![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Interessant intervju med PG Braathen .. Vanskelig å si seg uenig med ham ..
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå har jeg vel inntrykk av at freden til en viss grad har senket seg, og prisene er på vei oppover. I allefall på mellom sør og nord.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Er vel riktig som han sier, at Norwegian bør være fornøyd med å ha SAS som konkurrent. De som evt trår inn hvis/når Sas går dukken vil vel være mye tøffere å konkurrere mot...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Upgrade me....
|
![]()
Syns det virker fornuftig mye av det han sier.
Litt usikker på hvor enig jeg er i hans betraktninger om Widerøe men men. ---------------------------------------------------------------------- Isteden for å på død å liv skulle konkurrere så burde vel også denne bransjen kunne tenke seg om to ganger, å se det positive med å la enkelte markeder være på hverandres hender. Slik som i de bransjene vi driver i, så er vi den største konkurrenten til de vi leier til. Men vi samarbeider likevel, og driver ikke å underbyr hverandre hele veien. På de andre fagfeltene våre ser vi også fornuften i å ha en dialog med hverandre for så å heller representere vårt område og og våre tjenester på best mulig måte. I det lange løp er nok de fleste av oss best tjent med dette. Men selvfølgelig, i bransjer der det er viktigst for majoriteten av lederne å ha lengst pikk, vil mange gå på smeller og dø ut. Isteden for å ha ett snev av filantropi i skallen å tenke på verdi, kapital og kompetanse bygging. Jeg skjønner vertfall ikke helt hva den plausible 20 års planen til selskapene kan være. (nå blir jeg sikkert grilla litt pga dette, men det får så være ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Upgrade me....
|
![]() Quote:
![]() Vet ikke om du har vært på feks Sunnmøre noen ganger? Og sett litt på tanken bak shippingen derifra. Last edited by Tjab; 01-08-2014 at 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
At man på eget initiativ vurderer lønnsomheten i egne operasjoner regner jeg som en forutsetning for å kunne overleve på lang sikt, og er ikke det samme som å samarbeide/snakke sammen. Hvis du derimot ytrer slike tanker enten skriftlig eller i møter med konkurrenten så snakker vi om noe som er svært nærme brudd på konkurranselovens §10. I forhold til trådens tema så har jeg ikke detaljinnsikt nok til å kunne vurdere hvor DY og SK taper penger, og det er derfor vanskelig å vurdere om og hvem som evt burde kutte i kapasitet. Quote:
![]() Last edited by TOS; 01-08-2014 at 00:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Upgrade me....
|
![]()
Da forstår jeg hva du bekymret deg for. Men det er altså ikke slik.
Tror kanskje både DY og SK må kutte i kapasitet på visse ruter, og heller se på nye markeder hvor de kan operere fornuftig. Ja, tanken bak næringsklynger, intensjons og samarbeidsavtaler er ofte greie ting å ha i bakhodet. Forøvrig vil jeg si det er en voldsom avsporing og konspirasjonssøkende retning å sende diskusjonen i..... Last edited by Tjab; 01-08-2014 at 01:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det han sier om konkurransen mellom SAS og Norwegian er vel ikke så interessant, egentlig, og det er vanskelig å være uenig. Vi ser riktignok tendenser til at prisene på norsk innenriks er på vei opp da. Det er nok verken her SAS og Norwegian taper de store pengene. Jeg tror begge selskaper fremover (om Norwegian får orden på langdistanseoperasjonene) kan tjene gode penger på innenriks og langdistanse, men at de vil fortsette å ha problemer med lønnsomhet på Europa-rutene.
Men Braathen gjorde jo mye analysearbeid i forbindelse med salget av Widerøe - og jeg synes to ting han sier er interessant: 1. At ingen produserer turbopropfly lenger - hvordan vil dette påvirke kortbanemarkedet om noen år? 2. At Widerøe ble solgt for dyrt og at selskapets lønnsomhet har dalt etter salget - hvilke endringer må selskapet gjøre for å tilpasse seg en ny hverdag? Last edited by FlightDeck; 01-08-2014 at 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Å by kr 0 for WF, og tro at du skal få tilslaget er å tro på julenissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
0 kroner betyr ikke 0 kroner da man samtidig overtok store forpliktelser (lån, pensjon, etc) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc) | ghostern | Småprat | 619 | 22-01-2020 18:51 |
Hva synes du en flyreise bør koste Innenriks og Europa? | BU9001/V2.0 | Småprat | 28 | 16-03-2015 07:14 |
Norwegian og IC - hva bør gjøres annerledes | Flap15 | Flyforum | 48 | 24-06-2014 16:42 |
Billige SAS-billetter synes ikke i lavpriskalenderen | Twin Otter | Flyforum | 2 | 14-04-2010 19:20 |
Gordon Bethune synes Continental og United bør fusjonere | EB | Flyforum | 9 | 31-05-2007 11:50 |