![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
P4 melder (kopierer hele da saken er kort):
Antal flyklager doblet Skrevet av: Per Magne Dalen Publisert: 6. juli 2006 - 14:37 Endret: kl. 14:37 Erik Lund-Isaksen (P4) Dobbelt så mange har problemer med flyreiser i år sammenliknet med i fjor. Nesten 1.000 misfornøyde reisende har hittil i år kontaktet Forbrukerrådet for å klage på sine reiser. - Flyselskapene og flyplassene må ta ansvar for klagene. Det har vært store forsinkelser og problemer i sikkerhetskontrollen. De må skjerpe seg, sier direktør i Forbrukerrådet, Erik Lund-Isaksen. ------------ Om man klikker på lenken kan man høre innslaget. Det høres nesten ut som om Herr Lund-Isaksen tror at flyselskapene synes det er helt greit med forsinkelser. Kan informere om at det ikke er tilfelle... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva er det egentlig folk klager på? Mulig jeg er ekstra rund i kantene, men det er svært sjeldent jeg finner noe å skrive brev om når jeg har reist med fly, enten det er i jobb eller privat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Med dobelt så mange passasjerer blir det flere klager.... Jeg skjønner heller ikke hva folk klager så mye på hvis en ser bort fra kabinstreiken som var i SasBraathens ved påsketider.
Jeg tror mye av grunnen til at folk klager mere er all skriving i media om dine rettigheter som passasjer. Media har skrevet mye om de nye passasjerrettighetene i EU og EØS. Folk får et inntrykk av at det i dag er lettere å få gjennomslag for klager, noe jeg tror ikke er tilfellet. Tror nok terskelen for å skrive klagebrev er relativt lav. Dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg tror at en del klager kan unngås ved at de reisende hele tiden får god og troverdig informasjon nå for eksempel en forsinkelse oppstår.
På en Norwegian-flight fra BGO til Berlin her forleden var flyet ganske forsinket. Vel ombord ble vi forklart at Norwegian denne dagen i prinsippet hadde manglet et fly, og at det var blitt mye stress og styr av den grunn, men de hadde gjort sitt ytterste for at forsinkelsene skulle bli minimal. Resultat: De reisende nikket og tenkte ja, ja, sånn skjer. På returen var avgangen også temmelig forsinket, men ingen info, hverken på SXF eller på flyet (der pratet de som om ingenting var skjedd). Vi ankom BGO langt over midnatt og da var det utpreget mistemning i kabinen, og folk snakket høyt om at dette skulle de klage på, om ikke annet til Norwegian. Slik gikk bare ikke an. Noen beroligende og unnskyldende ord fra cockpiten hadde sannsynligvis opphevet hele denne mistemningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg tror du finner noe om hvor viktig det er å informere paxen (og ikke lyve), og holde dem oppdatert, når man har en irr-situasjon, i alle flyselskaps manualer. Likevel blir det ikke alltid gjort.
Ikke alltid man har noe nytt å komme med heller da, men en forklaring på hvorfor man er forsinket, det bør man få uten å spørre om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rekordhøjt antal sikkerhedshændelser | FlyHi | Flyforum | 3 | 24-10-2012 13:08 |
...och Scandinavian Airlines får färre antal flyg | RolfL | Flyforum | 12 | 16-10-2009 14:18 |
Rykte: SAS minskar antal piloter | Bengt | Flyforum | 11 | 17-12-2005 15:41 |