så mye så overlever nok det også. Her har det vært 2 dager med vond nakke/skulder, sånn går det når man ikke evner å finne en sunn liggestilling. Noen paracet/ibux og 2 netter sovende på ryggen gjør at kroppen nå føles bedre, så da er det bare for meg å starte opp ymse husholdnings-maskiner. Ellers blir nok dette en svært rolig helg, og har egentlig ikke tenkt og forlate kommunen med mindre noen tvinger meg til det. Her blir det med andre ord fotball/ski på TV, kanskje en tur oppi trimkassen + litt flyspotting om været spiller på lag. Først av alt er det nå duket for dagens andre kopp med varm sjokolade og frokost. Ha en fortreffelig fredag! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God fredag fra Oslo - formen er bedre i dag, selv om hodepine sitter igjen. Så jeg får vel prøve å få gjort noe fornuftig i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
Ah, er det fortsatt mezaninen over Sen lounge som gjelder på JFK? Gode minner derfra, men snart seks år siden sist. Allerede rukket ut og inn av Tigerstaden for legebesøk samt kanelbolle og rundstykke på Åpent bakeri. Fikset også Cammenbert til halv pris på Meny. Den bør være god siden halv pris var 75kr for 200 gram... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jepp. Stemmer det. Knallbra lounge
![]() |
#15 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
God formiddag fra Berger
Her har man fått plukket opp bilen etter gårsdagens service. Dagens første vaffel er inntatt og et lass av drittsaker er ekspedert. Nå er det bare å holde seg flytende de neste timene så er det snart helg. Blir en hektisk helg med barnebursdag for hun som fyllte 11 og kaffebesøk av foreldre og svigerforeldre. Må vel også måke litt foran garasjen og huset så det er mulig å komme seg frem uten større problemer. Ønsker alle en trivelig helg! S |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Browncoat
|
![]()
Greetings fra havet
Her er det akkurat ikke noe særlig å gjøre, grunnen til det er fordi standby-båten ikke har dekkplass... ![]() Det var en ny problemstilling... Ser ut til at en annen båt vil svinge innom i morgentidlig. Kan rapportere om fint vær her ute, selv om det ikke ser ut til å bli slik de neste dagene her ute. I land tirsdag eller onsdag, med mindre alt går til h. Ha en fin dag forumister ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
G'day ... kun tre arbeidsskift til helg.
Sol og fint i dag etter gårsdagens uanmeldte snestorm. Men med 5-6 varmegrader ble lite liggende. Må ha vært en saftig inverson mellom meg og himmelen. Kaffen er i koppen og bikkjene er på plass, så nå kan arbeidsdagen bare begynne ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God ettermiddag fra Tromsø! Et par-tre timer hjemme nå før siste fly til OSL, og seng på Park Inn (tror jeg det var). Lufthansen til FRA og så til SEA. Deretter ANC i noen dager. Hvis jeg ikke får mulighet til å oppgradere meg så blir det Premium Economy over dammen. Blir sikkert helt greit, det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God fredag fra Melhus, litt roligere i dag enn gårsdagens kaos med DY757, DY776 og DY770. DY776 ble ca 30-45 min før avgang utsatt nesten to timer så endte opp med å fly hjem med DY770. Kort fortalt har jeg lært at selv med Norwegian ungdom er det mulig å endre billetten ved boarding til et fly som i utgangspunktet er over 90 min forsinket :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Last edited by Upsaker; 05-03-2016 at 07:11. |
|
![]() |
![]() |