![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer King
|
![]()
Hei! Jeg har tenkt å utdanne meg til pilot og jobbe i USA. Må jeg ha amerikansk utdannelse for å jobbe som pilot i USA, og er amerikanske flyselskaper skeptiske til å ansette en ikke-amerikansk pilot?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Du må ha FAA CPL/IR
Ikke i utgangspunktet, men du må ha tillatelse til å jobbe i USA (greencard) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Arbeidstillatelse er ikke noedvendigvis lik greencard (men greencard er lik arb. Tillatelse!) - naar det er sagt er det vel faa muligheter utenom for en airline pilot - man kan vel ikke faa H1B baade pga loennsnivaa og utdannelsesnivaa (og flyselskapene har vel ikke noe behov for aa sponse slikt). Finn deg en amerikansk jente eller gutt og gift deg til et greencard hvis du gjerne vil jobbe i USA. Husk dog at entry level loenninger som pilot er svaert lave i USA...
Hva gjelder sertifikater og annet maa noen andre svare paa... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Eller søk i greencard-lotteriet. Det gjorde jeg, og vant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
AirBussjåfør
|
![]()
Har nå fått et F-1 Visum ifbm flygerutdanning i USA til høsten. Er det "farlig" å søke om green card i dette såkalte "lotteriet" selv om jeg allerede har studentvisum? Vil min deltakelse i lotteriet ha noen innvirkning på visumet? Og hva skjer med visumet dersom jeg mottar green card? Kan jeg fortsette studiene? Og vil det at jeg allerede har F-1 Visa bidra til å øke sjansene for Green Card?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Pilotutdanning | NewTraveller | General Aviation og sjøfly | 30 | 14-03-2015 15:33 |
Dansk skole for pilotutdanning | ice | Flyforum | 0 | 22-03-2007 04:55 |