![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
http://tv.nrk.no/serie/forbrukerinsp...-2014#t=18m38s
Forbrukerinspektørene forteller hvordan det fungerer og fikk oppgradering på Barcelona-Frankfurt som presenteres som en tur til Oslo. Da blir vel tilgjengeligheten på det dårligere.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Tviler på at noen av tipsene hjalp, men det som antagelig funka var å ha med seg et TV-team på slep
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I NRK i kveld fikk vi oppskriften på hvordan en skal få oppgradering. Kle deg pent, tidlig ute og spør i skranken til Lufthansa og vips er du oppgradert! Tenk så enkelt. Utrolig slett journalistikk å innbille folk at dette er enkelt. Har vært EBG/Diamond i 15 år og oppgradering hos LH er bare å ta på dressen, ha! Ser for meg hvor mange som nå vil storme til skranken for å få en oppgradering!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det viktigste rådet er nok å ta med en mann med TV-kamera, men det ble ikke nevnt i innslaget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette var noe av det dummeste jeg har sett av "flyreportasje". Han Vagabond-mannen kom med noen av de dummeste idéene jeg har hørt om.
TV-team som filmer en mann som ber om oppgradering, og det skal liksom hjelpe å spørre for at man er pent kledd og ber snilt. Nei, dette bli #fail fra meg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja så dette, tenkte også med engang at dette var KUN pga kameraet, ventet på at hun skulle si pris eller antall bonuspoeng hele tiden.. Og det med at hvis man kler seg pent?? lol. Det eneste som gjelder er Status Status Status
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Godt å se han var superduperfornøyd med de gode slim-line businessetene med "mye bedre beinplass" hos Lufthansa
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Haha! Noe av det absolutt verste jeg har sett på lange tider. Helt bak mål!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Nei, dette var pute-TV deluxe.....
Blir flau på statskringkastingens vegne.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hos Lufthansa har faktisk bookingklassen like mye eller mer å si enn status når det kommer til op-up. Det rapporteres til stadighet om SEN/HON som sitter bak gardinen med K-klasse, mens statusløse med Y oppgraderes - både på longhaul og shorthaul.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Om det stemmer er det jo "ikje bra" som de sier..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gastronaut
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Joker
|
![]()
Jeg synes på sett og vis det er naturlig at de med dyrest billett får bedre "service" enn de med gullkort, selvom man som innehaver av opptil flere gylne kort kunne ønske det var anerledes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
EBD
|
![]()
På en måte er jeg enig, men samtidig er det en fin måte å gi signal om at man setter pris på faste reisende ved å gi en påskjønnelse innimellom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Helt enig. Dyrest billett i dag, mest revenue sistekvartal, deretter kortstatus hos selskapet, så til slutt status hos alliansen. Masse folk med gyldne kort som gir veldig lite penger i kassa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
'Y' er hos de fleste selskaper 'full economy' og ofte marginalt billigere enn business, men samtidig er det mange reisekontorer som ikke kan gå høyere. Helt naturlig at disse oppgraderes først.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Uansett ser vi en dreining mot revenuebasert status hos flere selskaper, så på sikt tenker jeg at statuskort (hos operating carrier) igjen vil trone på toppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det kan jo ha vært et stunt fra Lufthansen for å fylle setene sine med menn i dress??
Sannsynligvis var det bare filmtriks og hele seansen var staget! Den biz billetten hadde de sikkert betalt for! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Star Alliance only.
|
![]()
Det er vel mange som stormer til billettkontoret for å få oppgradering til Business når de flyr DY. "Åja, har dere ikke Business?".
For alt vi vet kunne hr. Strand & TV-teamet avtalt på forhånd at de skal si ja, for å deretter komme bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Relativt kleint, for å si det mildt.
Jeg har aldri prøvd med på noe slik, men jeg har ved et par anledninger spurt pent og fått bulkhead på lange flyninger. Senest med LX fra BOM til ZRH, spurte ved innsjekk og agenten som satt der spurte en superviser om det var greit å plassere den store mannen der ved nødutgang.. Jeg var i allefall strålende fornøyd, jeg som konsekvent flyr på laveste billettklasse kan bare drømme om op-up og tar det med fatning..
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NRK P2 nå | AirbusTrond | Flyforum | 1 | 06-06-2007 21:39 |
NRK-LPA-TFN-LPA-NRK | Kungsängen | TripReports | 2 | 07-02-2007 10:42 |
Hvordan tvinge seg til oppgradering? | Bizflyer | Flyforum | 0 | 06-05-2006 21:23 |
Kjos på NRK | EB | Flyforum | 35 | 09-12-2005 12:45 |