![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,450
|
![]()
Hej Guys.
Jeg har haft en større diskussion her idag med et par guys, fordi vi spiller et spil der hedder "Airlinesim.aero"(Realistisk luftfartsimulator spil). Så kom vi i diskussion om hvad der er mest økonomisk for luftfartsselskaber at flyve med. Er det Boeings Boeing 787, som de påstår, ELLER som jeg påstår, Airbus A330/A350X. Dette er bl.a pga mængden af Passengers, og brændstof osv. Jeg håber på nogle svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,516
|
![]()
Det er nesten umulig å svare på. Dersom fuel er gratis vil nok A330 vær billigst, da den antakelig har lavest innkjøpspris. A330 har desidert kortest rekkevidde. Dersom Fuel er dyr tror jeg 787 bruker minst fuel, men maskinene kommer i litt forskjellige størelser. Med 280pax bruker 787 minst fuel, men dersom du klarer å fylle flyet med 330pax er kanskje A350 best. 787-10 tar noen få pax fler en minste A350, som egenlig konkurerer mest med 777. På rekkevidde når vel 787-9 lenger en A350-900 og 1000 mens 787-8 når ca like langt og 787-10 noe kortere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
|
![]() Quote:
A350-900 får jo også en MTOW boost (og økt rekkevidde) i 2020 og en ULR versjon med lang rekkevidde kommer jo litt før det også Men lang rekkevidde er jo heller ikke bare positivt. Hvis man ikke trenger den eller må "makse" ut flyet på forskjellige vekter, så blir det jo fort at flyet er langt tyngre og dermed dyrere i drift enn nødvendig, da strukturen i flyet fort blir tyngre jo lenger rekkevidde det er bygget for Ellers er |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 737-200, 787 og en Airbus | Truls Petter | Bilder & foto | 9 | 11-02-2013 17:18 |
bmi leier inn A330-200 fra Meridiana Fly--> hva vil skje med deres A330 | FlightDeck | Småprat | 6 | 01-11-2012 21:01 |
Boeing 787-822 eller 787-224 Dreamliner? | SE-SAM | Samlerhjørnet | 4 | 08-01-2011 14:57 |
Boeing Sitater 787 fremgang som Airbus A350 sluttsedler | BOEING777 | Flyforum | 6 | 07-11-2008 15:09 |
Hva betyr mest for deg? | imm | Flyforum | 44 | 25-08-2008 07:48 |