Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-05-2015, 19:35   #1
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,562
OBB 19 Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Quote:
South Korean carriers Air Busan, Air Incheon, Asiana Airlines, Eastar Jet, Jeju Air, Jin Air, Korean Air, and T'way Air have voluntarily signed an agreement with the country's Ministry of Land, Infrastructure, & Transport (MLIT) in which they have pledged to replace any aircraft in their fleets that are older than twenty years of age.

The convention aims to improve the country's overall safety standard as well as enhance fuel efficiency.

The MLIT said that of the 264 jets owned and operated by South Korea's eight commercial carriers only fourteen were older than twenty years of age including: Korean Air with four B747-400s; Asiana with two B767-300s and six B747-400(F)s; and Air Incheon with two B737-400(F)s.
http://www.ch-aviation.com/portal/ne...ace-older-jets
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2015, 20:46   #2
Boeing_fan
ScanFlyer Molded
 
Boeing_fan's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
Default Re: Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Fly over 20 år representerer neppe noe sikkerhetsproblem? Litt merkelig begrunnelse.

Air Koryo bør iallefall krysse fingrene for at det ikke blir noe koreansk gjenforening i nærmeste fremtid :-)
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2015, 21:00   #3
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
Default Re: Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Fly over 20 år representerer neppe noe sikkerhetsproblem? Litt merkelig begrunnelse.

Air Koryo bør iallefall krysse fingrene for at det ikke blir noe koreansk gjenforening i nærmeste fremtid :-)

Vel, nå er det vel Tu-204 og An-148 som er hovedflåten til dette selskapet og alle disse flyene er levert etter 2007, så det er vel neppe noe problem!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2015, 21:09   #4
Boeing_fan
ScanFlyer Molded
 
Boeing_fan's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
Default Re: Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Vel, nå er det vel Tu-204 og An-148 som er hovedflåten til dette selskapet og alle disse flyene er levert etter 2007, så det er vel neppe noe problem!
Air Koyo har kun to av hver av disse flytypene i flåten sin. Det er mulig det kun er disse som er i trafikk for tiden.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2015, 21:31   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,082
Default Re: Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Det hjelper jo ikke med nye fly når pilotene ikke klarer lande dem.....
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2015, 22:19   #6
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
Default Re: Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Det hjelper jo ikke med nye fly når pilotene ikke klarer lande dem.....

Air Koryo har en grei sikkerhetstatistikk, med den siste (kjente) ulykke i 1983. Det er sikkert uvant og eksotisk for oss å fly med dem, men for min del hadde jeg ikke engstet meg for å fly med dem
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2015, 22:22   #7
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
Default Re: Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Air Koryo har en grei sikkerhetstatistikk, med den siste (kjente) ulykke i 1983. Det er sikkert uvant og eksotisk for oss å fly med dem, men for min del hadde jeg ikke engstet meg for å fly med dem
Trur Someone her tenker på Asiana sine to krasjlandinger (B777 og A320)
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2015, 22:24   #8
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
Default Re: Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Aha - jeg misforsto. Den skjønner jeg bedre!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Høsttur til Sør Korea - Japan - Taiwan - Thailand med OZ,UA,TG(F) & LH,BR,SK(C) Jamesbond_ppk TripReports 15 09-01-2014 11:53
Reise mellom Nord Korea og Sør Korea? lebeda Reiseforum 5 21-01-2013 00:22
Kronprinsparet til Sør-Korea Bizflyer Flyforum 23 09-05-2007 12:54


All times are GMT +2. The time now is 19:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.