![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
|
![]()
Vil bare dele en hyggelig opplevelse med KLM.
Jeg bor i Nederland, og reiser ofte til Norge for å besøke venner og familie. Dette har gjort at jeg har blitt Flying Blue Silver (noe man fort blir dersom man flyr litt med KLM). En av fordelene med Flying Blue Silver, er at man får benytte seg av Business Class-insjekking og ombordstigning. Rett før nyttår reiste vi til Norge fra AMS. Når vi ville sjekke inn på Business-skranken, ble vi nektet av en hissig floor walker som henviste oss til økonomikøen, enda Flying Blue Silver står printet tydelig på boardingkortet. Ikke noe stort problem, vi hadde god tid, og køen på økonomi var overkommelig. Jeg spurte KLM samme dag om reglene for innsjekking for Flying Blue Silver, og fikk til svar at vi selvfølgelig kan benytte Business Class-skranken, og at en feil sannynligvis var begått. Skru frem tiden en uke, og vi sitter på flyet hjem til AMS. Rett etter takeoff kommer purser med to flasker cava servert i "ekte" glass, tiltaler oss med våre navn og beklager for hendelsen, og spør samtidig om flere detaljer. Vi var nesten litt flaue over alt oppstyret, men vi synes dette var utrolig hyggelig, nesten rørende. Synes dette er et mønstereksempel god kundebehandling! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
Helt enig. Stor kudos når en såpass stor organisasjon klarer å gi denne oppmerksomheten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg er enig i at dette er meget god kundebehandling. Du kommer garantert til å fly med KLM etter dette, og vi andre får et positivt inntrykk av selskapet.
![]() Litt pussig at KLM klarer å identifisere deg/dere og gi dere denne typen behandling når f.eks. SAS ikke klarer å identifisere EBD-status hos egne kunder... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Kongebehandling, da! Det skal utrolig lite til for at noen kommer til å huske det i lang tid fremover! Hadde du ikke fått noe, så hadde du heller ikke klaget av den grunn. Det viser seg at det ikke alltid er pisken som er virkemidlet som hjelper.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,392
|
![]()
Fantastisk god kundeservice! Moro når slikt skjer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,796
|
![]()
Flott honnør fra KLM, men hvorfor "gadd" du ta bryet med å kontakte dem når du visste hva du har rett til? Jfr, 1ste del av posten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Denne episoden bekrefter min teori om at KLM har en ganske oppegående gjeng som driver med slikt.
Jeg selv hadde en lignende sak, jeg skulle fra CPH til bre, via AMS. Kom for sent til flyet og etter litt om og men, hadde klm agenten fått booket meg om til neste dags fighter og ting gikk seg til. Jeg laget en liten Twitter melding om dette, der jeg prøvde å skryte av agenten på cph, men den kunne, tydeligvis, også leses som kaldblodig ironi. Uansett, det ble noen runder frem og tilbake, før jeg fikk forklart at det var jeg som sto for tabben og at klm var off the hook. JEg avslutta med at nå venta jeg på flighten min fra AMS til BRE, mens jeg drakk kaffe og nøyt godværet. Så tre dager senere posta jeg et bilda av en fokker som skulle ta meg fra BRE til AMS, og da jeg var fremme fikk jeg en hilsen på Twitter om at jeg burde prøve en Dutch cookie til kaffen min. Jeg gliste godt av meldinga og var litt imponert over at de har så god kontroll og bruker energi på sånne "småting". Men de gjorde et godt inntrykk og jeg er en glad kunde som kommer til å fly med de igjen, så da er det jo verdt det..
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
KLM er veldig gode på sosiale medier. De har løst alt fra bookingbrølere og endringer til manglende poeng for meg en rekke ganger. Virker som det er en oppegående gjeng med fullmakter (eller rask tilgang til noen med) til å ta de rette grepene.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 496
|
![]()
Morsomt at jeg akkurat hadde lest denne artikkelen før jeg klikket meg inn her;
http://customerthink.com/consumers-a...ong-way-round/ KLM sin oppførsel her er et godt eksempel på det som omtales som “surprise and delight”. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fantastisk dag, fantastisk vær - og fantastisk maskin... | Harald Oanes | Bilder & foto | 17 | 21-02-2013 13:37 |
Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB | IL-2 | Småprat | 15 | 02-10-2012 21:36 |
Fantastisk cockpitvideo fra A320 i Brasil | stefan | Bilder & foto | 21 | 26-02-2012 19:53 |
Fantastisk film fra 1965 | putzmeister | Flyhistorisk forum | 4 | 24-02-2012 18:57 |