![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hos mange flyselskaper er det eneste man kan få å drikke ombord en eller annen form for drikk med koffein. Dette er sentranstimulerende og vanndrivende drikker. Hvem i alle dager fant ut at det var lurt å få passasjerne til å bli hyperaktive og pisstrengte mens man er i lufta?
Som om det ikke var nok serveres drikkene i tillegg brennvarme. Det betyr at også de som ikke er på koffein-kjøret risikerer å få forbrenning når turbulens, ustabile klaffbord eller trang plass medfører at drikken søles utover. Hvilken pervers sadist er det som har klart få dette innført? ![]()
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 09-01-2013 at 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hæhæhæhæ .. egentlig et godt spørsmål, men det er nok antagelig fordi de 'alltid har gjort det'. Vitenskapen om dette er nyere enn kaffeserveringen.
Men jeg hadde uansett etterlyst kaffe og mange med meg likeså .. en morgenflight uten kaffe, uansett hvor ufyselig, er utenkelig. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Front section flyer
|
![]()
Ser poenget til robert, men man blir jo helst frarådet til å drikke kaffe og alkohol ombord i et fly. Men en kaffe til frokost MÅ man jo bare ha.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Du kan så spørre. For min del kan jeg ikke huske sist jeg drakk kaffe ombord i fly, og kan ikke helt skjønne det skrikende behovet etter dette. Men nå er jeg ingen ihugga kaffedrikker heller da =) Har av og til tatt en kopp te på morgenflygninger sørover, men dette smaker rett å slett ikke bra, så har avstått fra dette også. Kanskje derfor jeg er så avslappet i mitt flysete?
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg er også avslappet i ett flysete. Selv om jeg også drikker kaffe på turen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
HAHAHAHAHA.
Takk for en flott tråd Robert. Denne reddet dagen min ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
|
![]()
Dette er helt sikkert en del av chemtrailsutslippene. Der er helt sikkert en tilsetning i disse varme drikkene som gjør at vi ikke får med oss hva som egentlig foregår på flighten !!!
Hvis ikke det skulle stemme, så har du jaggu et godt poeng der Robert ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
,men vann skal dem ha
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvorfor serveres det iskald øl ombord? Alkohol er ikke bare skadelig for kroppen, men å få væske som holder 4-5 grader på kroppen er ikke behagelig i det hele tatt. For å ikke snakke om brus, men noe må man jo ha for å holde tannlegene i gang også.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Je je je.. Enda en "jeg er saer og gjoer/liker ikke xxx" traad.
![]() Kjenner noen som er allergisk mot koffein. Det MAA forbys ombord stat! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har vel tilgode å få iskald øl ombord i et fly, rødvin derimot, den er ofte iskald......
![]() |
#12 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Hadde man hatt en rasjonell prosess med gjennomgang av alle faktorer for å finne drikke man skal tilby ombord på et fly ville aldri de koffein-drikkene man har valgt idag kunne nådd opp. Om man skulle ha underholdning ombord og mange selskaper hadde valgt å sjonglere motorsager opp og ned midtgangen så ville jeg i min kritikk også valgt å ta utgangspunkt i de negative faktorene og at de umulig kunne hatt en rasjonell beslutningsprosess. Jeg ville ikke basert det på om jeg liker eller ikke liker å se på motorsag-sjonglering.
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvorfor ikke forby håndbagasje også? Det skaper lengre turnaround-tider, så selskapene taper penger på det. I tillegg er det fare for at de faller ned og skader passasjerer.
Men det er som med kaffen og alkoholen, majoriteten av passasjerene ønsker dette tilbudet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Er det ikke bare å si nei takk hvis du ikke tåler den lille koffeinmengden som er i kaffe/te? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her tror jeg du skriver om en problemstilling som rett og slett ikke finnes. Kaffe er ikke noe problem for luftfarten. Å sammenligne det med motorsager blir litt søkt. Mange synes flyturen blir triveligere med en kopp kaffe, og i fremtiden vil også mennesker kunne nyte sin kaffe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvilket utfordringer ? , små blærer ?
Det er kos med kaffe, ikke ta den fra oss. Den er også en fin måte å komme i kontakt med kundene på.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Da jeg fløy første gang husket jeg det ble tilbudt både hvit og svart kaffe... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Kan jeg også si nei takk på vegne av for den hyperaktive typen i setet ved siden av meg som har et skrøpelig klaffbord forran seg?
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() ![]() Når det er sagt så synes jeg ofte de lengste dokøene og det meste styret rundt det er rett etter takeoff når alle skal på do samtidig med at serveringen starter så egentlig burde man drenert paxen før boarding.
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Se, lær og drikk! Bli med på bonusfebertur til Amsterdam | Tommy777 | Flyforum | 0 | 01-10-2014 19:28 |
Spyling av varm asfalt | Solvi | Flyteknisk forum | 6 | 30-07-2014 14:32 |
Hvorfor en maxgrense på svaksynte/blinde ombord? | EB | Flyforum | 17 | 02-08-2009 14:30 |
Hvorfor ikke salg ombord? | LN-FOC | Flyforum | 7 | 20-12-2005 09:22 |
Ikke drikk vann paa flyet | LN-MOW | Flyforum | 4 | 22-09-2004 10:38 |